donderdag 21 januari 2016

De Oon-pennenzak blijft een topper

Pennenzakken, dat hebben ze hier thuis altijd nodig. Ofwel is de vorige kwijt, ofwel is de huidige vol, ofwel hangt de pennenzak vol onuitwisbare inktvlekken. Het is nu zelfs zo erg gesteld dat de jongste dochter haar schrijfgerief in een tupperware doosje mee naar school neemt (tot die vaststelling kwam ik gisteren pas, dus hop, weer nood aan een nieuwe pennenzak!).

Wat mijn kinderen nodig hebben, zullen andere kinderen ongetwijfeld ook nodig hebben. Dus voor een verjaardagsfeestje wordt vaak al snel eens een pennenzak gemaakt.


De handleiding die Lies (alias Oon) op haar blog plaatste (vijf jaar geleden inmiddels!) werd nog eens boven gehaald. Het blijft de snelste en makkelijkste manier voor een leuk resultaat. 


Nu nog vullen met wat Flying Tiger gerief, en ons cadeautje is klaar!


17 opmerkingen:

  1. Onze dames hier eten ze denk ik op of zo..... Voor de een kocht ik ereen met eigenlijk drie aan elkaar. er zit klittenband tussen en een sort sleutelhanger. (sorry, hoe noemen jullie dat in hollands,zo een als waar je een riem mee vast maakt aan een hond.).
    Maar..... Ze vinden die van jou VEEL mooier!!.
    Groet, wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh ja, ook hier blijf ik deze met regelmaat maken. Ik ken de werkwijze nu bijna uit het hoofd! Elk jaar gaan er zo enkele naar meesters en juffen in de lagere school en ik mag nu niet meer veranderen van recept, want die zitten daar natuurlijk al op te hopen!
    Jouw 'tabs' vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is ook mijn vast recept voor pennenzakken. Ik vind dat zo'n leuk model ook. En er kan veel in, da's wel handig in mijn geval (en dan vind ik meestal nog geen blauwe balpen)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, blij dat hij nog altijd dienst doet! x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik durf dat bijna niet zeggen, maar die vierkante pennenzakken, ik krijg dat nooit deftig... Ligt vast aan mij.
    Mooi exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik probeerde het nog nooit... wel mooi, zo in die sterrenstof.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel tof. Dit ga ik zeker proberen voor mijn metekind. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jup, die komt hier ook uit de kast voor kado-pennenzakken! Leuke combinatie van stofjes en rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Inderdaad, het ideale cadeau! hier ook, nog steeds. Perfect voor groot en klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind dat ook :-)) Een pennenzak is en blijft een tof ding om cadeau te doen!
    Jouw versie is keischoon xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Mij nog niet gewaagd aan een pennenzak dus dat wordt misschien hoog tijd om dat wel te doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Vol onuitwisbare inktvlekken, herkenbaar! Gelukkig doet mijn Oontjesversie al drie jaar dienst, op de één of andere manier lijkt dat model immuun te zijn voor uitlopende fluostiften ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige pennentas en heel duidelijke uitleg bij Oon - eentje voor bij de favorieten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die pennenzak blijft het doen he! Enne... "Flying Tiger-stuff", ben ik ook verslaafd aan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sterretjes en streepjes, daar kan je bij mij weinig mis mee doen! Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een topcadeau, altijd handig!

    BeantwoordenVerwijderen