vrijdag 26 februari 2016

Lente in een deken

Begin deze week trachtte ik nog eens orde te scheppen in mijn stoffenstapel. De hoeveelheid valt gelukkig heel goed mee, aangezien er hier na het maken van de twee boeken een grondige opruimwoede heerste. Ik deed toen veel weg. Heel veel. De stapel die voordien niet te overzien was, slonk zienderogen, en ik hield enkel nog die lappen stof over waarvan ik wist dat ik er ook daadwerkelijk (ooit) nog iets mee ging doen.
En tijdens het orde scheppen kwam ik een pareltje van een lentestof tegen. Nog een grote intacte lap. Ik ben helemaal weg van deze stof! Ook al grijp ik de laatste tijd meestal naar grafische prints (ik heb ook niet veel anders meer liggen dan dat), toch heb ik van deze bloemenstof nooit afscheid kunnen nemen.


Samen met een lap ultrazachte teddystof, werd het lentestofje een babydeken. Ik loop hier hopeloos achter wat betreft het maken/kopen/geven van babycadeaus. Niet dat er in onze vrienden- en familiekring nog veel baby's geboren worden, maar toch... Tijd dus om er (langzaam aan) eens werk van te maken.



Ik gebruikte de volledige lap katoen, en baseerde me daarop voor de afmetingen van het deken. De Cozette methode werd nog eens gebruikt, samen met de fantastische hoekjes tip van Jo Chapeau (dank je wel daarvoor, Jo!).


En eerlijk gezegd kan ik maar moeilijk afstand nemen van dit deken. Het liefst van al kruip ik er zelf onder, 's avonds in de zetel. Ik word er zo ontzettend vrolijk van, van de print en de kleuren. Toch maar eens op zoek gaan naar een vervangend pareltje om terug voor een tijdje in de kast te bewaren ;-)

17 opmerkingen:

  1. Niks 'terug in de kast te bewaren', direct een dekentje maken om gezellig onder te kruipen.
    Prachtige stof, ik zou er ook geen afscheid van kunnen nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Af en toe even naar de kast lopen en lekker voelen aan de stoffen haha, heel herkenbaar! Prachtige combi zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pareltje! De werkwijze van Cozette is echt super! Ik ga er binnenkort ook nog eens aan beginnen :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad een prachtig deken, vooral de kleuren die erin voorkomen passen mooi samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een dekentje heb je nooit te veel om onder te kruipen en dit is een mooi exemplaar.Je hebt vast nog wel een mooi stofje liggen om een nieuw te maken dat je kan weg geven...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een vrolijkerd! Waar blijft die Lente?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zou er eerlijk gezegd zelf moeilijk afstand van kunnen doen... Je ruikt de lente tot hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spring is in the air met deze deken. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zou hem lekker zelf houden ;-)! Heel mooi <3. En hop, weer een pin :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb zelf ook een heleboel stof liggen, is wel een tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. PRACHTIG !!!
    Ik begrijp héél goed je zelf-willen-houden-gevoel,... maar je weet zelf ook wel dat je hart wat sneller zal slaan en je hele lichaam gevuld zal worden met een super-goed-gevoel als je het toch ergens aan een lief baby-meisje cadeau zal doen...
    Kiezen dus maar... en misschien lezen we hier later wat die keuze is geworden!
    SUCCES.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geven is inderdaad altijd veel leuker dan krijgen. Dit dekentje gaat dus heel zeker naar een klein babymeisje :-)

      Verwijderen
  12. Wat een prachtig pareltje! Kruip er maar snel onder!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, I love de dekentjes van Cozette! Zijn altijd een schot in de roos :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zorgt voor instant Happiness ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die stof, ja... Ik kocht ze nooit maar vond ze altijd al prachtig. Ik blijf trouwens ook altijd fan van mooie bloemenstofjes, en al zeker met de lente in't verschiet. Prachtdeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Echt zo mooi! Ik begrijp dat je die liever gewoon zelf wil houden, maar een pareltje weg geven geeft ook voldoening!

    BeantwoordenVerwijderen