woensdag 27 januari 2016

Pin it & make it - #3 - opplooibare opbergdoos

Onze jongste is een kind dat niet makkelijk kan verleid worden door tv of tablets (en ik hoop dat nog lang zo te kunnen houden!). Hij zet zich liever uren aan de keukentafel, met een stapel stiften, potloden en papier. Tekenen en kleuren, het blijft hem boeien en bezig houden. Voor zijn 7 jaar kan hij al prachtige kunstwerken maken! Vaak kijk ik vol ongeloof naar de potloodtekeningen die hij, schijnbaar, met veel gemak tevoorschijn tovert.


Maar orde, dat is niet echt aan hem besteedt. Alles blijft rondslingeren, en meer dan eens roept hij weer 'mama, waar ligt de slijper?', of 'mama, mijn rode stift is verdwenen!'. Voor dat laatste vonden we al de handige oplossing van Stabilo, waar de stiften samen aan een ring hangen. Een super uitvinding! 
En om al het tekengerief mooi op te bergen in de keuken, maakte ik een opplooibare opbergdoos volgens de handleiding van Sisko by Mieke.


Mieke schreef een heel duidelijke handleiding. En oh, wat was het fijn om, na het schrijven van tal van handleidingen voor de twee boeken, eens gewoon zelf een handleiding te kunnen volgen zonder te moeten nadenken ;-) 


Als versteviging gebruikte ik een restje decovil. Ik maakte het kleine formaat, maar gebruikte wel twee kamsnaps aan de hoeken.


En nu maar hopen dat de jongste na zijn ijverige tekenwerk de stiften, potloden en slijper altijd terug mooi in de opbergdoos legt!

20 opmerkingen:

  1. Oh, super, dat zou hier ook van pas komen, zo'n stiften met opbergdoos!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi! Nu zou ik toch ook graag eens zo'n mooie tekening van hem zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik plaatste net een tekening bij in het blogbericht :-)

      Verwijderen
  3. Heel leuk! Deze staat ook al tijden op ellenlange lijst van naaiprojecten die ooit eens als er tijd is uitgevoerd kan worden....ooit...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tof! zo'n mooie doos nodigt toch uit tot opruimen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wow, zo mooi!!! En hij kan echt mooi tekenen zeg!! Ik ben serieus onder de indruk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, een mooie versie van dat mandje! Moet ik precies ook eens maken :-)
    Hou dat tv en tablet inderdaad maar ver weg want dat tekenen is een talent!
    Wel herkenbaar bij mezelf die wanorde als kind en jammer genoeg niet verbeterd met ouder worden :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mandjes kan je nooit te veel hebben met kindjes in huis. Heerlijk stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij heeft talent!!Tof stofje en leuk mandje gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hola, echt pas 7?! Jolien haar tekeningen beginnen ook op iets te trekken, maar toch nog niet van dat niveau. En wat een heerlijk mandje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel tof en superleuke stof! Maar op deze manier gaat mijn pinterest alleen maar voller worden, he, met al die toffe ideetjes hier... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waaauuw, wat kan jullie manneke prachtig tekenen (die mimiek in dat gezichtje!). Duidelijk een toptalentje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi en handig! Zou ik hier ook beter eens doen voor onzen oudsten en tevens sloddervos nr. 1 in huis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk, zo'n tekentalent! En van zo'n stijlvol mandje om het materiaal in op te bergen droomt vast iedere kunstenaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi & Leuk! Hier zijn ze ook opeens aan het kleuren geslagen.
    Deze tekenrol is geweldig om alles goed en snel op geruimd te krijgen (helaas geen zelfmaak)
    http://www.amazon.de/Derwent-0700434-Stift-Wickeletui-Stifte-braun/dp/B000P6YNHK/ref=sr_1_fkmr0_3?ie=UTF8&qid=1453975282&sr=8-3-fkmr0&keywords=derwent+taschenrolle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooie combi! Deze staat bij mij ook in het lijstje om te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Handig opbergding. En zo'n leuk,stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nooit gepind, maar bij deze dus wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen