vrijdag 6 september 2013

en toen werd ze elf.

Onze oudste dochter.  Elf jaar werd ze tijdens de vakantie.  Een leeftijd waarop ze duidelijk al goed weet wat ze wilt.  Omdat de dochter een schrijvertje is, en voor elke gelegenheid wel weer een nieuwe tekst of gedicht uit haar pen gooit, die ze dan met veel expressie aan ons voorleest, maakte ik haar een schrijfmapje.

mapje 8''

Met een schrift en genoeg kleurrijke pennen erin om haar fantasie te laten werken.

mapje 3''

Haar teksten, ik vind ze altijd zo heerlijk.  Als ik 's avonds ga slapen en er ligt er eentje op mijn hoofdkussen, kan ik niet anders dan met een glimlach in slaap vallen.  Ze gaat het nog ver schoppen, die expressieve dochter van ons.  Als ze zich altijd overal zo goed kan uitpraten en ... schrijven.

mapje 10

30 opmerkingen:

  1. Wauw! Zo leuk dat ze briefjes op je hoofdkussen legt! Ik heb dat vroeger ook nog gedaan... Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohja, nog een gelukkige verjaardag toegewenst aan de jarige. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van harte, wat mooi briefjes op je hoofdkussen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alsnog gefeliciteerd (hier ook een jarige...). Mooi mapje van een mooi stofje. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Briefjes op je hoofdkussen, zo zalig !!! En wat een poetisch zakje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. o zo leuk, ... het tasje, die briefjes ...!! en ... het viel me direct op ... het rode knoopje in 't midden van het bloemetje! Helemaal af :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuk mapje zeg! Nog van harte gefeliciteerd, mijn dochter is vandaag 12 jaar geworden, dan gaat het ineens toch wel heel hard hoor, dus genieten maar!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze worden zo snel groot!
    Zoveel mogelijk proberen te genieten is de boodschap.
    Zo een briefje op je kussen vinden lijkt me zalig.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat is een mooi mapje voor de jarige. Daar kan ik zeker inspiratie uit halen. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Doet me aan mezelf denken toen ik klein was... (mijmer, mijmer). En alhoewel ik toch geen schrijfster geworden ben, schrijf ik toch nog altijd tekstjes: voor het werk, op een kaartje,...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi! Nog een dikke proficiat aan de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. supermooi! dat creatieve heeft ze dan toch wel van de mama zeker ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi, en in zo'n mooi stofje, kan niet anders dan een glimlach op hààr gezicht getoverd hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk, dat wordt vast een echte schrijfster als dat nu al begint.....dat belooft een mooie toekomst.
    Prachtig hoesje kreeg ze.
    Wij hebben hier sinds 2 september ook een Elfje in huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Proficiat!
    Zalig patroontje hé, ik heb er elke keer héél veel succes mee!
    Gr
    An
    jace-did-it.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een supergelukkige 11de verjaardag Elisabeth!
    Heel vertederend om zo'n gedichtje op je kussen te vinden, hoe LIEF!
    En ja, elfjarigen weten wat ze willen. (heb er zelf zo eentje rondlopen).
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik dacht het patroon al te herkennen. Michelle Patterns zijn altijd zooo mooi. :) Heel mooi gedaan! Leuk stofje heb je gekozen ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik heb je site pas ontdekt. Prachtig! Ik ben helemaal onder de indruk en ben begonnen met de pennenzak. Maar ik vraag me af met welke vlieseline je die tasjes verstevigd, want bij mij ziet het er helemaal niet zo mooi stevig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kleine tasjes zoals deze verstevig ik met een H630.

      Verwijderen
    2. Heel erg bedankt! Ik ga ernaar opzoek.

      Verwijderen
  19. Oei oei oei, "verstevigt" natuurlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. HayHay!
    Wat een mooi cadeau voor je dochter!
    Wat lief dat ze briefjes op je kussen legt. Dit lijkt me echt een geniet-momentje voor een moeder.
    Liefs Danielle (DivaDaan)
    divadaan.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ontzettend leuk! En gefeliciteerd nog!

    BeantwoordenVerwijderen