donderdag 13 juni 2013

happy birthday sis!

Mijn zus is jarig.  Vandaag.  Het is haar eerste verjaardag samen met dochtertje Lili.  Het wordt vast een heerlijke en blije dag!
En net zoals de vorige jaren krijgt ze een tas van mij.  Deze keer werd het een ruime draagtas, om in de vakantie mee te nemen als ze met kleine Lili naar het strand gaan.  De Vink-tas is daar uitstekend voor. Ik verstevigde de buitenpanden met tassenvlies dat ik hier kocht, en eerlijk waar, de tas blijft zo rechtstaan, alsof er een hele bus stijfsel op is leeggespoten.

vink 4'

vink 1'''

vink 8'''

Bovenaan sluit de tas met een eenvoudige kamsnap, in hetzelfde felle geel als de binnenvoering van de tas (stevige canvas van Pauli).

vink 3'

Het buitenstofje kocht ik op de Handmade in Belgium beurs, bij Something Strange. De dochter die mee was, was meteen verliefd op de felheid ervan, helemaal iets voor haar en haar zus.  Het was het laatste van de rol, zo'n kleine twee meter schat ik.  Er is dus nog een groot stuk over om een tas of kussen of rokje of ... voor onze meisjes mee te maken!

vink 10

25 opmerkingen:

  1. Die tas ziet er weer geweldig uit! zonder twijfel zal je zus er heel blij mee zijn. Hier staat ze ook nog eens op de planning om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hip hip hip voor je zus !!! mooi hoor !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben weg van de felle kleurtjes! mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. The bag is lovely. Congratulations for your sister.
    Where do you buy the tape for the handle? Thanks
    Regards
    Isabel (littlecarob@gmail.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. The handles come from the webshop bambiblauw http://www.bambiblauw.be/tassenband
      They are stitched on the bag.

      Verwijderen
  5. Prachtig, de stof is heerlijk fleurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg gaaf! Wat werk je toch altijd netjes :) Mooi mooi mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige tas! De zus zal er bij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Birthday prettiness...prachtig tasje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd! Mooi! Gebruik je dan alleen deze tassenvlies en dan niet de H640 meer erbij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier gebruikte ik enkel het tassenvlies, extra dikke versteviging vond ik hier niet nodig, de tas blijft mooi in vorm.

      Verwijderen
  10. Geweldige tas! Heerlijk, die felle kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. erg mooi geworden, je zus zal er vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en gefelicteerd trouwens met je zus

      Verwijderen
  12. Die stof dat is er 1 uit de beginjaren van Petit Pan! Die kan je niet gemakkelijk meer vinden (tenzij Petit Pan die opnieuw zou produceren) en die vind ik gewoon fantastisch, spijtig genoeg heb ik er maar een klein metertje van liggen, en durf ik het niet gebruiken omdat ik altijd denk een beter idee te krijgen later! Heeeeel mooi deze tas! Misschien toch eindelijk een idee voor mijn eigen metertje?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Te gek!! Heerlijk dat je zus zo verwend wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig schone tas! One lucky sister :)

    BeantwoordenVerwijderen