vrijdag 25 oktober 2013

boodschappen doen.

Alsof hier niet al genoeg tassen liggen, maakte ik me er toch nog eentje.  Ik had nood aan een praktische tas, niet te groot, niet te klein, om mee te nemen op de fiets als ik boodschappen ga doen.  Een tas, die vanaf nu mooi opgeplooid in mijn fietsmandje ligt, en gevuld makkelijk aan mijn stuur kan hangen als dat kleine fietsmandje niet volstaat voor het vervoeren van mijn aankopen.

oranje tas 1'

Lang, maar dan ook echt lang geleden (ik moest er ver voor teruggaan in mijn berichtenlijst), maakte ik eens boodschappentassen voor enkele juffen op school. Volgens één van de allereerste patronen die ik ooit kocht.  Nu maakte ik er eentje voor mezelf.

oranje tas b

Het stofje met oranje print komt van Cozette.  Ik was er meteen verliefd op, en hou wel van die grote geometrische prints. Ik kocht er meteen ook de blauwe versie van. De effen oranje binnenstof komt van De Stoffenkamer.
En de tas werd helemaal zoals ik het wou: makkelijk draagbaar (in de hand en aan de fiets) én ruim genoeg.  Perfect dus!

oranje tas 4'a

PS: en nu ik hier toch over fietsen bezig ben, even het volgende.  Een nieuw fiets staat hier heel hoog op het verlanglijstje, en eens de jongste helemaal zelfstandig én veilig naar school kan fietsen, en hij dus niet meer achterop moet, koop ik me een nieuwe exemplaar.  Als iemand tips heeft voor een bepaald  merk hoor ik het heel graag!  Ook tips voor goede fietsenwinkels (regio Leuven) met een ruim aanbod zijn heel welkom.  Waar ben ik naar op zoek?  Ik rijd veel, heel veel, en hier bij ons is het veel op en af.  Dus een niet te zware fiets, die er toch leuk uitziet.  Zo wat retro-achtig bijvoorbeeld.  Ik heb nog tijd, ergens tegen de lente zou de zoon alleen moeten fietsen, maar ik kijk nu graag al een beetje uit ....

37 opmerkingen:

  1. dit is mijn fiets: http://www.aanbiedingsfiets.nl/transportfiets/472-gazelle-miss-grace-3v-2013-8717231206379.html

    ne supermooie en megaretro, maar eigenlijk nogal zwaar. Voor korte afstandjes in't dorp perfect, voor grote fietstochten nogal vermoeiend (of zou het aan mijn gebrek aan conditie liggen :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die fiets is prachtig!! Ik zou het eens moeten uitproberen, of ik er hier de berg mee op geraak ;-)

      Verwijderen
  2. ik ben wel te vinden voor een zalige gazelle fiets ... ik heb er ene met van voor een grote bak ... geen tassen aan mijn stuur maar mooi in de bak ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tas en dat stofje ben er helemaal weg van ;)
    Voor de fiets kan ik je helaas niet helpen woon te wijt weg :(

    Alvast een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik ben wel te vinden voor een zalige gazelle fiets ... ik heb er ene met van voor een grote bak ... geen tassen aan mijn stuur maar mooi in de bak ...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij Cadans in de Naamsestraat verkopen ze de fietsen van Achielle. Heel mooie retro fietsen van Belgische makelij.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel heel erg tevreden van de service van Fietsen Koen op de Martelarenlaan. Da's echt een vakman. Niet de vlotste communicator misschien maar je mag daar uitgebreid testen en ze halen ook alleen het beste materiaal in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik had er een leuke met retro look in de KTM brochure voor 2014 gezien (die brochure liet mijn man hier niet al te subtiel rondslingeren met een omgeplooid hoekje :) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. of nee, 't was ne Granville, maar wel in't boekske van KTM (slaat dat op iets)

      Verwijderen
  8. Een fiets is iets heel persoonlijks. Hier is de elektrische een hit. Voor moeders met 2 kinderen op de fiets, maar zelfs jongeren die naar school (15 km verderop) moeten fietsen.

