dinsdag 17 december 2013

envelopjes voor nieuwjaar.

Het einde van het jaar is in zicht.  Daarmee gepaard kunnen we ons ook weer verwachten aan de traditionele nieuwjaarsbrieven die onze kinderen op school maken.  En bij zo'n brief hoort een centje.  Deze keer maakte ik voor de meisjes een stoffen envelopje, waar we de centjes in steken.  Oftewel, een clutch in de vorm van een envelop.

envelop1'

envelop3

Twee restjes grijze stof met fluo stippen passen helemaal bij het modegevoel van de twee dochters. De fluo-trend is hun alleszins niet voorbij gegaan.  Deze clutchen zullen ze dan ook, nadat de centjes in de spaarpot gestoken zijn, zeker nog graag gebruiken.

envelop4

envelop5

De stof werd een beetje uit de losse pols geknipt.  Eenmaal in elkaar gestoken, bleek de flap net iets te smal.  Het geheel lostornen en het zakje zelf wat versmallen, zorgde uiteindelijk voor een perfect passende flap.  Deze flap is ingenaaid in het achterpand, dat vind ik meestal net iets afgewerkter.

envelop7

envelop b

En de jongens?  Die krijgen hoogstwaarschijnlijk een knikkerzak, gevuld met knikkers en ... centjes!

18 opmerkingen:

  1. tof idee ! als ik nog tijd heb ga ik dat mss ook eens doen op die manier !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat kan jij toch ongelooflijk recht stikken, zeg :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is echt cool! Ik ben nog volop leren stikken dus hopelijk word ik beter!

    Little giveaway@The Mind of an exchange

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een superleuke envelopjes!

    http://wolligewolkjes.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  5. goh, mooi, die zullen nogal eens content zijn met hunne cent, maar vooral ook met het zakje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk zeg, ik heb hier ook nog een projectje liggen met dat idee :D

    Dankje voor de inspiratie <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn geweldig die envelopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg leuk! Leyk idee ook zo'n brief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi! Ik heb zelf ook een stoffen envelop gemaakt voor een centje en gebruikte als tussenvoering H630. Mijn kamsnaps is er netjes in gegaan maar gaat heel stroef dicht. Het bekende klikgeluidje is er niet. En je moet ook hard trekken om het weer open te krijgen. Wat doe ik fout? De gebruikte stof is een gewoon katoentje, dus niet echt dik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Welke maat kamsnap gebruik je? Hier zit maat 20 in. Als je de 'klik' niet hoort, duw de kamsnap dan nog eens extra hard vast met de tang.
      Aan een kamsnap moet je soms wel wat trekken, zeker in het begin, om die open te doen.

      Verwijderen
    2. Dank voor de aanwijzing. Ik probeer het nog een keertje. Ik gebruik ook maatje 20. Dacht al dat het lag aan de tussenvoering... Groetjes!

      Verwijderen
    3. Ik gebruikte ook als tussenvoering vlieseline H630, dus daar zal het wel niet aan liggen :)

      Verwijderen
  10. heel mooi! heb zelf ook een enveloppe gemaakt maar de flap en de enveloppe zelf uit 1 stuk.
    Dit ziet er heel leuk uit, moet ik zeker ook eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Bedankt voor de tip! Ziet er heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen