maandag 1 februari 2016

Pin it & make it - #4 - clutch/reismapje

Als wij op reis gaan, kan ik wel duizend keer checken of al de papieren, kids-ID's en paspoorten wel mee zijn. Tot grote ergernis van mijn reisgenoten kan ik opeens in paniek schieten, denkende dat ik iets vergeten ben. Wat uiteraard (meestal) niet zo is, want ik heb ondertussen al minstens honderd keer gecheckt of alles wel in mijn handtas zat.


Ik zag het lang geleden bij An, aka Jace did it: een clutch gebruikt als reismapje. Ik maakte me er zelf ook één, voor de komende vakantie. Het patroon van Noodlehead had ik hier nog liggen, maar je kan er ook perfect het Juliette patroon uit Mijn tas voor gebruiken, zonder de nepen dan en eventueel de basisvorm met rechte hoeken ipv afgeronde. Of het Tilly tasje uit datzelfde boek, de kleine versie wat breder gemaakt bijvoorbeeld.


Buiten- en binnenstof zijn de streepjes van Ikea. Eigenlijk veel te stijve stof voor zo'n klein tasje. Niet echt makkelijk hanteerbaar bij het stikken en keren. Volgende keer toch maar een gewoon katoentje gebruiken. De flap (en de kaartenhouder binnenin) zijn gemaakt uit de gouden stof die ik ooit kocht op het stoffenspektakel. Met twee gouden kamsnaps erin kan het tasje gevuld met de papieren en paspoorten in de handtas.
Wedden dat ik het niet ga kunnen laten om toch ook de inhoud van dit tasje nog ettelijke keren te checken voor vertrek ;-) ?

16 opmerkingen:

  1. Handig tasje om al je papieren in je tas bij elkaar te houden. Mooi geworden, zeker met de wat stijve stof.

    Nu lekker vakantieplannen maken, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je doet me zin krijgen om ook zo'n tasje in elkaar te zetten voor de komende vakantie! Dan hoef ik voortaan slechts 1 plaats 1000X te checken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee! Ik sta ook altijd met stress te zoeken naar de documenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dat ook als wij op vakantie gaan dat ik 10 tal keren check of ik alles bij heb ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig tasje! Toch een madamtassenmakerkrak hoor :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk en stijlvol! Ik moet een lijstje maken als we op vakantie gaan of ik vergeet ook van alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, ik heb dat niet, dat 100x checken. De Husband daarentegen... Misschien maak ik zoiets ook nog wel eens, het vorige is flink versleten. En dan liefst even stijlvol als deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed ideetje voor een stressloos begin van de vakantie, in stijl!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hier doet de man dat, dat checken. Of nee, hij schiet in paniek, en vraagt aan mij: kijk eens of we 'dat of dat' wel bijhebben? Misschien moet ik het voor mijn eigen gemoedsrust ook maar voorzien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw jouw exemplaar is prachtig! Dat wordt in stijl je documenten uithalen :-) have fun!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel herkenbaar, 20 keer checken of je wel alles bij je hebt haha.
    Mooi tasje geworden zo, die strepen zal je snel zien zitten als je je tas (toch) nog een keer checkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Old habits die hard... Maar wel een prachtig tasje om meermaals te checken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Checken, nog eens checken en dan toch ineens in paniek slaan, iets vergeten? Heel herkenbaar! Zo een zakje is dan wel ideaal!
    Opnieuw weer heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen