maandag 15 juni 2015

een nieuw project!

Wie ons na het uitkomen van Mijn tas vroeg of we het niet zagen zitten om een tweede boek te maken, kreeg telkens een volmondige 'neen' als antwoord. En eerlijk gezegd, we dachten daar ook totaal niet aan ... tot we vorig jaar samen op de boekenbeurs zaten en daar zo erg van genoten hebben. Toen begon het toch weer te kriebelen...

Een boek maken kruipt in je lijf, dat krijg je er dus echt niet uit. Noem het een verslaving, waar je bij tijd en stond vanaf wilt, maar dan ook weer niet zonder kan. En dus moeten we vanaf nu 'ja' antwoorden, op die vraag 'gaan jullie nog een boek maken? '.
We kunnen nu zelfs al zeggen dat al ons creatieve werk af is, en dat we de voorbije maanden weer ettelijke uurtjes spendeerden aan de keukentafel, samen met bergen stof, nieuwe patronen en onze naaimachines.
We hielden het stil, we werkten hard door, we hadden veel plezier, maar we vloekten eveneens soms (waarom zijn we hier terug aan begonnen ;-)). Nu kunnen we terug ademhalen, even uitrusten, al onze aandacht aan ons gezin geven en aftellen naar de zomervakantie. Nu geven we het even in handen van de uitgeverij en vormgeefster om van onze creatieve input een mooi totaalplaatje te maken. Met als resultaat een nieuw boek dat eind september in de boekhandel zal liggen...


Het wordt geen Mijn tas 2. Deze keer sloegen we een iets andere weg in. Maar wel nog steeds deze van de tassenpatronen, onze gezamenlijke passie.
Voor ons nieuwe boek gingen we aan de slag met 10 Belgische tassenontwerpers. Ons klein landje heeft heel wat te bieden op creatief vlak. Ook in het ontwerpen en produceren van tassen is er een wereld van prachtig vakmanschap te vinden. Met stuk voor stuk unieke mensen die hun droom op eigen houtje waarmaakten. Een selectie van 10 ontwerpers stapte met ons mee in een nieuw boekproject. We zetten hen in de schijnwerpers en delen hun verhaal met jullie. Als originele inslag daarbij, heeft elk van hen een patroon of schets vrijgegeven, van een nieuwe tas of een tas uit één van hun vorige collecties. Wij werkten dit patroon/schets (voor een meestal lederen tas) verder uit zodat de tas ook in stof kan uitgevoerd worden. Op die manier kan iedereen er zelf mee aan de slag, en een eigen versie van een echte 'designer tas' maken. En om helemaal in de Belgische sfeer te blijven, werden al de stoffen gebruikt in het boek ontwikkeld door textielontwerpster Lotte Martens. Deze nieuwe stoffencollectie zal ook pas in september gelanceerd worden.


We kijken er erg naar uit om het resultaat aan iedereen te tonen. En hopen dan weer net als bij ons vorige boek heel veel prachtige en unieke creaties te zien van jullie hand!

Vanaf begin september tellen we graag samen af naar de release van Mijn Designer tas!

Lieve groeten
Sofie & Nathalie 
elisanna & Fynn

58 opmerkingen:

  1. Wow, wat een geweldig nieuws! En zo'n tof concept!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is iets om naar uit te kijken!Vond jullie zo lief op de boekenbeurs waar ik jullie ontmoete door dat ik op de blog gratis inkomkaarten had gewonnen en wie weet zie ik jullie op de volgende boekenbeurs weer zitten maar dan met dit nieuwe boek!!Succes ermee dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waw, da's nu eens echt een tof én origineel concept, ik kijk er al naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat! Leuk om zo met andere samen te werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fantastisch nieuws, super concept, zeker weer iets om naar uit te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oooooooo die vakantie gaat niet snel genoeg voorbij kunnen gaan 😉 ik weer nu al waar ik mijn boekenbonnen voor ga gebruiken! alvast proficiat

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, super nieuws ! Dan hebben ook wij weer iets om naar uit te kijken. Ben zeer benieuwd !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk nieuws! Veel plezier met alles ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Superleuk... die verdachte (veel te lange) stilte op jullie blogs was met een goede reden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Herkenbaar, dat gevoel :)
    Maar hé, waaw, gefeliciteerd! Wat een geweldig concept! Benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow, tof concept! Ik kijk er al naar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier een grote fan van Annelies Timmermans! Heel benieuwd dus naar jullie nieuwe boek. En uiteraard ook bereidwillig tester als het nodig moest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jeuj! Ik kijk er alvast naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik dacht het wel! Het was veel te stil op jullie blogs en na het grote succes van Mijn tas kon het niet anders of er kwam een vervolg. Proficiat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een nieuws ! Dikke proficiat ! Ik kijk er nu al naar uit !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een geweldig concept! Ik kijk er naar uit. Proficiat alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een geweldig concept! Ik kijk er naar uit. Proficiat alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een dikke proficiat, ben weeral benieuwd gaat zeker weer tof zijn ;)
    Succes met alles en geniet zeker van de aankomende zomervakantie.........

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh wauw, das nog eens een gave zijstap met die belgische designers! Laat september maar komen! En heb nog lappen leer liggen dusssssssss

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zo benieuwd!
    Ik vind het wel een super idee, om eens samen te werken met al dat belgisch top designer talent.
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een schitterend idee! Iets om naar uit te kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuk concept! Ik kampeer alvast voor de boekhandel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Van top secret gesproken!!! Heel tof plan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Klinkt goed! Ik ben benieuwd... Eind september heb ik verlof. Ik zal weten wat gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Maar hoe tof! Het gaat goed hier in blogland met de boekenuitgaves!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wauw! Wat een leuk concept! Ik kijk mee uit naar jullie boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een super idee! Ik kan niet wachten!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. WAUW! Dat zal gaaf worden! Spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Waw, super!!! Wat een origineel concept! Dat wordt weer een pareltje! Alvast een dikke proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een bijzondere samenwerking!! Kijk nu al uit naar het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Tof! En het is zo september.....

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb een tas van Annelies Timmermans en hou van haar collectie. Zalig om het dan eens zelf te maken! Zal het boek voor mijn verjaardag vragen !

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Cool! dat wordt een topboek! toftof...

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Schitterend! Ik kijk er al naar uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Schitterend nieuws want jullie 2 + een boek = super combinatie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Geweldig nieuws! Ik zet het alvast op mijn verlanglijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Maar zo chique zeg! En zo'n tof nieuws. Weer een boek voor het verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Waw, zo spannend! Ik kijk er nu al naar uit...

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Sofie Beerts26 juli, 2015

    Fan-tas-tisch! Als niet-ervaren naaister ben ik dankzij eerste boek erin geslaagd om een prachtige clutch te maken naar jullie Juliette-I-model! Op de trouw van een van mijn beste vriendinnen mocht ik vele complimenten erover ontvangen! Ik kijk bijgevolg heel erg uit naar jullie volgend werk!

    BeantwoordenVerwijderen