vrijdag 10 januari 2014

vier op een rij.

In de kerstvakantie ging onze oudste dochter, gepakt met de naaimachine en een tas vol stofjes, een namiddagje naar haar vriendin Elise, dochter van blogster SoFilles. Zonder enige begeleiding (cfr. reactie van SoFilles hieronder) gingen de meisjes aan de slag met een grote lap 'poppenstof' (de stof is nu nog te koop in de soldenhoek van cozette).

Hun eigen poppen kwamen zo tot stand, en Elisabeth kwam trots thuis met twee exemplaren.  Omdat die twee enorm gegeerd waren bij de jongste van ons gezin, maakte de dochter er nog twee bij, om zo aan een mooi viertal te geraken.

poppen3

En wat was ze trots om te zeggen dat ze van haar vriendin had geleerd hoe de pop op het einde helemaal dicht te naaien met een blinde hechtsteek!

poppen2'


Moet ik u nog zeggen dat ik hier wel heel fier op ben :-) ?

poppen4'

35 opmerkingen:

  1. Sprakeloos! Wat heeft ze dat goed gedaan!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Woaow! hoe oud is je oudste dochter?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze hebben dat samen schitterend gedaan hé! Elise vond het superfijn om samen met Elisabeth te kunnen naaien. En ik denk dat ze nog veel plannen en ideeën hebben om samen uit te werken, nu nog de tijd.
    En, ze hebben dit echt op hun alleen gedaan want ik was werken en de man des huizes kan veel, maar nog net niet de naaimachine inrijgen en bedienen dus ...
    Bravo voor deze twee meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fantastisch!!! Echt heel mooi. 't Zal wel zijn dat je trots bent.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze middag dacht ik: die stof wil ik ook, maar ik was op het werk. Vanavond thuis, zoals ik al had gevreesd: ze staat er niet meer tussen! Duidelijk mensen geïnspireerd!

      Verwijderen
  5. Wat lijkt me dat heerlijk als je dochter het naaivirus overneemt!
    Super leuk ziet het eruit. Zou ze zo zelf gaan maken..

    Groetjes Sanne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap gedaan! Terecht trots hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier mag je trots op zijn! Enorm knap!! gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super en zeker als ze dat met 2 kunnen doen!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, wat een mooie poppen! Ik denk dat de poppenstof nu wel heel snel uitverkocht zal zijn. Hier een 7 jarige zoon met veel naaikriebels.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een superleuk idee en hartstikke goed uitgevoerd!
    Liefs,
    Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk! Dat heeft ze dan toch van haar mama he ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw zeg! Ik hoop dat mijn dochter de naaimicrobe later ook te pakken krijgt. Ze is nog maar 2,5, dus ik heb nog wat tijd om haar te 'kweken'. En de zoon, die mag dat ook als hij wil! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mama fier, dochter fier ... zo terecht !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, daar mag ze zeker trots op zijn! Wat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er super uit!! En terecht trots op je dochter!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel knap, zeg! Fijn dat mama's naaikriebels zo besmettelijk zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Knap gedaan seg! Je bent terecht trots!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo tof seg! En knap dat ze dat met hun tweetjes geklaard hebben. Ik heb de afgelopen twee jaren ook genaaid met mijn 11-jarigen in de klas en ik moet zeggen dat ik daar ook een paar keer serieus van verschoten ben. Er zitten echt talentjes tussen. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. De appel valt niet ver van de boom zeggen ze dan. Duidelijk jouw talent! En of je daar trots op bent, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Logisch dat je fier erop bent, ze zijn schitterend !

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hallo,

    Enig idee waar die stof (nog) te verkrijgen is. Ik geef af en toe activiteiten bij ons in de grabbelpaswerking en zie dit zeker haalbaar met een groepje kinderen. Zou je de naam van de stof kennen ? Dank voor de info

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh, waw! De poppen van Tante Hilde hebben er eindelijk een waardige concurrent bij: de poppen van El & El

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen