maandag 23 september 2013

vink voor camille.

Onze jongste dochter gaat vanaf dit schooljaar naar een andere school.  Zij was van haar oude klas echter niet de enige die die stap zette.  Onder andere ook één van haar beste vriendinnetjes besloot naar een andere school te gaan, weliswaar niet dezelfde als deze die wij voor de dochter uitkozen.  Maar het is niet omdat ze niet meer samen in de klas zitten, dat ze geen vriendinnen meer kunnen zijn.  Dus toen Camille begin september verjaarde en een feestje gaf voor enkele nieuwe vriendinnetjes van haar nieuwe school, werd onze dochter ook uitgenodigd om mee te vieren.

camille1'

Omdat meisjes van 9 jaar al heel wat hobby's hebben, leek een draagtas à la Vink me wel handig.  Ik maakte deze eerder al voor een ander vriendinnetje van de dochter.  De uitleg van deze Vink tas kan je hier vinden.  Ik voegde enkel nog een groot ritsvak toe in het voorpand.  Handig om extra spullen in op te bergen.

camille2

camille4'

Het is een hele leuke tas om te maken.  En vooral ... heel snel klaar!  Ideaal dus voor een last-minute verjaardagscadeautje.

camille3''

22 opmerkingen:

  1. Jij mag ook op mijn verjaardagsfeestje komen hoor:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon en handig tegelijk. Een ideaal meisjescadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! De stofkeuze vind ik perfect voor deze tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En dubbel zo mooi in een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi zoals gewoonlijk! ik kan al niet wachten om jullie boek te hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi! En leuk ook met die rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hier zijn het 6-jarige meisjes, ik ben al voorbereidingen aan het doen voor de vele feestjes die dit jaar weer zullen volgen. Naar jouw voorbeeld ga ik de schrifthoesjes maken. Meisjes van 6 die leren schrijven...een mooi schrift stimuleert hen en maakt het oefenen aangenaam!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi joh! Prachtige stof. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoihoi! Ik was op zoek naar ideetjes om te knutselen voor het feestje van mijn dochtertje. Toen kwam ik via via op je blog en zag schattige vogelstokjes die je hebt geknutseld op 24 maart met het feestje van je dochter. Mag ik vragen wat voor een lijm ik het beste kan gebruiken om de stof te bevestigen? En heb je de stof om stevig ijzerdraad gewikkeld? Graag hoor ik van je en alvast bedankt!!!
    Groetjes,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof zelf wordt gewoon stevig gewikkeld om de ijzerdraad heen, en dus niet gelijmd. Ik gebruikte enkel extra sterke lijm om de vogeltjes op het stokje vast te zetten.

      Verwijderen
  10. Moooooooooooi :-)
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer erg mooi. Staat ook op mijn lijstje om te maken. Ik kan (online) echter geen katoenen tassenband vinden, heb je een tip?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel goed gedaan met die rits! Mooie stoffencombinatie ook...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooie tas! Waar kan ik deze stof kopen?
    Dank
    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen