zondag 1 september 2013

naar een nieuwe school.

Voor onze jongste dochter is morgen die eerste schooldag toch net iets specialer. Zij en wij kozen er eind vorig schooljaar samen voor om van school te veranderen. Een grote en vooral angstige stap (onze hartjes zullen morgen snel tekeer gaan!), we vinden het dan ook zo enorm dapper van haar!
Het blijft gelukkig een school even dichtbij huis als het vorige schooltje, alleen is de nieuwe school minstens vijf keer groter dan de oude.  Het zal even wennen zijn, zoveel leerlingen, zoveel gangen, zoveel klaslokalen.  Maar met een buurmeisje/vriendinnetje/klasgenootje aan haar zijde zal ze zich daar snel thuis voelen, daar ben ik van overtuigd.

turnzak4'

Een nieuwe school vraagt weer om nieuw materiaal.  In de brief die we onlangs in de bus kregen stond dat ze onder andere een turnzak en lege pennenzak moest meenemen.  De turnzak van haar oude school was dringend aan vervanging toe, en een pennenzak hadden ze daar niet nodig, dus wist ik wat te doen.  Omdat ze resoluut voor blauw koos voor haar nieuwe boekentas en zwemzak, kozen we voor de turnzak en pennenzak ook stofjes in tinten blauw: het petit pan stofje in katoen voor de turnzak en in toile cirée voor de pennenzak.  Dit gecombineerd met koningsblauwe canvas.

Het turnzakje werd gemaakt volgens de handleiding van Happy in Red.  Heel leuk en snel om te maken!

turnzak1'

turnzak2

turnzak3'

En binnenin de turnzak 'borduurde' de naaimachine nog de naam van de dochter.

turnzak5

Duimen jullie mee voor morgen? Dat die eerste schooldag een schot in de roos mag zijn!

47 opmerkingen:

  1. Wij duimen mee !
    Hier lopen er vandaag ook 3 in meer of mindere mate nerveus rond ;-)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier morgen dezelfde grote stap voor onze 2 dochters. En dan nog eens van het freinet-onderwijs naar klassiek... De school is ook 5x zo groot als de vorige.
    Wat hebben we toch dappere kinderen!
    Veel succes morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke set schoolspullen je gemaakt hebt! Wat een mooi stofje! Ik duim mee voor jullie voor morgen. Het is toch altijd spannend zo de eerste schooldag van het nieuwe schooljaar. Als kind herrinner ik me dat ik altijd vroeg wakker was en vol met zenuwen zat :). Succes morgen!

    Groetjes charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Beautiful bags! I also have that gorgeous fabric (Petit Pan, right?). I just have a quick question. Would you mind telling me where you order your custom labels? I've been looking for ages and haven't been able to find a good company that sells quantities less than 1000 labels at a reasonable price. Thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I ordered my labels here http://www.etsy.com/listing/113893674/500-free-express-shipping-text-only
      Very good service!

      Verwijderen
  5. Met dit prachtige nieuwe setje en haar buurmeisje aan haar zij zal ze zich alvast vlug thuisvoelen ! Toi toi toi voor Anna !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige spullen, dat helpt alvast. En het zal ook vast wel goedkomen met je mopje op de nieuwe school. Zet 'm op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. amai zo mooi gemaakt!
    veel succes met de eerste schooldag, het gaat vast helemaal goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi materiaal voor de eerste schooldag in een nieuwe school. Veel succes, Anna ! En voor de rest van het gezin een schouderklopje als steuntje voor morgen. Is best wel spannend, ja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kleuren/stof combi. I love blue!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. succes! Ik supporter morgen voor drie grote stappen: het eerste leerjaar, de eerste kleuterklas en voor het eerst voor de klas!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Komt zeker goed op die nieuweschool! Veel succes alvast!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik duim alvast mee, het is erg spannend hé. Zeker zo helemaal nieuw. Hier ook spanningen, hoewel het om meer vertrouwde omgevingen gaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Vanwaar komt de blauwe canvas? Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die kocht ik bij Pauli in leuven

      Verwijderen
    2. Damn, die hebben geen online winkeltje zeker...

