zaterdag 3 oktober 2015

Kleine restjes van het boekproject verwerken #1

We hadden de eer om bij ons tweede boek te mogen werken met de unieke en prachtige stoffencollectie 'In the air' van Lotte Martens*. Het zijn stuk voor stuk schitterende materialen met mooie prints, we voelden ons de koning te rijk. Zoals altijd bij een naaiproject blijven er kleine resten over. En eerlijk waar, deze zijn veel te mooi om weg te doen. Er staat hier nog een doos vol, met kleine stukjes vilt, wol, neopreen, nepbont, suede. De glanzende zalmroze en zwarte printen doen de ogen van onze meisjes blinken. Als ik hen zou laten doen, zouden de restjes heel snel een weg vinden naar hun talrijke knutselwerken.


Ik zocht twee restlapjes uit om mezelf te trakteren op een nieuw speldenkussen. Het vorige was duidelijk aan vervanging toe, en nu de naairuimte mooi opgeruimd is, mag er ook wel iets 'blinken' op die witte tafel.


Een eenvoudiger naaiwerkje bestaat er niet. Ik maakte het speldenkussen een heel stuk groter dan het vorige, want dat zat altijd veel te snel vol. En echt, ik denk dat ik nu het zachtste speldenkussen heb dat er ook maar ergens te vinden is! Het wit-grijze stuk van nepbont heeft zo'n ongelooflijk hoog aaibaarheids-gehalte. Als ik niet oplet zit ik de godganse tijd mijn speldenkussen te strelen ;-)


* de stoffencollecie zal binnenkort verkrijgbaar zijn. Het zijn de perfecte stoffen om je eindejaarscadeautjes uit te maken! Inspiratie daarvoor kan je uiteraard vinden in 'Mijn designertas' :-)

13 opmerkingen:

  1. Een knuffelspelden kussen, eigenlijk te grappig :) hele mooie stoffencombi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is dan ook zo zacht! Misschien moet ik de rest van het nepbont in een echt kussen verwerken ;-)

      Verwijderen
    2. Als je nog zoveel over hebt zou ik dat zeker doen!! Denk dat er hier in huis om gevochten zou worden we hem zou mogen hebben! Bont en glimmend!! Amai....2 eksters in huis...dan weet je genoeg ;)

      Verwijderen
  2. Wat een stijlvol speldenkussen, heel tof! Benieuwd wat er nog gemaakt zal worden van die overige restjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan al niet wachten tot die collectie er is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waauw, dat is nogal een stylish speldenkussentje! En zacht... Bij Lotte kon ik ook al niet stoppen met het stofje te aaien, dus ja...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ik jullie prachtige boek doorblader, blijft mijn oog altijd hangen bij dat grijze stofje... wat een speldenkussen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Klopt, die stofjes moet je tot de laatste snipper nuttig gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zolang je de speldjes er maar uithaalt tijdens het naaien :) Ik ben gisteren ook wat gaan aaien bij Lotte, maar bracht uiteindelijk drie andere parels mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een parel van een speldenkussen! Evenals jullie boek dat ik gisteren haalde. Er ligt al een project op stapel...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtig speldenkussen heb je gemaakt en grappig dat je voor bont gekozen hebt!Groot gelijk om de restjes te verwerken en een kussen uit bont voor in de zetel zou hier ook wel passen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat zijn vast ook schitterende tassen uit zo een mooi stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Met dit mooi speldenkussen, begin ik wel erg benieuwd te worden naar de stoffencollectie.

    BeantwoordenVerwijderen