    Gelukkig kan ik nog zonder trapondersteuning fietsen.
    Mijn Batavus was 13 jaar oud en ik wilde graag een nieuwe. (moest nieuwe banden, nieuwe spaken e.d. dus beter een nieuwe fiets) Ik heb een uur in de winkel rondgelopen, maar daar hadden ze geen gewone fiets in een kleur (wit, zwart, grijs, klein rood streepje op de banden is voor mij geen kleur).

    Op internet vond ik binnen 5 minuten een fiets naar mijn smaak. Ik koos mijn fiets puur op de kleur uit. Een felgroen-gele van Gazelle. Dat type bleek mijn schoonzusje ook te hebben, dus daar kon ik een rondje op doen. Ik bestelde hem via internet. Overjarig model van 1 of 2 jaar daarvoor. Geen probleem voor mij, want dat betekende een lekkere korting.

    Mijn tip is, rijd eens een rondje. Bij elke winkel mag je de fietsen testen.
    Ik vind een fiets zoals hierboven ook heel leuk, maar ik kan geen gewicht aan mijn stuur (lees handen) hebben. Dus koos ik voor een simpele fiets zonder poespas, maar wel met kleur! Geen kratdrager/-rek of mandje, maar wel een achterbankje om mijn fietstas aan te hangen.

    Hier een plaatje van mijn fiets. Ik betaalde er bij lange na niet dit bedrag voor hoor!
    http://www.stegink-bike.nl/detail.php?id=1725

    Één nadeel met deze fiets, er rijdt er nog eentje in mijn dorp rond;) Dat valt meteen op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is wel een heel mooi boodschappentasje geworden. Het ziet er praktisch uit.
    Ik rij met een Oxford (Belgisch merk). Bij mij is het een trekkingfiets, niet meteen wat je zoekt, maar hij is fantastisch. Moet nu ongeveer 10 jaar oud zijn en behalve nieuwe buitenbanden is daar nog niets aan moeten gebeuren. Misschien zit er in het assortiment ook iets dat aan jouw wensen tegemoet komt?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een fiets die volledig (maar dan ook echt volledig) in België wordt gemaakt: http://www.achielle.be/
    Prachtige retro-fietsen!
    Zelf heb ik een Cortina (urban hpv) maar die is wel wat zwaarder van frame maar heeft hele goeie versnellingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moet ook eens dringend werk maken van een leuke boodschappentas én een nieuwe fiets. Ik rij op eentje uit de jaren stillekes, bolt goed hoor, maar is toch niet dat meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik moet ook al een nieuwe fiets (hé, ik spot een trend, haha). Ik zat zelf aan een Gazelle te denken.
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Idem hier Fietsen Koen! Alleen kwaliteit!!! Je kan daar alles testen. Mensen met grote vakkennis. Heel tevreden van!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie tas...
    ik woon in asse en heel veel berg op en af
    dus heb electrische fiets ...zalig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wij reden voor de aankoop van onze fietskar enkele jaren geleden speciaal naar fietsen Koen in Leuven en waren daar heel tevreden over! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Fietsen Koen mag mij één van de komende weekends verwachten! Als ik al die lovende commentaar hier lees :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Leuke tas! Echt wel iets voor een rasechte 'tassenfreak' als mezelve..

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jammer genoeg doet fietsen Koen wel een beetje neerbuigend naar elk ander merk (zelf de merken die hij vroeger wel verkocht oa. Koga ) dat niet bij hem te koop is ... dus een heel objectief beeld krijg je er niet ... maar waar wel he?
    Jacobs (diestsestraat) en Niclaes hebben natuurlijk ook een groot aanbod (alle prijsklasses), bij Kadans (naamsestraat) vind je ook wel wat, snel kortingen daar, en die hebben nog geen groot gedacht van hunzelf (wat ik dus wel vind bij de grotere winkels), ze zijn dan mss wel weer wat minder professioneel ...
    Zelf ben ik heel tevreden van het Fietslab in Kessel-Lo (vroegere A-bikes), maar die richten zich meer op speciallekes (bakfiets, elektrische fietsen, ... )
    In Wezemaal hebben we ook een heel fijne fietsenmaker ontdekt (vleugels)...
    Keuze te over ... succes ermee!

