maandag 17 juni 2013

de laatste van het schooljaar.

Verjaardagsfeestjes genoeg, zo op het einde van het schooljaar.  De kinderen fladderen van het ene feest naar het andere.  Een laatste eindspurt naar die lange vakantie toe!

Deze cadeautjes zijn voor twee vriendinnetjes van de dochter.  Zij vindt het nog steeds leuk om iets zelfgemaakt, in combinatie met iets uit de winkel, mee te nemen naar een feestje.  Laatst gaf ze zelf haar eigen verjaardagsfeestje, en aan de oh's en ah's die te horen waren bij elk fluo-ding dat uit de cadeautjes werd gehaald (gaande van sjaaltjes over haarbanden tot topjes en t-shirts, oh ja, die kleine tienermeisjes hebben smaak, dat moet gezegd worden) , stelde ik vast dat de fluotrend van deze zomer goed bij hen was doorgedrongen.  Wij gingen dus ook voor ... fluo!

ch 1

Omdat er zoveel te doen is hier, tijdens die laatste eindspurt naar de vakantie, ging ik weer voor het 40-minuten ritstasje.  Een gele en een roze versie.  Grijs met fluo stippen.  In het voorpand voorzag ik een strook effen donkergrijze canvas (zelfde als de voering) met daarop in fluoletters de naam van de jarige meisjes geflockt.  Als polsbandje nam ik een stuk fluoveter.
Snel, makkelijk en ideaal om vol te steken met kleine (al dan niet fluo) cadeautjes!

ch7''

ch2'

ch8'

39 opmerkingen:

  1. Super tof, daar zullen die hippe meiden wel blij mee gaan zijn! :)

    Kom gerust een kijkje nemen op mijn blog: http://leenphilips.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier is de tiener (11) en haar vriendinnen gek op fluo! Tof, goed gevonden met die veter!
    Groetjes Nancy (stikplezier.blogspot.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Daar gaan twee fluominnende tienermeisjes content mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk gedaan! Ik zie dat je vaak mooie letters flockt, heb je daar sjablonen voor?
    Ik vind het zelf altijd moeilijk om mooie letters te knippen :-)
    Groetjes,
    Katie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik knip ze uit, met een fijn stofschaartje.

      Verwijderen
  5. Ja ... die vakantieverjaarkids vieren graag hun verjaardag op het einde van het schooljaar zodat alle vriend(inne)tjes toch kunnen langskomen he ! (maar ik denk dat wij de laatste van dit schooljaar ook achter de rug hebben ... enne ... nog een dikke merci voor het superidee ! ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  6. oh maar ze zijn ook heel leuk.
    Zelfs grote meisjes vinden deze leuk. ha ha
    Fijne dag.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Superleuk!
    En zo netjes geknipte letters, amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig zijn ze! Hier ook fluogekke dochters in huis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. zo leuk! Je letters zijn super goed gelukt! Ga me ook eens een fijn schaartje moeten aankopen.


    staruur.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi!! Waar het je de stof en de fluo ritsen vandaan?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof kocht ik bij Something Strange op de Handmade in Belgium beurs. De ritsen komen van Veritas.

      Verwijderen
  11. De strook zwart met de letters vind ik goed gevonden! Welk lettertype gebruikte je?
    Groetjes,
    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is het lettertype Harlow Solid Italic.

      Verwijderen
  12. Geweldig! Dat zou hier ook helemaal in de smaak vallen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi en zo cool voor de fluominnende meiden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig! Zeer mooie combinaties en tof met de flock, dat personaliseert onmiddellijk hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat is mooi seg! Mijn naamgenootje zal er beslist blij mee zijn... ;)
    Tantanne (Aka Tante Hanne) houdt ook van stippen! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  16. leuk met die fluotoets!

    www.mamajulesbrussels.blogpsot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. heel mooi! echt tof, die fluo...

    madebyelke.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zag hierboven ook al de vraag over het lettertype, daar was ik ook benieuwd naar, het staat zo mooi! Prachtige cadeautjes geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel tof!!! Ik ben een echte fluo-fan! 't Mag niet overdreven zijn, maar ik hou heel erg van fluo-accentjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig!! Sta me toe dat ik dit ontwerpje gekopieerd heb en ik heb er ook enkele gemaakt voor mijn nichtjes! Super ideetje!
    http://www.neledeneut.blogspot.com/2015/12/en-nog-meer-tasjes.html

    BeantwoordenVerwijderen