woensdag 9 december 2015

Restjes leder worden sleutelhangers.

Om de sleutels van ons vakantiehuis deftig bij elkaar te houden en in bewaring te kunnen geven aan de mensen die voor het huis zorgen als wij er niet zijn, hadden we dringend een stel sleutelhangers nodig.
Er liggen hier nog heel wat restjes leder, ooit meegenomen bij een fabrikant van lederen zetels. Het zijn allemaal rechthoekige stalen, te klein om een tas mee te maken, maar ideaal voor kleine projecten.


Op Pinterest (tja, waar anders?) en na doorklikken naar de blog Homey oh my! vond ik een 'patroon' voor een sleutelhanger. Dat werd hier snel uitgetekend en overgenomen op de stukken leder. Uitsnijden, een sleutelring doorhalen en een rivet inslaan, het duurde niet lang of hier lagen zes nieuwe sleutelhangers!


13 opmerkingen:

  1. Ik moet toch eens dringend op zoek waar ze van die rivetten verkopen!!Heb van een collega 2 zakken vol resten van leer uit een meubelmakerij gekregen.Ideaal om zulke sleutelhangers te maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rivetten ofwel holle nieten kan je gewoon bij veritas kopen. Of, als je de rivetten liever niet zelf inslaat, de schoenmaker kan dat ook :-)

      Verwijderen
    2. Oh dat wist ik niet dat die gewoon in de veritas te koop waren,morgen of zaterdag eens gaan kijken.Dank je wel voor de tip ;)

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Haha, dat dacht de echtgenoot ook, toen hij ze hier uitgestald zag liggen op de kast ;-)
      Een rivet maakt het net altijd meteen dat extra beetje 'afgewerkt' vind ik.

      Verwijderen
  3. Waauw, zo schoon. En stijlvol ook. Dat rivettengedoe, daar moet ik mij toch eens in bekwamen, hoogdringend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stijlvol, en voor mij ook die rivettencursus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi!! Toch ook meer eens op zoek naar restjes leer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh, super!!! Ik had net nog een swap ideetje nodig, dit is een goede kanshebber!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een goed idee voor restjes leer! Dat ligt hier ook genoeg. Ziet er proffesioneel uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. waw, zei er al iemand 'schoontjes' ?! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen