vrijdag 4 oktober 2013

ze had er nog één tegoed.

Een dik jaar geleden maakte ik voor de oudste dochter Elisabeth een extra groot kussen om op te slapen.  Sindsdien kan ze niet meer zonder, en sleurt ze het mee naar elk logeerpartijtje.  Meermaals kreeg ik te horen van de jongste dochter Anna wanneer zei ook zo'n groot kussen kreeg, om zacht in weg te dromen.  Ik beloofde het haar telkens weer, maar toch was het zo'n project dat elke keer weer werd uitgesteld.  Nu, met het boek in wording, en weinig tijd voor grote naaiprojecten, leek het me een fijn tussendoortje.  Snel klaar en instant een leuk resultaat.  Dat had ik nu wel even nodig, in al die boekdrukte.

kussens 5

kussens 1

Het kussen van de oudste is gemaakt uit een geel gebloemd In den Beer stofje. Voor de jongste kocht ik een tijdje geleden een stofje via de facebookgroep Stof de stofkes.  Een plaats waar iedereen stoffen kan kopen en verkopen, en waar je geregeld leuke stofjes op de kop kan tikken aan een goedkope prijs.  Het rozige bloemenstofje komt dus van daar, het was geen grote lap, maar wel al omgezoomd aan beide kanten.  Uit de hele reep kreeg ik net de drie delen voor een groot kussen.  Omzomen hoefde al niet meer, dus het kussen was nog sneller klaar dan anders.

kussens 3

Straks na school stuur ik de jongste dochter eens naar haar kamer, ik ben benieuwd hoe snel ze haar nieuwe kussen op haar bed zal ontdekken!

kussens 7

28 opmerkingen:

  1. Mooi! Vrolijke dromen gegarandeerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lijkt me heerlijk om zo'n kussen te ontdekken. Prachtig. En de vulling? Is dat een bestaand kussen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Binnenin zit een kussen van IKEA (65cm op 65cm).

      Verwijderen
    2. Goed om te weten. Dank je wel.

      Verwijderen
  3. voor mij IS een kussen een groot naaiproject :-) ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Hier heeft Lilith er ook een besteld, nadat ik er een voor een jarig vriendinneke maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je was me toen net voor bij dat mooie stofje van Marleen K.....maar goed ook, want je hebt er iets prachtigs van gemaakt !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kei mooi Sofie .. wat zullen de dochters blij zijn !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga er dit weekend ook maken in alle formaten om de studio van de 2 oudste dochters nog gezelliger te maken! Leuke stofjes trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In die felle kleuren? Binnen de 5 seconden volgens mij...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beide stofjes zijn om op te vreten, maar het allermooist is dat van Anna vind ik! Daar gaat er straks eentje content zijn :).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo vrolijk ! Ideaal om het zomergevoel nog wat vast te houden !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh ja, wat een prachtige stof zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nice nice! Een kussen is altijd een schot in de roos! Easy en toch zoveel contentement :-)))
    an
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een stofje om blij van te worden! ;-) En al omgezoomd, wat een luxe! Die dochter zal blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo'n vrolijke stofjes, echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo tof om haar op die manier te verrassen !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige kussens!! Wat een leuke verrassing!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie stoffen! Ik ben er zeker van dat ze het ook overal zal meesleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel mooi! Love it :-)
    Liefs Danielle
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. super mooi! wat een leuke stofkes!
    Kussentjes met paspel en rits staan al een tijdje op mijn verlanglijstje : - )
    Leuke kleurencombinatie, geeft inspiratie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gaaf! Maak je ze met of zonder rits?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Vrolijke kussens! Heel leuk gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen