zondag 24 januari 2016

Pin it & make it - #2 - gezonde appelkoeken

Pinterest gebruik ik heel vaak als inspiratiebron als het op recepten en voeding aan komt. Daar vind je dus daadwerkelijk alles wat je nodig hebt. Een recept voor een lactosevrije taart? Pinterest to the rescue! Een feestje op komst, en op zoek naar originele hapjes? Pinterest to the rescue! En ga zo maar verder.

Ik ben vaak op zoek naar gezonde alternatieven als tussendoortje. Niet dat een gewoon stuk chocoladetaart hier niet gesmaakt wordt, maar een stuk zonder suiker/bloem/boter eet je toch weer met een veel kleiner schuldgevoel (dat je er dan veel meer van eet, laten we even buiten beschouwing ;-)).


Tussen al de pins op het bord "to eat - pastry and dessert" zag ik deze gezonde appelkoeken van Uit Pauline's keuken staan. Havermout, eieren, kokosolie, appels, kaneel en zout, meer heb je er niet voor nodig. Klinkt gezond toch?


En de 'koeken' zijn echt heel lekker (ik voegde wel maar 1 theelepel kaneel toe ipv 2, omdat ik zelf niet zo houd van de overheersende smaak daarvan). Het gaat hier niet lang duren voor de hele schaal leeg is!

10 opmerkingen:

  1. Mmm, wil ik ook wel eens proberen! Af en toe heb ik het gevoel dat mijn Kids onder invloed van de suikermaffia staan. Overal waar ze komen worden ze suiker aangeboden :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er het proberen waard uit. Ik verzamel ook heel veel op Pinterest en de receptenverzameling swingt de pan uit. Ik doe ook mee aan de Pin it & make it om eindelijk eens iets te doen met al die pins. Ook deze week ging ik de gezonde toer op, je leest het op mijn blog.
    http://koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er héérlijk uit! Ik ben aan het bekijken wat m'n tweede pin in uitvoering zal worden :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk he, al die inspiratie op Pinterest.
    Krijg erg zin in dit lekkers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zien er best lekker uit,vind jouw bordjes ook leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah, hier ligt ook een receptje klaar voor de pin van deze week!
    Die koeken zien er alvast lekker uit... Zou ik ze pinnen? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die staan ook nog op mijn lijstje. En wat herken ik dat teveel eten van gezonde koeken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmm, ziet er lekker uit! Ik grijp vaak terug naar bekende receptjes, ondanks een goed gevuld pinterest bord, waar deze nu deel van gaat uitmaken!

    BeantwoordenVerwijderen