donderdag 16 mei 2013

jeans, fluo en colour blocking

Een heel basic taspatroon, gevonden op pinterest.  U kan het dus makkelijk zelf uitproberen, het patroon teken je gewoon uit volgens de opgegeven maten.
Als buitenstof nam ik een restje jeansstof.  Daar valt zowat alles mee te combineren.  Ik ging voor 'fel' voor de rest van de tas.  Om mee te doen met de zomertrend werd het fluo-oranje tassenband voor de korte hengsels en een fluoroze binnenvoering.  Twee kleuren die misschien wel vloeken, maar daarom juist ook een mooi geheel vormen.  Colour blocking dus, een trend van vorige zomer.

jeansfluo 1'

jeansfluo 2'

Naast de twee korte hengsels is er ook een langer hengsel, om de tas eventueel over de schouder te dragen als je graag even handenvrij bent.  Dat hengsel is afneembaar.  Aan de zijnaden naaide ik twee fluoroze lusjes met een U-ring waar het hengsel aan kan vastgeklikt worden.
Op zich dus een heel eenvoudig patroon, waardoor de tas er door een ander stoffengebruik elke keer weer totaal anders uit zal zien.

jeansfluo 4'

jeansfluo 5'

jeansfluo 9'

jeansfluo 8'

jeansstof en roze binnenvoering: Pauli Leuven
fluo oranje tassenband: stoffenspektakel

41 opmerkingen:

  1. Ik zie mij zo al naar het werk gaan met deze tas,love it

    BeantwoordenVerwijderen
  2. dat hengsel is ideaal voor wanneer je de tas meeneemt op stoffenjacht :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Simpel maar ooohhh, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fuchsia en oranje, da's absoluut geen vloek, ik vind dat gewoon een zalige combinatie!! Knap met die jeansstof!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat patroontje ga ik ook eens gebruiken. Love the FLUO...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Da' nu eens een handige tas, goed bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof tof tof ! En zoals je zegt, kan er gewoon telkens weer anders uitzien !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb me toch al vaak jaloers gevoeld als ik hier je blog lees... ;-)

    http://liesellove.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi mooi mooi! Zo leuk zeg.




    staruur.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooooow die is zooooooooooooo geweldig ! eenvoudig is het mooist maar door die kleuren knalt het lekker, tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amaai leuk seg! Heel tof die kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supermooi!
    groetjes,
    Valerie
    (lill-miss-spider.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Praktisch met dat afneembaar hengsel. En mooi, vooral mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. VIND IK LEUK! :)

    Jij moet daar toch ergens een verborgen schatkamer aan tasjes en zakjes hebben liggen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie stoffencombi en de kleuren zijn heerlijk samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb inderdaad altijd geleerd dat roze en oranje niet samengaan, maar het is ondertussen toch één van mijn favoriete kleurencombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Top! In 1 woord.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  18. amaai, dees is echt een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oranje en roos: geweldige combinatie als je het mij vraagt!!!

    http://mamajulesbrussels.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik ben niet voor jeans maar dit is 'te' mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  21. wat een mooie uitvoering!
    ik houd ook van om die knalkleuren met elkaar te combineren!
    http://creabh.blogspot.nl/2013/03/ik-wil-voorjaar.html

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoe groot is die tas?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de tas is ongeveer 35 cm hoog en 33 cm breed

      Verwijderen