woensdag 19 juni 2013

dank-je-wel juffen!

Voor de vijf juffen van onze kinderen werd ook dit jaar een dank-je-wel cadeautje gemaakt.  Vijf grote draagtassen.  We gaan ervan uit dat een juf dat altijd kan gebruiken, op school en daarbuiten.  Ik ging op zoek naar vijf verschillende maar toch gelijkende stofjes.  En deze vond ik bij Huisje Creatief, die de allermooiste collectie aan Petit Pan stoffen in haar webwinkel heeft.  De Koko reeks was precies wat ik zocht: vijf verschillende kleuren van toch weer hetzelfde stofje.

koko1 Collage'

Ik combineerde het met een zware donkergrijze canvas van Pauli, om de bodem steviger te maken, en beter bestand tegen vuil.

koko6''

koko1''

koko a

De kinderen nemen de tassen volgende week mee naar school, met een gepast dank-je-wel kaartje erbij.    
Het schooljaar is weer voorbij gevlogen.  We genieten nu nog eventjes van de laatste schooldagen, waarin twee van onze vier kinderen afscheid nemen van hun oude vertrouwde schooltje.  Volgend schooljaar staan er ons heel wat veranderingen te wachten, maar eerst een deugddoende vakantie!

koko3'

50 opmerkingen:

  1. De juffen zullen blij zijn! Het zijn 5 heel leuke tassen geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben blij dat ik op dit moment in mijn leven het naaien ontdekt heb, zo kan ik binnen twee jaar, wanneer mijn zoon in het eerste kleuterklas zit hopelijk tegen dan ook zo makkelijk even wat tassen voor de juffen maken :-) Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mogen die juffen blij zijn dat de kindjes van jouw bij hen in de klas zitten... zo een mooi cadeau dat ze krijgen! :-) En inderdaad net als Sheena ben ik blij dat ik ook gestart ben met naaien... tegen dat mijn kleine spruit dat nodig heeft (en dat is nog even aangezien ze pas binnen enkele weekjes geboren wordt) zal ik hopelijk ook zo een leuke dingen kunnen maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjee, wat ontzettend leuk zeg. Ik zou willen dat ik ook zo handig was. En er tijd voor zou hebben. Maar ja, das denk ik een kwestie van tijd inplannen voor zulke dingen.
    Maar in ieder geval: SUPER MOOIE tassen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De juffen hebben geluk!Dat zien er heel handige tasjes uit

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Knap!! Zullen ze zeker en vast kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk en zo'n mooie kleurtjes! Daar moet elke juf toch tevreden mee zijn.

    Ik ben ook net een blogje begonnen maar ik blijf de jouwe zeker en vast volgen. Je staat al in mijn lijstje. Kom gerust eens piepen ;-)

    http://retromams.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk set! Heb je ze ook verstevigd aan de binnenzijde?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De petit pan katoen (die ook deels aan de binnenkant zit) heb ik verstevigd met plakkatoen (zowel de binnen- als de buitenkant). De canvas niet, die is zo al stevig genoeg.

      Verwijderen
  9. Prachtig! Simpel maar oooh zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, wat een ontzettend leuke tassen !! Ik heb ook al wat leuks gemaakt voor de juffen, vind zelfgemaakt toch altijd leuk hoor! En ik kreeg een bestelling van zoonlief, die wist precies wat het moest worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo tof! Ik zie de juffen al lopen op de speelplaats, ieder met z'n eigen tas. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige tassen. Die juffen boffen maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel erg mooi! Wat een vrolijke stofjes! En wie kan zo'n grote opberg-tas nu niet gebruiken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hebben de juffen iets waar ze al die andere cadeautjes in kunnen doen om mee naar huis te nemen :). Mooie tassen, vooral zo naast elkaar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk voor de leerkrachten... maar waar is de tijd dat die mensen niet omgekocht hoefden te worden om hun werk goed te doen? Het is echt niet nodig hoor, vind ik. En dat zeg ik niet alleen als ouder maar ook als docent.

      Verwijderen
  15. Heel mooi hoor!! Ik ben zelf een juf en zou hier ontzettend blij mee zijn! Super! Even een vraagje? Waar kan je zulke canvasstof kopen? Komt hier ook een tutorial van ;-)?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de canvas kocht ik bij Pauli in Leuven. Maar je kan dat ook in sommige onlinewinkels vinden hoor.
      Voorlopig geen tutorial, maar op het internet kan je veel dergelijke handleidingen vinden (kijk eens op mijn pinterest bord http://pinterest.com/sofieduron/diy-bags-and-purses/)

      Verwijderen
  16. Super! Zelf heb. Ik ook zulke tassen gemaakt maar dan op formaat tijdschrift, zodat we die erin kunnen steken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. erg leuk idee en wat heerlijk als je zo handig bent! de juffen zullen blij zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Als ik de juf was zou ik er heel blij mee zijn! De tassen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi! Was ik maar juf van jou kinders! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. ooo zo sjiek...Amai wat een sjansaars die juffen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een prachtige tassen zijn dat. Die juffen boffen maar. Leuk idee.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Prachtig! De juffen zijn er vast blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Moest ik dit mogen ontvangen van mijn kindjes uit de klas, ik zou super gelukkig zijn!!
    Heel mooi gedaan en vooral veel origineler dan bloemen en pralines op het einde van het schooljaar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi! Het ideale geschenk voor elke juf!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Prachtig! De juffen zullen er héél blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. heel erg mooi én praktisch... ik spreek uit ondervinding: ben zelf juf en heb dit schooljaar al meerdere zo'n gelijkaardige tassen gemaakt voor mezelf... Ik zou door het dolle heen zijn, moest ik zoiets krijgen van één van de kids!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wederom Prachtig ... zou super graag een juf zijn nu !
    liefs , Bie

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Gho, zooooooo moooooooooi!!! Er gaan weer heel wat juffen blij de vakantie in! !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een eersteleerjaarder en een middelbaarder volgend jaar?
    Schone tassen, die 5 dezelfde-maar-toch-andere stofjes zien er supertof uit samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Daar zullen de juffen alleszins heel blij mee zijn!! :) Zo'n leuke tassen, super toffe stofjes http://leenphilips.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtige tassen! Wat zullen de juffen blij zijn met hun cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Prachtexemplaren, stuk voor stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. wow! wat leuk dat je dat doet voor de juffen! Dat zal zeker in de smaak vallen. Het is altijd leuk om waardering voor je werk te krijgen. En de stofjes zijn ook mooi gekozen. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat boffen die juffen toch! :)
    Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Norgeline18 juli, 2013

    Wat mooi! Echt een fantastische cadeau voor de juffen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. elke keer als ik je kadootjes zie voor de juffen, wil ik stiekem ook leerkracht zijn van je kroost! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat zijn die tassen leuk zeg! en helemaal zo als setje! wat een fantastisch cadeau om te maken en te geven! super!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat een mooie tassen! De juffen zullen er blij mee zijn!

    Ik volg je graag!

    Ik ben zelf nieuw in blogland en zou het leuk vinden als je mijn blog ook volgt
    annetsnaaicreaties.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Dankjewel voor de mooie tas! Ik heb er tijdens de voorbije vakantie al heel wat plezier aan gehad! juf Lut

    BeantwoordenVerwijderen