dinsdag 17 september 2013

voor een echte prinses.

Het hartsvriendinnetje van onze jongste zoon werd vijf jaar. En omdat zij enorm veel houdt van zich verkleden, maakte ik een prinsessenrok voor haar. Het werd een zwierige cirkelrok met een onderrok gemaakt uit veel roze tule.

prinses 1

Het zijn twee cirkelrokken, aan elkaar gestikt bovenaan.  De onderste roze katoenen rok is een vijftal centimeter korter.  Daarop naaide ik twee stroken tule (één van 15 cm en één van 13 cm hoog).  Die extra lange tule stroken werden op de onderrand van de roze cirkelrok gespeld en gestikt, met heel veel plooien erin. En geloof me, er kruipen ontzettend veel speldjes in!

prinses 2

Aangezien ik hier thuis enkel een vijfjarige jongen heb rondlopen, die toevallig even groot en smal is als zijn vriendinnetje, mocht de zoon dus spelen als pasmodel.  Ik heb al spijt dat ik er geen foto's van genomen heb, want oh ja, hij genoot er overduidelijk van ... van het zwieren met de rozige prinsessenrok!

prinses4prinses 3

54 opmerkingen:

  1. Oooh dat is echt een mooie prinsessenrok! De hartsvriendin van je zoon zal daar heel gelukkig mee zijn! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi zeg, daar zal nogal mee gezwierd worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Jij gaat dat kleine meisjeshart sneller doen slaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Daar zou er hier thuis ook eentje heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. WAUW!!! super! Daar gaat het meiske heel fijn in zwieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat je zoontje nu plots heel veel vriendinnetjes gaat krijgen...
    Ik dacht dat ik nooit aan meisjeskleren ging beginnen (3 zonen), maar dat kan ik wel eens proberen ja :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai, ik zie Liliths oogjes al voor me als ik haar ook zoiets zou maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow! Ik denk dat elke mama én dochter droomt van zo'n rokje! Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf zeg! Wat voor soort tule gebruik je hiervoor, bruidstule? Heb laatst éen rok gemaakt, maar dat was zulk stug tule, niet prettig dragen dus helaas :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is gewone tule uit de plaatselijke stoffenwinkel. Valt goed mee van stugheid. Ik 'kneed' de tule altijd wel, zodat die soepelder wordt.

      Verwijderen
  10. hihi, ooit maakte ik voor het nichtje ook zo'n rok naar jouw eerder voorbeeld en de zoon speelde hier toen pasmodel ! En dat komt af en toe nog wel eens boven : 'ik moet zelfs rokjes passen van mama !'

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtig cadeau zeg! echt heel mooi gedaan :-)

    waar heb je het bloemenstofje gekocht?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat stofje kreeg ik van een medeblogster. Geen idee waar zij het gehaald heeft.

      Verwijderen
  12. Prachtig! Een prachtige rok, menig 5 jarige gaat jaloers zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw.....daar gaat fameus mee gezwierd kunnen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige rok, daar gaat een meisje heel blij mee zijn denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een heerlijke zwierrok! Ik kan me zo voorstellen dat die niet alleen gebruikt wordt met verkleedpartijen, maar zelfs graag buiten de deur gedragen gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wauw dit is veruit de schoonste prinsessenrok die ik al ooit zag!
    Maren

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zucht... ik ben stiekem heel jaloers.
    Wat een prachtige rok!
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt mooi! Hij lijkt wel weggelopen uit grease! Dat zouden mijn miekes ook wel willen.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben 43 en ik wil ook zo`n rokje ... super xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Supermooi! Daar gaat ze blij mee zijn! Inderdaad jammer van de niet-foto's van de zoon in deze rok. ;-) Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  21. heel erg mooi, ik (36) zou er ook in rondlopen, naast m'n dochter (6) schoon assorti, welk stofje is dat bovenste en idd welke tule want meestal vind ik die ook te hard en niet aangenaam om dragen xxx valérie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het stofje kreeg ik van een medeblogster. Er staat geen designer naam op.
      Het is gewone tule, valt heel goed mee. Een beetje de tule 'kneden' helpt om ze soepelder te laten vallen.

      Verwijderen
  22. Een écht prinsessencadeau, wauw! Niet alleen om te verkleden denk ik :)
    Deed je nog een rekker door de boordstof of houdt die het rokje voldoende op?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zit inderdaad nog een extra elastiek in de boordstofband.

      Verwijderen
  23. Oooh hij is prachtig! Wou dat ik terug kind was en dat ook terug kon aandoen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oooh hij is prachtig! Wou dat ik terug kind was en dat ook terug kon aandoen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oooh hij is prachtig! Wou dat ik terug kind was en dat ook terug kon aandoen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. wauw wat een leuke rok. Gaat ze volgens mij ongeloofelijk blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een mooie! En wat enig dat je mannetje er ook van heeft genoten... Dat gaat zijn vriendinnetje vast en zeker ook doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Daar zou mijn dochter ook dol op zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Het zou wel eens kunnen dat er bij de zoon een prinsesje naar school komt met haar mooiste rokje ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Supermooi! 't Kleine meisje in mij zou die echt niet alleen aandoen om me te verkleden. En wat een mooi bloemenstofje ook. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Maar dat kind gaat dat niet meer willen uit doen! En ik zou haar stiekem nog gelijk geven ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtige rok met heerlijke vrolijke kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige rok met heerlijke vrolijke kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. schitterend, dit idee onthou ik voor zus haar communiekleed. zij wil zo graag en tule rok. Of het binnen dit een een dik half jaar nog zo is weet ik niet maar dit lijkt me wel iets tofs.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik heb het normaal niet voor roze meisjeskleren, maar dit...waw! Ik ga hem pinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wauw wat een schattig en mooi rokje.
    Groetjes kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Oh wat jammer dat mijn grote kleine meid (9) zich daar nu te groot voor voelt! Zo leuk! Ik krijg hier wel heimwee van naar het rokjestijdperk van mijn meiden...

    Fijn weekend,

    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Deze komt vast niet in de verkleedkleren kist, maar in de door de weekse dag kledingkast! Super hoor dat je dit gemaakt hebt. Wat zijn de lengtes van de stroken tule? Alvast dank voor je reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Wat een mooie rok, en die stof wauw ;)

    BeantwoordenVerwijderen