maandag 10 juni 2013

bouw je eigen kamp kit.

Onze bijna vijfjarige zoon Lukas kreeg vorige week een uitnodiging voor het verjaardagsfeestje van zijn al vijfjarig vriendje Remi.  Daarin stond dat iedereen zeker speelkleren moest aandoen, want Remi houdt van kampen bouwen en krijten.  En bij dat kampen bouwen dacht ik meteen aan een tof cadeau-idee dat ik ooit eens ergens op het www was tegengekomen.  Pinterest is dan het ultieme zoekmiddel.  Tik daar in 'building fort' en ik kwam direct op de link uit die ik zocht. Deze twee combineerde ik tot een 'bouw je eigen kamp kit' voor Remi.

kampkit9'

Als basis een stevige plunjezak uit jeansstof, extra stoer gemaakt door een opgestikte oranje tassenband.  In plaats van een tunnel te maken om het trekkoord door te steken, kwamen er in de bovenkant van de zak ringen.  Die klop je er zelf makkelijk in met een hamer, de ringen zelf kocht ik bij Veritas, daar heb je ze in verschillende formaten.  Door de ringen ging het koord, en aan de achterkant van de zak kwam nog een hengsel in dezelfde oranje tassenband als deze gestikt op de onderkant van de zak.  Bovenaan stikte ik dit 'hengsel' vast over het koord, zo verschuift dat niet en blijft het koord altijd goed zitten.

kampkit10'

kampkit4'

kampkit5'

kampkit6'

In de zak steekt een kit om zelf kampen te bouwen.  Drie kampdoeken, hetzij eenvoudige goedkope lappen stof, waarvan ik de zelfkanten zo liet en enkel de randen over de volledige breedte snel omzoomde.  Aan de vier hoeken en in het midden van elke lange zijde werd de rand wat omgestikt, om zo een tunnel te maken om een koord/lus door te steken.  Zo kreeg elk doek 6 lussen, waarmee het makkelijk kan opgehangen worden in de tuin tussen takken en struiken, in de living tussen tafel en stoelen, op je kamer tussen bed en kast, ...

kampkit2'

kampkit3'

Naast de doeken steken er nog wasknijpers, zuignappen, koord en elastiek in de zak.  Mijn jongens kennende is dat allemaal gerief dat wel eens van pas kan komen tijdens het kampen bouwen.  Een zaklamp om in je donkere kamp nog makkelijk alles te zien, en een verrekijker om vanuit je kamp alles rondom jou goed in het oog te kunnen houden, mochten uiteraard niet ontbreken.

kampkit1'

En nu maar kampen bouwen Remi!

kampkit7'

90 opmerkingen:

  1. erg leuk !!!! een echt tof jongensding !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat super leuk!!!! Ga ik zeker onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een briljant cadeau. heb hier ook wel wat dochters lopen die daar erg blij mee zouden zijn. leuk idee om in de vakantiekoffer te stoppen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. waaah zalig! daar doe je mij zelfs nog plezier mee hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een superidee! Zalig gewoon!
    Dit is meer dan "het onthouden" waard! En wat een mooie kleurtjes en stoffencombinatie weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een zaligheid! en wederom heel mooi ook

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super tof idee, ik kan niet wachten tot mijn jongens wat groter zijn om er kampen mee te bouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super idee! eentje om te pinnen en te onthouden voor als dochterlief ook eens naar een verjaardagsfeestje moet!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Moet ik zeker onthouden ! Als ik weer een een cadeautje moet uitvinden voor mijn jongste, die ook zo houdt van kampen bouwen !

      Verwijderen
  10. Wat een geweldig idee! Deze ga ik pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supertof idee! Moet ik onthouden voor binnen enkele jaren! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat een super cadeau! Remi gaat dit vast en zeker onthouden als het coolste cadeau dat hij ooit kreeg op zijn verjaardagsfeestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt geweldig, seg!!! Komt ook op mijn Pinterest voor de boys ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Geweldig. Daar gaat hij blij mee zijn. En hoe heb je dat label gemaakt wat aan de tas zit? Ziet er ook super uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het label maakte ik in een fotobewerkingsprogramma, picmonkey.

      Verwijderen
    2. En dan? Werk je dan verder door met transferpapier en strijk je dat op een stof?

      Verwijderen
    3. dit is gewoon een label op stevig papier afgedrukt.

      Verwijderen
    4. Aahhh zo. Dank je voor de tip!

