vrijdag 29 januari 2016

Waszak maal twee

Binnenkort is het weer vakantie! En zoals eerder gezegd waaieren we dan als gezin een beetje uit en splitsen we ons op over vier verschillende landen: onze oudste zoon gaat skiën in Zwitserland, onze oudste dochter gaat skiën in Oostenrijk, ik ga met de twee jongste kinderen naar Portugal en de echtgenoot blijft in België. Een hele boterham qua organisatie, maar we kijken er wel naar uit!


We zijn stilaan begonnen met inpakken. In onze slaapkamer staan 5 verschillende reistassen klaar om af en toe bijgevuld te worden. Op het lijstje van de twee oudsten stond nog 'een linnenzak'. Of ze die daadwerkelijk gaan vullen, geen idee. Maar ik geef ze toch mee, just in case ;-)


Een linnenzak is snel gemaakt. Ik haalde nog eens de flockfolie boven (dat was alweer een eeuwigheid geleden) en streek er het woord WASZAK op. Het moest maar eens gebeuren dat de twee oudsten ter plekke hun reistas leegmaken en geen idee meer hebben waarvoor die 'zak' nu juist weer dient. Voilà, het staat erop, geen smoesjes dus om de was gewoon in hun reistas te proppen tussen de propere kleding!



30 opmerkingen:

  1. Goed plan! Ik vergeet altijd om iets mee te nemen voor de gebruikte was :-s... Is dit gewoon het cadeauzakje in het groot?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad dezelfde werkwijze als het cadeauzakje. Voor de waszak: rechthoeken van 45 cm breed en 58 cm hoog, en onderaan knipte ik hoeken van 6cm op 6cm uit.

      Verwijderen
    2. Dank je! Die 'W' is leuk, trouwens...

      Verwijderen
  2. Prachtig! Die zonen hebben geluk met zo'n mooie waszakken. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. als ze nu hun was niet netjes apart houden, heeft het alvast niet aan jou gelegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en het ziet er ook nog eens goed uit in een hoek van hun kamer op vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een internationaal gezin zeg hihi Supergoed idee trouwens! En de letters, heb je die er op genaaid?
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De letters zijn gesneden uit flockfolie en dan op de stof gestreken.

      Verwijderen
  6. En opnieuw met een tof lettertype. Welk lettertype gebruikte je?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee ;-) Ik had zo'n uitgesneden alfabet liggen en heb het gewoon overgetekend.

      Verwijderen
  7. Eigenlijk zonde om ze te gebruiken voor vuile was. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel leuk. Doet me denken aan de waszak die ik altijd meekreeg, gemaakt uit een oude kussensloop. Waar is de tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Aha daarvoor diende dus de flocklettertjes via instagram :-) Leuk en handig zo'n waszak

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk idee! Maak ik zeker ook eens voor een volgend tripje van onze kinderen (of ze het gaan gebruiken is inderdaad een ander verhaal :) ). Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een goed idee en in een mooi stofje ook nog....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zijn nu eens posh linnenzakken die iedereen wil meenemen in de valies. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb jij toch altijd zo'n leuke ideetjes! En wat voer jij ze ook altijd zo tof uit! Deze zet ik ook op mijn to do-lijstje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Eigenlijk zou ik dit ook eens moeten doen ;-) Prachtige waszakken, dat wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hmm ik heb er laatst de naam op geflockt, maar het woord "waszak" is inderdaad wel duidelijk waarvoor het te gebruiken is! Bedankt voor de handige tip!!

    http://sihgi.blogspot.be/2015/12/romantische-linnenzak-of-is-dat.html

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel handig, ze staan hier ook op het lijstje voor de vakantie. Jij hebt er meteen een bijzondere versie van gemaakt met de letters erop, leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel vrolijke zakken, kan niet anders dan gebruikt worden hè!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Moet ik ook echt eens maken voor mezelf en het lief. Want dat durven wij ook wel eens vergeten meenemen als we op vakantie gaan en dan is dat altijd een gevloek :p

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat zijn echt toffe zakken! Ik vergeet zelf altijd een waszak, dus voor mezelf eens maken, misschien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Echt toffe zakken! Ik heb van die gewone, ooit meegenomen door een vriend uit de sjiekste hotels van de wereld (stout!), met "laundry" op geborduurd. Als die ooit versleten geraken...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik vind de waszak super maar ik had nog een vraagje de afmetingen (45cm op 58cm) is dat al in de afgewerkte vorm of moeten deze nog in 2 geplooid worden?

    Met vriendelijke groeten
    Cinderella

    BeantwoordenVerwijderen