      Verwijderen
  14. wat spannend! Veel succes morgen. Enne volgens mij zal ze de mooiste pennenzak en turnzak van de klas hebben ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Tuurlijk duimen we... Maar met zo een leuke turnzak en pennenzak kan haar schooljaar niet meer stuk! Succes voor morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dikke duim omhoog voor morgen!!! Zo'n leuke pennenzak en turnzak geven Anna vast al een vrolijk gevoel als ze haar nieuwe spullen in de klas mag uithalen ;-). Ik moet hier straks nog beginnen aan de pennenzak voor mijn eersteleerjaargangertje ;-) Wou dat ik even georganiseerd en goed op tijd was als jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtig stofje heb je gekozen voor haar spullen. Veel succes morgen op de spannende dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een heel leuke en vrolijke combinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Fingers crossed voor Anna én de andere drie starters. Prachtig setje trouwens, in een schitterend blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat zal zeker en vast lukken! Bij ons geen al te grote veranderingen, wel mijn zoontje naar het 1ste leerjaar en dus niet meer aan de kleuterpoort afzetten!! Gelukkig is er een tasje koffie voorzien voor de ouders op de 1ste schooldag, zodat de juf of meester nog snel even komen zeggen dat alles ok is, en wij met een gerust hartje ons koffietje verder kunnen drinken en een beetje bijpraten met de andere ouders!
    Véél goeie moed morgen!
    An
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat spannend!! Héél véél succes en plezier morgen!! Maar met zo'n mooie pennenzak en turnzak kan het eigenlijk niet fout!! Veel succes Anna!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooi setje. haar dag kan al niet mislopen zo. Het zal een spannende 1e dag worden en hopelijk valt hij reuze mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Supermooi! Dat stofje ligt hier bij mij ook in de kast.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik duim zeker mee ! En met zo'n outfit ... dat komt allemaal goed !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wj duimen hier met z'n allen mee! Het is een zeer moedige stap maar ze gaat dat ongetwijfeld heel erg goed doen! Ook succes voor de oudste in het eerste!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. ooooooh je hebt me een idee gegeven!!! Ik ga ook een nieuwe turnzak voor Payal maken en er ook haar naar mijn naaien(want dat KAN ik gewoon nu ik mijn nieuwe naaimachine heb) ... wat een goed idee van jou! Ik vroeg me echt al af wanneer ik die letters ooit eens zou kunnen gebruiken :o)

    Veel succes morgen ... die eerste schooldag is sowiezo al kriebeldekriebel en dan een nieuwe school ... spannend! Gelukkig heeft ze een vriendinnetje waar ze wat steun aan heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hier ook een spannende dag morgen. De jongste dochter gaat ook naar een nieuwe school zonder vriendinnetje aan haar zijde. Zaterdag konden we kennismaken met de nieuwe juf die toevallig morgenochtend toezicht heeft op de speelplaats. Papa zal dus geduldig wachten tot de juf is aangekomen om dochterlief achter te laten. Mama moet ondertussen mee naar de 'grote school' met de andere dochter die in het eerste middelbaar van start gaat. Wij duimen mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Veel succes voor al de kindjes morgen en vooral voor Anna.
    De tasjes zijn supermooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een super mooi setje heb je gemaakt!
    Good luck morgen!
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  30. 2 dikke duimen in de lucht voor morgen!!!
    Maar het komt allemaal wel goed hoor!
    En de pennen - en turnzak zijn weer heel mooi geworden. Leuk stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi gemaakt! Na een vakantie laat je direct leuke spulletjes zien. Heb die inspiratie gemist de voorbije maanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooi gemaakt! Na een vakantie laat je direct leuke spulletjes zien. Heb die inspiratie gemist de voorbije maanden!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Anna, ik duim voor een leuke start morgen! Ik ben er zeker van dat je je snel thuis zal voelen in je nieuwe school! Wat hebben ze geluk om jou in de klas te mogen verwelkomen! Veel succes! juf Lut

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Natuurlijk duimen we mee voor Anna! Ze gaat dat goed doen. Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Supermooie combinatie ! Jaloers op jouw stofkeuzes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Mooi resultaat! Een leuk detail, de naam in de rugzak borduren!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Is het goed gegaan op school. Wij staan op dit moment voor dezelfde fase. Vrijdag gaat hij een dagje wennen en zijn (en ook mijn) hart klopt nu al wat sneller...
    groet,
    Kristel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja hoor, de aanpassing ging heel vlot! Ze heeft ondertussen al een schitterende schoolweek achter de rug.
      Ik wens jullie evenveel succes!

      Verwijderen
  38. Fijn dat alles goed gegaan is de eerste schoolweek! Het is dan ook een prachtig setje! In een woord waaaauw!

    BeantwoordenVerwijderen