donderdag 25 september 2014

Nieuw in de stoffenkast.

Tijdens de zomervakantie ruimde ik mijn stoffenkast eens op. Veel stof ging weg (eigenlijk bijna alles) en er kwam weer wat nieuws in de plaats. Niet teveel, maar juist die enkele stofjes waar ik meteen verliefd op werd. Zonder een plan in mijn achterhoofd, gewoon om te hebben dus. En naar te kijken. Want momenteel wordt er hier nog steeds niet veel achter de naaimachine gezeten. Ok, ik maakte wel nieuwe kussenslopen voor in onze zetels en kleine tasjes als verjaardagscadeautje, maar daar blijft het dan ook bij.

stof2


Van boven naar beneden:
  • Triangle Tokens van Art Gallery
  • Confetti pearlised border mist van Michael Miller
  • Bye Bye Birdie Black & Blush van Atelier Brunette
  • Confetti pearlised border glitz van Michael Miller
  • Sleek chevron glitz van Michael Miller
  • De vier onderste stoffen zijn gekocht via etsy
De Michael Miller stoffen met de gouden toets vallen hier bij de dochters enorm in de smaak.  De roze Confetti stof gebruikte ik om een kussen te maken voor een vriendinnetje van Anna. En omdat meisjes van 10 wel houden van wat gezelligheid en graag van hun kamertje een knusse plek maken, kochten we er nog een leuk eekhoorn kussen van Ikea bij.  De meisjes waren meteen weg van de twee kussens tesamen, ik weet dus wat te doen met de andere goudkleurige stofjes!

stof5

stof3

28 opmerkingen:

  1. Oh dat is nog een goed idee, heb de Micheal Miller Confetti border gebruikt voor 2 jurkjes, maar heb nog stof over….Kussensloopjes niet aangedacht terwijl we de kamer van de oudste aan het pimpen zijn met onder andere goud!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben na je instagramfoto naar de ikea gegaan voor dat eekhoornkussen, maaar niks te vinden :-((((
    en wat een mooie stofjes, daar word ik ook meteen verliefd op :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ai neen! In Zaventem? Daar lagen ze echt met hopen! En ook die met de roodborstjes op. Hopelijk komen ze snel weer binnen, want hier zijn ze er ook echt weg van!!

      Verwijderen
    2. Hey <heidi ben 2weken geleden nog geweest in Zaventem en daar lagen ze inderaad met hopen, ook nog een versie met een vogeltje (roodborstje dacht ik)

      Verwijderen
    3. maandag waren er ook nog in Zaventem! :)

      Verwijderen
    4. Ik ga morgen zo snel als de wind na mijn werk naar de ikea achter dat sloopje met het roodborstje !! Hoeza al veel te veel kussens? *onschuldige ik*

      Verwijderen
    5. ben in wilrijk geweest en daar lag er echt geeneen, op internet ook niks te vinden...maar dan zal ik eens naar zaventem moeten he....oh nee, wat een opoffering :-D
      mercie voor de tip!

      Verwijderen
  3. Oh, ik heb gekochte kussenhoezen in de onderste drie stofjes. In welke etsy-shop kan ik deze vinden? Dan kan ik er zelf nog bijmaken, want is al van een tijdje terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi geworden die kussens ❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat stofje met die goude bolletjes vind ik top,heb er al enkele keren bij gestaan maar als ik het nog eens tegen kom koop ik er ook wat van want ja kussens daarvan gemaakt zijn top!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Opnieuw proberen: waar koop je die roos-gouden stof ? Liefst online. Bedankt voor de tips!

      Verwijderen
    2. Ik kocht de stof bij Bambiblauw

      Verwijderen
  7. Mooie keuze! Ik heb net dezelfde stoffen klaarliggen...De triangle tokens in munt, de gouden Chevron & de zwarte Bye bye birdie ;-))) Wat zijn ze mooi! Ook hier werd er nog niets mee gemaakt maar hoogstwaarschijnlijk worden dat weer wat nieuwe kledingstuks ;-) En die onderste... wat zijn ze mooi! Fijne avond, Dina Fetedesgamins.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goede smaak heb jij toch ;) Heel schoon allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat stapeltje zou ik ook wel in de kast willen hebben! Mooi setje, deze kussens.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan deugd doen, opruimen... Ik probeerde dat hier ook zopas. En wat een leuke kussens, de eekhoorn hebben we ook al in huis, té schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige nieuwe stoffen. Daar krijg je vast inspiratie van voor nieuwe dingen.

    Groetjes, Margaret & Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supertip dus voor als ik nog eens een cadeautje zoek voor meisjes van 10 !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk dat wij een stoffensmaak delen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Da's een heel mooi stapeltje :-)
    ben benieuwd naar hoe je andere mooie stofjes verwerkt!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo'n mooie stofjes! Geeft inspiratie ...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige stofjes! Na een pauze van bijna 5 (!) jaar ben ik er ook terug ingevlogen! Ik zie dat je je eigen naamlabel hebt, waar kan je dat laten maken? Heb me al suf gezocht...
    Thanks! Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo, ik ben dringend op zoek naar nog 0,5 a 1 m van volgende stof: Confetti pearlised border mist van Michael Mille Iemand? Alvast dikke merci!

    BeantwoordenVerwijderen