    leuke tas trouwens ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Tof tasje heb je gemaakt ! Lijkt me ideaal als je nog wat extra aan je stuur te vervoeren hebt.
    Wij wonnen vorig jaar een heel leuke retro-fiets van Achielle met de actie 'Met belgerinkel naar de winkel' Super tevreden over die fiets !
    Wordt hier jaarlijks georganiseerd, misschien bij jullie ook ?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik heb een Cortina gekocht met een mandje vanvoor op het stuur, en de fiets is zwaarder om te tillen, maar met 7 vitessen, rijdt hij vlotjes...
    Ik heb ook nog kinderzitje achteraan én een croozer kar aanhangen voor bagage.. Dan fiets mijn fietske nog goed.
    Hij heeft zeker retro-looks door het vierkante stuur en lederen zadel (van vroeger).

    Zeker een kijkje nemen op de site.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super tas en een fiets...tja zit nog met 2 zitjes en een echte moederfiets :) maar daar ben jij vanaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Bij Velo Verde in de Brusselsestraat in Leuven hebben ze ook hele leuke retro-fietsen en ze geven er een supergoeie service! Ik heb er deze gekocht: http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/servlet/product_storeId_10001_catalogId_10151_productId_900589_langId_-1_categoryId_165534

    Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Prachtige tas ! En wat die fiets betreft... misschien kunnen jullie een groepsaankoop overwegen? :-) Ik heb mijn fiets een goed jaartje maar 't is zeker niet wat je zoekt. Een doodgewone Oxford, helemaal niet retro, dus ga er niet verder over uitweiden... :-)
    Succes met de zoektocht naar jouw ideale trapmobiel !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Leuk tasje.
    Buurvrouw heeft een retrofiets, heel mooi, zelf vind ze hem vrij zwaar en moeilijk hanteerbaar.
    Ik zelf zou met dat op en neer gaan een elektrische fiets kopen, heb je ook in retrostijl. Een collega ( 22jaar) van me heeft er eentje ( het merk kan ik wel eens navragen) en ze is er heel tevreden van.
    Veel plezier met je fiets.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik heb een mooie oude Hollandse fiets, die ik graag weggeef. Hij is schoon beige gespoten. Solide exemplaar, wel ouderwets, 't is te zeggen met terugtraprem en zonder versnellingen. Uiteraard ook niet licht, maar toch heb ik daar tot voor een paar jaren nog vrolijk de hellingen mee opgefietst.
    Intussen heb ik een lichter en vlotter fietsje, dat beter past voor mijn (derde) leeftijd. Maar als ik jonger was, zou ik er geen enkel bezwaar tegen maken met die stoere Hollander verder te doen. Je oogst er ook complimenten mee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoihoi,

    Ik heb zelf een Cortina Urban HPV. Mooie retro uitstraling in mat zwart en een rieten mand voorop. 7 Versnellingen en handremmen. Lijkt een zware fiets maar heeft een aluminium frame waardoor dit heel erg meevalt. Een echte aanrader!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Moest je nog eentje zoeken, ik heb een oxford classic negro en ben er zeer tevreden over, http://www.oxfordbikes.be/fietsen/?f=31 ik heb de olijfgele, wel niet in regio leuven gekocht, oxford heeft nog andere retro modellen op hun site staan, wij hebben alle fietsen van het merk oxford gehad, mijn 1e kinderfiets tot deze huidige en de kinderfietsen zijn al uitgeleend geweest maar nog steeds in prima staat

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooooooie tas.
    En ik cross hier op een batavus mambo rondt. Ideaal! Voor en achter een kind. Dubbele standaard en je kunt het stuur vast zetten voor het op en afladen. Hij is wel zwaar, maar fietst licht! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Leuke tas, denk erover om het patroontje ook aan te schaffen... Hoeveel stof heb je er eigenlijk voor nodig zou het lukken uit 2 X een half metertje?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik ben ook helemaal verliefd op die print.. eenvoudig en krachtig.. daar hou ik van!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ben ook helemaal fan van Cortina fietsen. (Nog) geen bekend merk, wel degelijk materiaal.
    Best wel in een fietsenwinkel bij de noorderburen gaan kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Zo'n mooie tas! En die stof. Echt super!

    BeantwoordenVerwijderen