woensdag 23 oktober 2013

een kleine voorraad.

Cadeautjes maken voor verjaardagsfeestjes.  Dit (school)jaar nam ik me voor daarin wat te minderen.  De voorbije twee jaar namen de dochters steeds iets zelfgemaakt mee naar de feestjes van hun vriendinnen.  Omdat de oudste dochter nog steeds met dezelfde vriendinnen in de klas zit, sprak ik met haar af dit jaar niets meer te maken.  Zij gaat liever, op de puberachtige leeftijd van elf jaar, zelf naar de winkel om er iets hips uit te kiezen voor haar 'best friends'.
De jongste dochter veranderde daarentegen dit jaar van school en zit dus in de klas met allemaal nieuwe vriendinnetjes.  Om het mezelf wat makkelijk te maken, besloot ik een voorraadje aan te leggen.  Naar haar voorbeeld.

ritsen 3

ritsen 4

Eenvoudige ritstasjes, die groot genoeg zijn om als pennenzak te kunnen gebruiken, maar evengoed als toilettas.  Heel snel gemaakt, dus dat is mooi meegenomen. Een eerste lading is klaar.  Vijf tasjes in vrolijke stofjes.  En er liggen al weer lapjes klaar om de voorraad tasjes nog verder aan te vullen.

Dus, bij het volgende feestje moet de dochter maar grabbelen in de bak, en er dat tasje uitkiezen dat ze het best vindt passen bij haar vriendin.  Met nog iets leuks erin, is het verjaardagscadeautje dan snel klaar!

ritsen 1

29 opmerkingen:

  1. Dat zou ik hier ook eens dringend moeten doen, nu is dat allemaal last minute. Mooie tasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed idee, zo'n grabbelbak, en zeker als er zo'n mooie tasjes inzitten.
    Het stofje met de driehoekjes is geweldig!
    De nieuwe vriendinnen zullen blij zijn :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die zien er super mooi uit, daar is toch ieder meisje blij mee!
    Goed idee om een voorraadje aan te leggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi!! Prachtige stofjes en zo netjes gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je toch altijd mooie tasjes...Welk soort vlieseline gebruik je, ze blijven altijd zo mooi rechtop staan...

    Groetjes, Agnes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze tasjes zijn verstevigd met vlieseline H640.

      Verwijderen
  6. oooo, ik wil ook ne voorraad!! ik zie t helemaal zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk die tasjes en altijd handig!
    De nieuwe vriendinnetjes van je dochter zullen blij zijn met zo'n cadeautje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedaan :) die meisjes gaan blij zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ze zijn enig! Mijn 8,5 jarige meiden zouden ze allemaal goedkeuren. Met een lichte voorkeur voor het hartjesstofje en het rood-met-bloemetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goh zo'n mama is toch handig om te hebben

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik denk dat er ook veel volwassen meisjes blij mee zouden zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zijn die mooi geworden, zeg. Ik wil ook wel jarig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bij het zien van zulke voorraden, denk ik steeds hetzelfde. Waarom begin ik er gewoon niet aan?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke keuze heeft ze, lekker makkelijk voor jou en voor haar.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Altijd handig zo'n voorraadje!
    Ik wil trouwens ook wel in haar klas zitten. De tasjes zien er erg leuk uit met die hippe stofjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk idee en mooie tasjes! Ik probeer hier ook een klein voorraadje aan te leggen, maar er worden om me heen zoveel baby´s geboren dat ik er niet tegenop kan haken en naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nu heb ik dit weekend juist hetzelfde gedacht toen ik om 13 u 40 nog de laatste hand legde aan de pennenzak waar de dochter om 14 u werd verwacht ;-)
    Een 'toiletpennenzak' is een schitterend id, zo had ik er in mijn jonge jaren ook één.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo leuk! Mag ik vragen welke handleiding je hiervoor gebruikt hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier heb je de link naar de handleiding
      http://www.sewtogether.com.au/1/post/2011/03/a-tutorial-how-to-draft-a-pattern-and-make-a-zippered-purse-with-a-flat-bottom.html

      Verwijderen
  19. Awel, ik ga me ook zo eens organiseren binnenkort! De stapel ritsen zijn besteld, stof ligt sowieso klaar, én daarenboven ben ik zwaar fan van stapeltjes en rijtjes. Ik krijg er al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. zo mooi! zo perfect. Zo Elisanna!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ja, dat wil ik ook doen, de volgende klasjarigen zijn gelukkig pas terug in 2014, dus nog éven tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie stofjes en fijn zo'n voorraadje!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Supermooi en kleurrijk! Brengt mij op ideeën om de ritstasjes te gebruiken om de kerstcadeaus van dit jaar in te verpakken.
    Vroeg mij juist af of jij dezelfde afmetingen overneemt van het patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor deze tasjes gebruikte ik dezelfde afmetingen aangegeven in het patroon.

      Verwijderen