maandag 3 juni 2013

een zomerjurkje / de popsicle

Voor Lili uiteraard.  In de zomervakantie gaat ze naar zee, en een gepast strandjurkje mocht niet ontbreken in haar garderobe.  In het boek Homemade Mini Couture stond net dat perfecte patroon voor een fijn babyzomerjurkje, de "popsicle".

popsicle1

popsicle2

Ik begon eraan tijdens het heerlijke Maakdagweekend.  Het was toen bijna af, op de zoom, de knoopjes  en de schouderbandjes na. Toch bleef het hier nog een tijdje liggen wegens geen tijd.  Dit weekend maakte ik tijd, nam het jurkje van de kapstok en werkte het af met een zoompje en een sluiting van kamsnaps.  Ik deed hier al een eerste test met die snaps, dit is de tweede, en het werkt nog steeds. Het is dan ook ideaal voor baby- en kindergerief.

popsicle4'

popsicle6'

Lili past er nog niet in.  De schouderbandjes hangen er ook nog maar voorlopig aan (met de hand vastgenaaid) omdat ik het toch eerst eens wou passen voor de juiste lengte van de bandjes.  Maar binnen een tweetal maandjes kan ze er misschien wel mee pronken, op het strand. En ik ben er zeker van, in zo'n stralende jurk laat ze zeker alle aanwezige babyjongens, op datzelfde strand, smachtend naar haar kijken!

popsicle8

39 opmerkingen:

  1. Heerlijk hoe jij nu al aan haar toekomst denkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. schattig en leuke stoffenkeuze.... Het ligt bij mij ook afgewerkt op de knoopsgaten (bweukes) en de schouderbandjes na, als kadootje voor het buurmeisje, en ga er nog een bijpassend zonnehoedje en bloomer bij maken ... (ideeën zat, maar tijd ...)Misschien toch maar eens die kamsnaps bestellen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig! En zelfde stofje als ik voor mijn Maggie Mae gebruikt heb, maar in een ander kleurtje. compagnie-m.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig jurkje! Ik vind het stofje echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enorm mooi en schattig! De ideale strand outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een vreselijk schattig jurkje! Toch maar eens op zoek naar het boek..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ooooh! Mooi! Je zou eigenlijk nog een bloomer moeten maken voor onder het rokje in het stofje van de schouderbandjes. Ik zie het al zo voor me :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig! Al hoop ik wel dat andere babytjes vooral naar al het moois van de zee zullen kijken: de zandkorrels, de vogels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lili gaat er geweldig mee staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. PRACHTIG! Ik ga het toch ook maken!!!! Zeker als ik het in deze versie zie...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel erg mooi! Hier ligt die stof ook te wachten op een projectje... maar ik heb schrik om nog aan iets te beginnen en dan te bevallen en dat de hele nest hier dan gewoon staat te staan en niet opgeruimd geraakt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. oooohhhh, wat is dit een SCHATJE! zo zoet! ik zou er spontaan nog een baby voor gaan maken ;) haha. Maar even serieus, zou mijn vorige week 3 jaar geworden smalle peuter nog in het grootste maatje passen denk je, zij het als tuniekje....?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een en al schattigheid!
    En met oog voor detail gemaakt, zoals altijd....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo ongelooflijk mooi en schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik zei het op het weekend al
    en nu met plezier nog eens: het schattigste jurkje ter wereld!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel erg mooi en zo lief! De ooooo's en de aaaa's zullen in veelvoud weerklinken!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik vind 'm prachtig, het mimi-jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Geweldig. 't Is te hopen dat de zon zich daar laat zien dat ze het kan dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Superschattig! en die stofkeuze ... fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh mooi hoor, alles wat jij maakt ziet er uit als om door een ringetje te halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dit is echt prachtig!
    Ze zal stralen op het strand. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. prachtig! nu weet ik ineens wat mijn metekind nodig heeft deze zomer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een dropje van een jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Marie Danneels26 oktober, 2013

    Zo vriendelijk van u om steeds uw bronnen weer te geven en WAT EEN PRACHTIG SCHATTIG KLEEDJE ! Ik volg uw blog.
    Marie Danneels

    BeantwoordenVerwijderen