vrijdag 9 oktober 2015

Onze 'escape'.

Twee jaar geleden besloten we ons hart te volgen en zonder meer voor onze grote droom te gaan, een vakantiehuis bouwen in het buitenland. Geen eenvoudige beslissing, en zeker eentje waar meer dan één nachtje over geslapen werd. Na heel veel wikken en wegen, en het oplijsten van de voor- en nadelen, hebben we dan toch de stap gezet. Met enigszins een bang hart, want je hoort ook zoveel tegenslag-verhalen over 'bouwen in het buitenland'. Maar ons hart lag al voor een deel in Portugal, het zou gewoon zoveel makkelijker zijn als we er dan ook ons eigen stekje hadden ;-)


Ik kan één ding zeggen. Het is echt niet evident, zo vanop afstand bouwen. Ondanks het feit dat we daar een fantastische Portugese architect hadden, en een aannemer uit de duizend, kwamen hier toch de nodige frustraties naar boven. Niks voor mij hoor, geen controle hebben over de dingen. Niet elke dag eens tot daar kunnen fietsen om te kijken wat er gedaan werd. Niet deftig kunnen communiceren omdat de taalbarrière te groot is. Niets - voor - mij. Op een bepaald moment heb ik het moeten loslaten, net zoals een kind. Erop vertrouwen dat alles daar in goede handen was, en dat alles op zijn tijd wel goed zou komen.



En ja hoor, we sloegen ons er doorheen, en vorige zomer trokken we richting de Zilverkust om er vijf lange weken te genieten van onze eigen 'escape'. Want dat is het voor ons wel een beetje, een toevlucht voor als de drukte hier weer even teveel wordt. Een plekje waar we naartoe kunnen, en waar we ons even thuis voelen als hier, maar dan zonder de dagelijkse verplichtingen die we hier in België ervaren.


We tellen al af naar de volgende trip naar daar!

29 opmerkingen:

  1. ik onthoud dit pareltje voor als we ooit eens tot daar willen gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Eerst nog wat sparen, maar deze zet ik bij op ons verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn als dromen uitkomen. Mooi plekje hebben jullie daar.
    Ik zou het ook moeilijk vinden, zo vanop afstand.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Het ziet er ook echt een plekje uit om tot rust te komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. het staat al bij mijn favorieten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. OOOOH prachtig is het geworden, duidelijk het bloed, zweet en tranen waard!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat daar ook een naaimachine die bij in de huur is inbegrepen? Dat zou wel een dik dik pluspunt zijn ;) Zo fijn, zo'n eigen stek in het buitenland!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Groot gelijk om dit te doen als je de mogelijkheden hebt,hé!Ziet er prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zalig! Ik zou me er zo ook thuis voelen! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben af en toe stille meelezer...maar dit vakantiehuis staat al opgeslagen! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Ziet er een zalige plek uit. Heerlijk dat jullie een plekje hebben om naar te kunnen 'ontsnappen' Dat wordt nog vele jaren genieten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe fijn is dat... geniet maar veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap gedaan! Het is een echt pareltje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige vakantiewoning! Heel veel pleziermomenten daar gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben jaloers op jullie durf, jullie plannen, jouw interieursmaak en jullie uitgekomen droom! Proficiat! Ik hou dit vakantieplekje in gedachten...tegen dat de kids kunnen zwemmen. Maar in de tussentijd zou een naaiweekje daar geen slecht idee zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw! Dromen komen echt uit! Wat een parel! Sla de link meteen op!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er uit als een heerlijk plekje!! Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh, wat knap! Het ziet er zalig genieten uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O jee, prachtig! En tegelijk ook onze grote droom. Portugal <3 land van mijn dromen! Leuk om er bij jou over te lezen. Ik hoop je huis in de toekomst eens te kunnen huren en gelijk verder te kunnen mijmeren hoe wij er ook ooit raken.

    BeantwoordenVerwijderen