woensdag 14 oktober 2015

Voor een verjaardag.

Een nieuw schooljaar betekent nieuwe verjaardagsfeestjes. Er passeerden er al enkele waar telkens een gekocht cadeautje naar mee werd genomen, maar de bergen stof in mijn kast deden me de stap zetten naar terug (deels) zelfgemaakte cadeautjes voor de komende feestjes.


Omdat (tiener)meisjes nooit genoeg tassen hebben, maakte ik ... jawel, een tas!
(Ik zie het hier bij mijn eigen twee meisjes, die zowat voor alles een aparte tas gebruiken. Gelukkig is er hier ten huize elisanna nooit een gebrek aan tassen ;-))


Ik vertrok van het Augustine patroon uit Mijn tas. Maar gaandeweg werd er hier en daar wat aan toegevoegd. Omdat het patroon zo eenvoudig is, laat het je toe er je eigen ding mee te doen.
De buitenpanden werden in twee geknipt, er kwam een gouden paspel tussen en meteen ook de tassenband.


Bovenaan stikte ik een 'snelle' rits in, zoals je bij een ritstasje zou doen.
Nu nog iets kleins kopen bij de Flying Tiger (die deze week opengaat in Leuven...eindelijk!) en het cadeautje is compleet!


25 opmerkingen:

  1. Daar maak je de jarige vast erg blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, heel mooi! Zal ze vast heel blij mee zijn :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig... ik zou die met plezier showen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel leuk uit, mooi stofje ook.!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie tas. Een heel mooie stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! Hier in Hasselt is de flying tiger al een tijdje open, echt een toffe winkel, daar zal je zeker en vast iets vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige tas en het gouden paspeltje maakt het echt helemaal af.
    Flying Tiger in Leuven? Hoera!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke variatie op de Augustine! Dat patroontje is eigenlijk het enige dat ik nog niet gemaakt heb uit 'mijn tas', maar nu ik dit pareltje gezien heb, moet ik daar dringend werk van maken! Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie aanpassing en zwart/wit/goud is een leuke combinatie! Flying Tiger is ene leuke winkel voor van die hebbedingetjes,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. heel tof! ze zal content zijn :)
    en hoera voor Flying Tiger!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super mooie tas! En er dan nog iets van Flying Tiger in. Dat is een cadeau dat ik ook graag zou krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Perfect, die tas! Schoon ook, dat beetje goud bij zwart-wit...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie variatie! Ontvanger was er vast blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. amai mooi kado zowel voor jong als oud mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi èn door het kleur gebruik trendy!
    Inderdaad, mijn tienjarigen gebruiken ook voor alles een andere tas. Iets met niet hoeven nadenken en overpakken...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat zal zeker met open armen ontvangen zijn. Zo'n mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Groot gelijk om zelfgemaakte cadeautjes te geven als het zo'n prachtexemplaren zijn :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig ! Hopelijk ben je hiermee "back on track" en mogen we na de twee leuke tassennaaiboeken die je maakte terug regelmatig wat tassen-zelfmaakmode op jouw blog zien verschijnen. Ik heb dit toch gemist hoor !
    Lieve groetjes,
    CreativEls
    www.koekjehaakjemaakje.com

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Niet alleen tienermeisjes zijn hier blij mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Keimooi :)
    Dat gouden paspeltje is echt een mooie extra! Ik ben fan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Heel leuk!
    Veel plezier met de flying tiger!

    BeantwoordenVerwijderen