woensdag 29 april 2015

Mini Lua.

Zelf heb ik hier geen poppenmoedertjes meer in huis. Maar enkele huizen verder in onze straat woont er wel zo eentje. Lili verzorgt haar popjes goed, en kreeg van mij al een gepimpt poppenbedje. Maar op reis kan dat wiegje nogal moeilijk mee.
Lili vertrekt vrijdagochtend, samen met alle neven en nichtjes, en oma en opa, voor enkele dagen naar het land van Mickey. Dat haar popje meegaat, lijkt me nogal logisch. En omdat de wieg niet mee kan, leek me een slaapzakje wel een geweldig alternatief.

lua 1 a

Het kwam hier dus als geroepen, het Lua slaapzakpatroon voor poppen. An van StraightGrain plaatste het gisteren op haar blog, een duidelijke handleiding vergezeld door een af te printen PDF patroon. Dat ik ermee aan de slag wou, dat stond vast. Dat ik weinig tijd had ook. Tussen het wassen, strijken en valiesjes vullen door (want ja, onze kinderen gaan ook mee met Lili op reis) en met daarnaast nog een ander lopend project waar veel tijd in kruipt, werd snel een slaapzakje ineengestoken.

lua 7

Zoals bij veel projecten steekt het meeste tijd in het knipwerk, eens dat achter de rug was ging het snel vooruit. Ik koos ook gemakkelijkheidshalve (en wegens tijdsgebrek) voor de versie zonder paspel. Bovenaan werden eenvoudige kamsnaps voorzien (wat een gemak!) en om de zijkant te sluiten werd een kort lint ingenaaid met daarop ook een kamsnap die aan de achterkant van het slaapzakje aansluit.

lua 2a jpg

Het was een heerlijk projectje om aan te werken, ideaal als tussendoortje. Ik ben er zeker van dat er door dit leuke patroon nog veel poppenmoedertjes gaan verwend worden!

26 opmerkingen:

  1. Oh, wat een schoontje! Ik heb hem ook klaarliggen voor een klein poppenmoedertje. Goed idee van die kam snaps opzij. Ik onthoud dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een ontzettend leuk cadeau! Eentje om te onthouden. Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi! In mijn huisje woont een poppenmoedertje, en zij krijgt een Lua voor haar 3e verjaardag :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! Ook het poppenmoedertje hier in huis zal er eentje - of een paar, voor al die poppen - krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schoontje! Ik heb het patroontje ook al gepind om er een poppenmoedertje blij mee te maken, maar jij bent wel een rappe hoor ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een schattige versie in dat Bambistofje ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat poppenmoedertje kan in stijl met haar popje op reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! En een lief stofje ook, van waar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat stofje ligt al lang in mijn stoffenkast. Geen idee meer waar ik het kocht. Het is er eentje van de Oh deer collectie van Moda fabrics.

      Verwijderen
  9. Oh, echt prachtig! Ik denk dat het kadootje voor ons kleine nichtje die binnenkort 3 wordt bij deze al beslist is :) Lieve groet, V.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De poppen-lua stond hier al op de agenda voor 2 verjaardagscadeautjes, het idee van het lintje opzij ga ik overnemen ;-) Hoeveel kleiner heb je het patroon geprint? Ik heb enkel jongens in huis, dus geen idee hoe groot of hoe klein ik dat best maak...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan het patroon gewoon downloaden op de blog van StraightGrain, helemaal op poppenmaat :-)

      Verwijderen
    2. Ik krijg dat ding helemaal niet deftig afgeprint! Ofwel klopt het testvak niet, ofwel passen de twee delen niet op elkaar. Grmbl!

      Verwijderen
  11. Ideaal op die manier, met de snaps als binnenweg! *mentale nota*

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi en leuk item voor een poppenmoeder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een schattige poppenslaapzak,
    wordt opgeslagen als leuk kadootje voor kleine meisjes!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat lief dat je dat maakt voor haar :-)! Ze zal wel blij zijn geweest. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. I certainly agree to some points that you have discussed on this post. I appreciate that you have shared some reliable tips on this review.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello, I love your crochet, it is beauty, I love this colors, I follow your blog, I have a blog about crochet with free patterns and free crochet diagrams, visit me , hugs from Brazil.
    Visite meu blog - Tita Carré - Crochet

    BeantwoordenVerwijderen