zaterdag 14 december 2013

combineren.

Veel nieuwe stofjes worden er hier tegenwoordig niet meer gekocht. Eén blik werpen op mijn huidige stoffenverzameling zegt genoeg. Hier en daar zit er nog een volledige onaangeroerde lap tussen, maar meestal zijn het reststukken van andere projecten. Ook het boek zorgde voor nog een aantal kleinere overschotten, die te klein zijn om een heel project mee af te werken. Combineren is dan de boodschap. Deze twee stoffen, Lotta Jansdotter en Michael Miller, vond ik wel mooi bij elkaar passen qua kleuren.

schuin4

Van elk had ik niet veel meer liggen, maar een eenvoudige draagtas kon er nog net uit.  De twee prints samen vroegen niet om een ingewikkeld patroon.  Ik baseerde me voor het schuine vlak vooraan op deze handleiding.  De tas kreeg verder nog een witte voering, witte tassenband en een grijze kamsnap.  Als versteviging gebruikte ik deze keer decovil light.

schuin2'

schuin3

En zo zijn we weer een praktische draagtas rijker!

schuin5

23 opmerkingen:

  1. Wat een mooie tas, en leuke stofjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk met dat schuin lopende zak ervoor op, leuke stofjes ook ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet alleen een praktische ....ook weeral een ontzettend mooie!

    Ik wou dat ik een stukje van jouw zelfbeheersing had en nieuwe stofjes kon weerstaan...maar helaas.......ach ja, ieder zijn tekortkomingen zeker!
    ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie stoffenkeuze en heel leuk met de schuine voorzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig gecombineerd en een wel heel leuke voorzak!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi die kombinatie en ook leuk van snit!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. man ik verlang tot uwen boek er is !

    valérie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige tas! Ik vind het nog steeds heerlijk om een stof tot de laatste cm op te gebruiken. Helaas haal ik vaker nieuwe lappen in huis. Ach ja!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Niet alleen praktisch, ook HEEL MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. HayHay!
    Dat heb je prachtig combineert! De tas is geweldig!
    Liefs Danielle
    ahappymess.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke, frisse combinatie! Dank voor de versteviging tip - nog een te proberen. Leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Waarschijnlijk kan de kast met tassen nu ook niet meer dicht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. waw! wat een mooie tas!
    Die zou ik zo kopen in de winkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij kan combineren als geen ander, prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Idd mooie combinatie. En tof met die schuine zak.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Voor onze zus hare verjaardag hebben we een pennenzak gemaakt met de V'tjes stof en een effen stof, ook nog restjes :-) Deze combinatie vind ik ook geslaagd.
    Zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke blog met veel aparte ideeën. Love it

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Marie Danneels17 december, 2013

    100 % geslaagd !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Proficiat met je nieuwste tas! Waar haal je de tijd vandaan? Volgende week vakantie en dan begin ik er ook aan. Groetjes uit Brugge...

    BeantwoordenVerwijderen