vrijdag 2 oktober 2015

Paulien van onder het stof gehaald.

Na het maken van het tweede boek, Mijn designertas, heerste hier een intense opruimwoede. Stoffen, fournituren, scharen, latten, patronen, ... alles werd aan een grondige inspectie onderworpen en gesorteerd. Ik had dat weer even nodig, een schone witte tafel zonder rommel, met enkel de naaimachine op. Een manier om mijn hoofd leeg te maken. Op een dikke twee jaar tijd maakten Nathalie en ik twee boeken, en dat heeft toch wel een beetje zijn tol geëist. De goesting om me achter die naaimachine te zetten was/is heel vaak ver te zoeken. Ideeën genoeg hoor, in mijn hoofd. Elke keer er weer een feestje is, een jarige, een nieuw patroon, ... dan bekruipt me de zin om erin te vliegen. Ik maak tassen en cadeautjes aan de lopende band in mijn hoofd, maar het komt er helaas niet uit.


Tijdens mijn opruimuurtjes vond ik een geknipte Paulien tas terug. Ergens ver verborgen onder stapels en stapels stof. Ergens van in de tijd van het eerste boek, Mijn tas*.


Het was enkel een kwestie van alle stukken aaneen te stikken, dus zette ik me vol goede moed nog eens aan mijn schone opgeruimde witte tafel en begon eraan. En wat heb ik ervan genoten! Een heel eenvoudig stikwerk, maar het gaf me ergens terug wat zin in meer...


patroon: Paulien uit 'Mijn tas'
stof print: Land of oh - etsy
stof effen: Ikea

* 'Mijn tas' is ondertussen aan zijn zevende druk toe! Binnenkort geef ik er nog eens eentje weg op de blog.

16 opmerkingen:

  1. Het blijft en pracht van een tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hip exemplaar, zo zwart-wit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Heerlijk om weer even 'gewoon' achter de naaimachine te zitten zo te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Wat fijn dat je dit terug vond en aan ons laat zien, ik vind m super!
    Fijn zo'n opgeruimde kamer/hoofd ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk en ik snap heel goed dat die zin even weg was, maar ik hoop voor jou dat dit maaksel een begin is van weer heel wat moois waar je van kan genieten! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het blijven mooie tassen uit het boek! Herfstvakantie plan is hier om er eentje uit het nieuwe boek te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben nu al benieuwd naar je nieuwe creatie! Zeker een foto opsturen :-)

      Verwijderen
  7. O, wat mooi. En o wat begrijp ik het 'geen zin' gevoel en het plannen maken in ons hoofd. Maar eens ik bezig ben, voel ik hoe nodig het is en hoe erg ik het ook gemist heb. Rare hobby, dat naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oo wat een mooie!! Ik ken dat gevoel, denken dat he de wereld gaat verzetten en er dan kiet aankomen, er ligt hier stof klaar voor verschillende projecten en dan niet zien waar aan te beginnen. Na grotere projecten heb ik eens nood aan een snel klaar project. O wat kijk ik uit naar jullie tweede boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tof stofje heb je gekozen.Ik zit al bijna 2 weken zonder naaimachine,mis dat echt....dus hopelijk kan ik haar dinsdag weer gaan halen om er in te vliegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schoontje! Goed dat deze jou terug goesting geeft ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ben blij dat je er terug wat zin door hebt gekregen want o, wat zou ik je naaisels missen :-)

    BeantwoordenVerwijderen