      Verwijderen
  15. Dat is een geweldig cadeau, Sofie! Hup op Pinterest.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goed idee! Ook geschikt voor stoere meisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super goed idee dat ga ik ook pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, echt een geweldig cadeau! Ik heb het meteen gepind, want mijn oudste wordt deze zomer vier en dit lijkt me het ideale cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk idee, zeker voor jongenscadeautjes! dat zal hier zeker ooit van pas komen, zelfs onze meisjes houden echt van kampen bouwen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel origineel cadeau! :-) Waar heb je dat witte touw gekocht als ik vragen mag?

    BeantwoordenVerwijderen
  21. amai, fantastisch ... ik ben het beu van met dekentjes, lakens, handdoeken, wasspelden te sleuren ... dit is de oplossing ... :-) Merciekes weeral he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. o ja nog een vraagje ... van waar komt de gele elastiek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. die kocht ik bij het Kruidvat. Ligt tussen het speelgoed.

      Verwijderen
  23. superleuk idee! als kind zou ik daar zelf ook heel blij mee geweest zijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Super tof gedaan! Iets wat ik zeker ga bijhouden want ik denk dat dit hier op een dag ook wel eens van pas zal komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een geweldig idee! En zoals altijd is de uitvoering ook verzorgd tot in de puntjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat toevallig, onze zoon viert dit weekend zijn verjasrdagfeestje in het thema camping..... 1 van de activiteiten bouw je eigen tent.... Het lijstje wat heb ik nodig hoef ik niet meer te maken. In zo'n tas ziet het er wel extra gelikt uit, mmmm, je hebt me op een idee gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een ongelofelijk tof idee EN mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Geniaal gewoon! Zal ik onthouden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Geweldig, wat een leuk idee en orgineel kado!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een geweldig stoere jongens kado!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Hét ideale jongenscadeau! Ik denk dat ze hier alledrie (4,5 en 8)wel zouden willen.Helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ok, verkocht! Wat een te gek cadeau... Kan ik jou talenten ook inhuren want heb ook een bijna 5 zoontje...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een fantastisch cadeau! Ik onthoud!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Waw, wat een ongelooflijk leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wat een leuk idee! Ik ga hem pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dit is een leuk idee.
    Wat zal hij daar blij mee zijn.
    Groetjes Sandracreaties.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  37. oh, geniaal gewoon!!! Die zal mega content zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Oh wow te gek! Super hè Pinterest!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Super leuk! bij mij staat deze ook al een tijdje op een van mijn borden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtig idee. Welke lengte heeft zo één doek ?
    Ik heb nog zo klemmen om planten aan stokken vast te maken ,kan je daar ook voor gebruiken. Ik ga je informatie bewaren,komt nog van pas...
    Bedankt, Martine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de lengte zal ergens tussen 1m en 1,5m zitten. Ik heb dat niet echt exact gemeten. Ik nam wel de volledige breedte van de stof.

      Verwijderen
  41. Wat zouden we moeten zonder Pinterest? I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Waauw zeg, wat een origineel kado! Dat wordt hier onmiddellijk gepind, het is ronduit schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ha, ideaal! Mijn kapoen wordt weldra vijf en hij zal dit super vinden! Bedankt voor de tip en de info!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wauw, ik kwam je kampkit al overal op pinterest tegen, en terecht! Wat een topidee!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. helemaal top, zo'n avontuurlijk cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Super seg! Dit idee zou ik moeten onthouden en eens op beginnen oefenen! Binnen een drietal jaar hebben we ook heel wat vijfjarige jongens rondlopen in onze vriendenkring.

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Wauw! Superleuke tas!
    Wat een goed idee.

    Met vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Hoe kom je er toch steeds op! GEwoonweg super!

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Wat een supertof idee! Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hoi Sofie, een hele tijd geleden zag ik al eens zoiets op een amerikaanse blog en heb het toen gepind, maar natuurlijk nog steeds niks mee gedaan.
    Ik vind jouw uitvoering ook helemaal super.
    Moet er ook nodig eens mee aan de slag (voor mijn zoon z'n verjaardag ofzo....)
    Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Wauw, echt schitterend! Ik was vorige week nog aan het denken wat ik voor de grotere jongens zou kunnen maken. Dit is schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Hey Elisanna,

    Prachtig ideetje voor een cadeau! Daar zal Remi heel blij mee zijn :)

    Vele creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Hey, superleuk cadeau! Waar vind ik de handleiding voor de rugzak?

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Bangelijk :)
    Dat krijg ik misschien nog wel af tegen dat mijn zoontje 3 wordt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Heel leuk!
    Welke afmetingen heeft het rugzakje? Of bestaat er een patroon of tuto van?
    Lijkt me het ideale zwemzakje voor mijn zoon van 4 die binnenkort voor het eerst met school gaat zwemmen.
    In elk geval bedankt voor de inspiratie :)

    BeantwoordenVerwijderen