vrijdag 18 maart 2016

Terug met zes.

Als één van onze vier kinderen voor enkele dagen weg is, voelen we dat enorm. Je zou zeggen dat er met 'nog drie kinderen in huis' toch nog genoeg drukte is. Dat klopt, maar ergens valt er een schakel weg, en vooral ik als mama ervaar dat als een groot gemis. Ik kijk dan ook steeds halsreikend uit naar het moment dat ons gezin weer herenigd is. En straks na school is het weer zover! Dan kunnen we onze jongste dochter ophalen na een driedaagse met haar klas.

Ze zal zich ongetwijfeld enorm geamuseerd hebben, samen met haar vriendinnen. We staan klaar om naar al haar verhalen te luisteren. Maar toch weet ik dat ook zij ons gemist heeft. Net toen ze op de bus stapte, riep ze nog naar mij: 'Mama, je moet op mijn kamer eens in mijn boekenrek kijken!'. Eenmaal thuis aangekomen spurtte ik meteen naar boven, richting boekenkast van de dochter. Daar stond mooi uitgestald een prachtig versierde envelop met als opschrift 'Made with Love: voor mama, papa, Hendrik, Elisabeth en Lukas'. In de envelop zat een heerlijke brief, waarin ze schrijft dat ze ons heel erg gaat missen, maar aan de andere kant ook enorm uitkijkt naar de avonturen die ze zal beleven met haar klas. De tranen stonden in mijn ogen, het wordt één van de vele briefjes van haar om te koesteren.

Nu nog even wachten en ik kan ons jongste meisje weer in de armen sluiten! Het wordt een heerlijke namiddag en avond, de welkom-thuis-taart staat alvast klaar :-)




15 opmerkingen:

  1. Zo herkenbaar deze momenten! Ik vond het vorig jaar ook zo stoer dat mijn 7 jarige Fleur meteen voor 5 dagen mee op kamp ging, maar oh wat heb ik ze gemist en wat was ik blij dat ze terug thuis was ;-) Dat wordt straks genieten bij jullie wanneer ze terug is! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar. Hier komt de jongste van 3 kids over een uurtje ook thuis van zeeklassen. En dan is de roedel terug compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laps, daar word ik emotioneel van, briefjes en tekeningen doen mijn hart hier soms ook sneller kloppen, dan voel je je helemaal mama. Momenten om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk toch, zo een lieve brief vinden....
    En nog heerlijker dat gevoel te weten dat jullie een hecht gezin vormen, wat wil een mens nog meer?!
    Ik wens jullie een fantastisch weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O zo wederzijds lief! Zalig! Fijn weekend voor jullie allemaal. Liefs, Dina

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geniet van de hereniging... Het terug compleet zijn! Ik hou mijn hart ook al vast. De oudste dochter (8j) vertrekt volgende zaterdag voor 8 dagen op zwemstage en dat is echt de allereerste keer dat ze langer dan 2 dagen weg is :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh zo lief, zo'n briefje!! Het is altijd dubbel dat loslaten he. Je weet dat het goed is en dat ze zich zo ontplooien, maar het kan toch ook best pijn doen :) Ik hoop dat jullie genoten hebben van haar thuiskomst en leuke verhalen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb hier ook enkele van die briefjes van de dochter liggen,daar smelt je inderdaad van.Die taart ziet er lekker uit zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herkenbaar, ik steek zelf ook steeds een kaartje in hun koffer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja ik ken dat, je bent dan toch niet "compleet" Wat fijn dat je iedereen weer bij je hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij waren met vier thuis en toen er 2 van de 4 op kamp waren, liepen we ons te vervelen en vroegen ons af 'met wie wij nu toch moesten speeeelen?' :D Ik kan mij dus voorstellen dat het er bij jullie zo ook aan toegaat.
    Een briefje om te koesteren <3

    BeantwoordenVerwijderen