woensdag 11 september 2013

orde scheppen.

Onze grote keukentafel is ondertussen al een hele tijd getransformeerd tot naai-atelier, continu gewapend met twee naaimachines, snijmatten, en veel, veel stof en fournituren.  En daar lijkt voor de komende weken niet veel verandering in te komen.  Om al mijn gerief makkelijk bij de hand te hebben, en 's avonds, als de energie op is en we het werk stilleggen, alles min of meer op te bergen zodat de keukentafel deels vrij is voor het ontbijt de volgende dag, maakte ik een grote opbergmand.

mand b

mand5

De handleiding vond ik hier.  Om de tas mooi recht te laten staan, werd ze verstevigd met Decovil light.  Rondom rond zijn er kleine opbergvakjes voor scharen, zoommaatje, tornmesje, potloden, ... En binnenin is plaats genoeg voor meters en meters stof, en fournituren.

mand4

De opbergmand staat nu al een heel aantal weken op de tafel.  Het is een continue constante bij het boek-maken.  En later, als het boek-verhaal al lang achter de rug is, ben ik zeker dat ik elke keer als ik naar de mand kijk, met veel plezier terugdenk aan die lange, vrolijke (en soms zotte) naaidagen samen met Nathalie aan onze keukentafel...

37 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Marie-Christine11 september, 2013

      Echt mooi ! Wat een leuk idee !

      Verwijderen
  2. heel leuke mand! Hier ligt de keukentafel ook vol en ik maak geen boek ;-). dus ik zou best ook zo een kunnen gebruiken!
    Het zal wel leuk en gezellig zijn daar tijdens jullie creatieve boek/naai-sessies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, en wat mij betreft multifunctioneel! Ik zie ze al in de speelkamer van de kinderen hier...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Ik zou hem zo willen pikken en hier op de tafel plaatsen want dat zou hier ook super handig zijn om alles beetje geordend te houden op tafel :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi maar vooral praktisch. 'Een gerief' zoals ze zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig! Weer een ideetje om te onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Handig én mooooooi, altijd een winner. Waar kunnen we deze bestellen :-)?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk :) Komt deze ook in het boek? Is toch ook een soort tas, uiteindelijk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel tof mandje! En nog proficiat met het boek in wording :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel plezant. En daar ga je inderdaad fijne herinneringen aan overhouden!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Kan ook in het boek... ik zou hem in ieder geval wel maken ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super die mand!! Lekker grooooooot! :-)
    Komt altijd van pas.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HayHay!
    Die is mooi en super handig!
    Wat is Decovil light?
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk dat ik deze ga maken van mijn restje Mexicaans tafelzeil...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel veel succes!

    Lieve groetjes,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuke en handige opbergmand ! Ik was ook al van plan om mij die Decovil light aan te schaffen. Tof om er alvast een toepassing van te zien. De mand lijkt me soepel en toch stevig tegelijk ! Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, dat ziet er handig uit én mooi! Hier blijft er ook vaak vanalles rondslingeren op de keukentafel. Misschien moet ik ook maar eens zo één overwegen... (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. handig en ze mag gezien worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel erg handig en tof! Ik kijk uit naar het boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi! Ik kijk uit naar het boek zodat ik ook aan de slag kan gaan, want ik ben zoooooooooooooo jaloers op jouw creaties! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zal mezelf zo is eentje moeten maken want op mijn tafel vind ik niks meer terug.
    Ps: ik kijk uit naar jullie boek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi en handig ook ik naai aan de keukentafel.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Toffe mand! Enne ... ik hou wel van het stofje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Waw ik wil hem ook! Super mooi echt! Heb je het patroon? Graag :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In de tekst staat een verwijzing naar het patroon. "De handleiding vond ik hier": als je in de tekst op 'hier' klikt, kom je bij de handleiding!

      Verwijderen
  25. Waw ik wil hem ook! Super mooi echt! Heb je het patroon? Graag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Waw ik wil hem ook! Super mooi echt! Heb je het patroon? Graag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wauw, superhandig zeg! En volger geworden hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Dat ziet er supermooi en handig uit!

    BeantwoordenVerwijderen