vrijdag 10 oktober 2014

Foodblog inspiratie.

Tegenwoordig ben ik graag in de keuken bezig met het uitproberen van recepten. Het is zowat een nieuwe passie geworden :-)
In de keuken liggen hier ontelbaar veel kookboeken, waar ondertussen al heel veel lekkers uit gemaakt is.  Maar ook op het internet is er tal van inspiratie te vinden.  Deze week zag ik op de foodblog Brendakookt een recept staan voor pitabroodjes.  Zelf eet ik eerlijk gezegd niet zo graag brood.  Ik eet het dan ook niet veel. Maar dat wil niet zeggen dat ik het niet kan maken voor de rest van het gezin. En brood bakken op zich doe ik wel heel graag.  Dus, de pitabroodjes werden gisteren uitgetest en 's avonds mee op tafel gezet.  En dat ze werden gesmaakt is het minste dat ik kan zeggen! Zelf proefde ik ook een klein stukje, en eerlijk is eerlijk, ze zijn zoveel beter dan de voorverpakte broodjes die je in de supermarkt kan kopen!

p3 Collage


Pitabroodjes dienen normaal gezien om op te vullen. Maar ze zijn ook lekker met gewoon wat boter. Ik maakte er onze favoriete quinoasalade bij. Met zalm en avocado, ongelofelijk lekker!! (het recept vond ik ook ergens op het internet, maar geen idee meer waar...)

Quinoa met zalm en avocado

200 gr quinoa
olijfolie - peper - zout
250 gr gerookte zalm
1 avocado
halve komkommer
2 eetlepels (soja)yoghurt
1/2 theelepel wasabipasta
sesamzaadjes

Kook de quinoa volgens de aanwijzingen op de verpakking.  
Laat afkoelen en meng met wat olijfolie, peper en zout.
Snijd de avocado en komkommer in blokjes en de zalm in snippers.
Meng de yoghurt met de wasabipasta.
Roer de avocado, komkommer, zalm en het wasabisausje door de quinoa.
Strooi er sesamzaadjes over.

Smakelijk!

13 opmerkingen:

  1. Oh man, het water komt me in de mond. Ik probeerde deze quinoasalade al eens uit nadat je het tipte via IG en inderdaad: zooooo lekker! Als je je blog wil omgooien naar een foodblog: feel free, ik ben enthousiast!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmm, die quinoasalade wil ik ook wel eens uitproberen !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben de laatste tijd ook meer in de keuken bezig dan achter de naaimachine. Ben nu bijna een jaar anders aan het eten en dat vraagt veel tijd door te brengen in de keuken, maar met plezier. Bedankt voor deze inspiratiebron.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er super uit! Ik zou de draad ook weer moeten oppikken! Dit is een zetje in de goeie richting!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ga ik ook eens uit proberen,ziet er lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moeten we ook eens proberen, met pittabroodjes kan je hier niet veel misdoen :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gaat t dan om droge gist? Merci voor de link!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb dat met verse gist gedaan (opgelost in een eetlepel lauw water). Maar het zal even goed gaan met droge gist.

      Verwijderen
  8. hmmm, dat ziet er beter uit dan die kleffe boterham die ik hier ga eten sebiet op mijn werk :-)
    veronkiedw.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen