woensdag 20 november 2013

warme sterren.

Vorige week zag ik op de blog van cozette een leuke handleiding voor een babydekentje. Tot nu toe werden die hier steeds volgens haar methode gemaakt (en er ligt trouwens nog stof te wachten voor nog een exemplaar op die manier 'met paspel').  Maar zo'n 'stoffen rand rond het deken' vind ik ook heel schoon, dus zocht ik in mijn voorraad stof naar lappen die konden dienen om eens een proefexemplaar te maken.

Een grote lap rode teddy ligt hier al enkele jaren.  Ooit gekocht op het stoffenspektakel toen onze jongste zelf nog een baby was.  Het was dan ook bedoeld voor een dekentje voor hem, maar net als zovele andere plannen is dat er zo eentje dat er nooit van kwam.  Het is wel niet de beste kwaliteit van teddy, en ze is ook vrij dun.  Maar ideaal dus om eens de cozette handleiding uit te proberen.

deken3'''

Het metertje sterrenstof van Riley Blake dat hier ook al enkele maanden ligt (en eigenlijk bedoeld was voor een verjaardagshemdje voor de jongste zoon, maar ook valt onder de categorie 'geplande projecten die er niet van kwamen') past perfect bij de fel rode teddy.

deken2'''

Samen werden ze een warm baby/peuter/kleuter dekentje (de volledige meter stof werd gebruikt, waardoor het wat groter is dan een standaard babydeken).  Voor wie het bestemd is, daar heb ik nog geen idee van.  Maar het zou wel eens heel goed kunnen dat onze jongste (voor wie uiteindelijk de twee stoffen gekocht waren) het dekentje snel zelf zal inpalmen!

deken5a

38 opmerkingen:

  1. Schoon is dat met zo een stoffen rand. Ik denk ook wel dat wanneer de zoon het denkentje ziet, het verkocht zal zijn. Zo een mooi stofje en toch stoer met die rode teddy.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ha ... super ... ik was net van plan een dekentje te maken ... dit lijkt me zelfs ook makkelijker dan met paspel (mijn fleece rekt altijd waardoor het net niet uitkomt en terug los moet, en opnieuw, ... en nog eens ... ) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik je jongste was, ik zou het inderdaad snel snel inpalmen!! zo schoon

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Sterren....nog steeds mij favoriet;) En die mooie rand is super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw!! Heel mooi!! Het is dat ik toevallig zelf een dekentje hebt gemaakt.... anders had ik deze handleiding gebruikt!! Super mooi!

    Groetjes Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. supermooi stofje en een leuk dekentje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, dat lijkt me nu ook wel eens iets 'anders dan anders'. Perfect zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat mooi! :) Lijkt me lekker knuffelig. Ik ben momenteel zelf zwanger en op zoek naar leuke dingen om te maken. Dit komt bij op de 'te maken' lijst :).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Stoer en vrolijk! Een dekentje volgens de cozette methode staat hier al voor op de to do lijst voor kerst :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeeeel erg mooi! Dit stofje ligt hier trouwens ook te wachten om een hemdje te worden....:-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel mooi! zou er ook wel onderkruipen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! Ik vind zo'n stoffen rand ook wel wat hebben. En met deze temperaturen, kan je het de jongste niet kwalijk nemen als hij eronder kruipt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Waw! Die sterrenstof vind ik echt zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hetzelfde sterrenstofje werd hier ook al verwerkt tot hemdje....en de andere kleurvariant tot een dekentje!
    Jouw cozette-versie ziet er prachtig uit!!!
    :)

    Deborasluijs.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi! De afwerking van Cozette doet me denken aan de dekens die ik vroeger had bij mijn ouders. Heerlijke, wollen dekens met een satijnen bies en in een hoek zo'n groot label waarop een maan getekend stond.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Die wil ik ook eens proberen.
    Mooie stofjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zo schoon ! (laat uw jongste er maar van genieten, het was toch voor hem bestemd!)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi dekentje! Bedankt voor de tip.

    Groetjes Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel mooi! Zo zijn die 2 stoffen toch nog gebruikt geraakt. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Aha, nu snap ik die piek bij mijn blogstatistieken. En 't is inderdaad geïnspireerd op de ouderwetse sole mio wollen dekens. Mijn groottante had zo'n oud dorpswinkeltje waar ze die verkocht, en met nieuwjaar kregen wij af en toe zo'n echt wollen deken.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Superleuke blog! Ik volg je alvast! Neem ook eens een kijkje bij mij, ben er net eentje begonnen. Dit dekentje zet ik alvast op mijn lijstje! Hopelijk kan ik snel genoeg goed naaien om dit te maken....Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat mooi!!!
    Ook je kabel is prachtig, mag ik vragen vanwaar?
    Groeten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bedoel natuurlijk label.....

      Verwijderen
    2. de labels komen van hier http://www.etsy.com/listing/113893674/500-free-express-shipping-text-only

      Verwijderen
  23. Ik zie het niet graag.

    BeantwoordenVerwijderen