donderdag 2 mei 2013

en nu een groene (test)clutch.

Na deze testclutch maakte ik snel een andere, iets helemaal anders, maar toch ook een clutch.  Deze keer met een flap, drukknoop en afneembaar hengsel.  En van dit exemplaar ben ik wel meteen tevreden.

groene clutch 1'

groene clutch 2

Het is altijd even afwachten, als je een patroontje tekent, hoe het eruit zal zien.  Ik denk niet dat ik deze clutch nog veel ga bijschaven, het klopt wel allemaal.

In mijn ogen een heel handig formaat, hij zal heel goed van pas komen tijdens onze volgende gezinsvakantie.  Ideaal om enkele noodzakelijke spullen in te steken als we voor enkele uurtjes naar het zwembad of het strand trekken...
Deze clutch wordt hier zeker nog gemaakt!

groene clutch 4'

groene clutch 3'

buitenstof : annamarieke
binnenstof : ikea
drukknoop, u-ring en paspel : veritas
musketonhaak : van een oud sleutelkoord
patroon : eigen ontwerp

73 opmerkingen:

  1. Super! Met dat flapje dat verzonken zit.
    Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik moet me bij jouw berichten altijd inhouden om niet luidkeels "IK WIL ER ZO EENTJE" te schreeuwen :-)

      Verwijderen
    2. Ja, ik heb dat ook ;-)

      Verwijderen
    3. Ik wordt ook altijd heel gretig! Wil altijd onmiddelijk naar de stofjeskast lopen om eraan te beginnen, maar zo'n mooi modelletje gaat mijn petje te boven, vrees ik...

      Verwijderen
  2. Mooi! Dat zou ik wel es willen maken in xl-versie. Zet je je patroontje binnenkort online of liever niet?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, geen bijwerken nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! En wat een leuk stofje!
    (Stiekem vind ik het jammer dat hij gelukt is, had hem anders wel graag gewonnen... ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi, deze! En dat stofje is echt fantastisch, ik val er als een blok voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooooooaaaaaaaahhhhhhh, super mooi! knap hoor, zelf patroontjes bedenken. En inderdaad, niks meer aan doen;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, leuk stofje...en idd dit is af! heb een gelijkaardig stofke klaarliggen om een rok van te maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi...
    ik heb voor mijzelf een kleedje gemaakt in dezelfde stof! dus het zou perfect bij mijn jurkje passen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. PRACH-TIG!!!
    Zowel aan de voor- als de achterkant!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. aaaah, weeral spot on! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oooh, zo mooi en handig, die wil ik ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik wacht op uw boek ! (hint hint)
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow, mooi! Brengt me op idee! Een tutorial misschien? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. M-O-O-I! Toffe vorm, leuke stof. Knap geheel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waauw, die is supermooi!! Ik wil die ook!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ziet er heel handig uit en zo'n mooi stofke!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. alleen al het stofje... verliefd!!!
    Zeer mooi!!!

    En nu delen dat patroontje?????

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wel die is heel mooi!
    daar zou ik idd ook graag het patroontje van hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. waw, dit is wel een prachtexemplaar! Heel mooie stof ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. WOW, echt super gave clutch, ik wou dat ik dat ook kon maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig alweer!
    Zou een handige voor mij zijn om te maken....heb nl juist vandaag weer een clutch van jouw tutorials gemaakt. Alles zit perfect tot ik de buitenkant en voering aan elkaar ga naaien. Die flapjes naast de rits zitten dan niet meer zo mooi recht,,,maar wordt in een puntje oid. Lukt steeds niet...blijkbaar doe ik iets fout bij het in elkaar naaien.
    Bij zo'n drukknoop heb je dat probleem niet :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ik wacht het patroon af! Super mooi weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Alweer een leuk model EN een leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Echt superleuk! dat heeft mijn strandtas ook nog nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ja, echt wel weer een mooi modelletje en ook weer zo netjes afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt heel erg mooi, simpel maar door het stofje komt dat helemaal tot zijn recht!
    Eventjes hoopte ik dat je deze ook weggaf, maar ik geef je groot gelijk dat je hem zelf houdt!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super ! Dat wordt een nieuwe topper zoals de alom bekende Elisanna clutch. Nu nog een naam bedenken.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig en een schitterend stofje! Idiale combi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik sluit me aan in de rij: heel goed geslaagd hoor! En IKEA zal blij zijn dat je ze vermeldt, ik ben erg benieuwd naar de binnenstof, haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, dat is inderdaad amper te zien ;) Was moeilijk om mooie foto's van te nemen. Het is gewoon ecru, zoals het lusje in de zijnaad

      Verwijderen
  30. Prachtig weer Sofie! Ik kan het niet goed zien, maar dat mooie stofje is dat chinees satijn (achtig)? Want ik daar altijd problemen mee omdat het zo rafelt. Heb jij daar misschien een oplossing voor?

    Fijne dag vandaag,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is gewone katoen hoor. Met satijn heb ik zelf nog niet gewerkt.

      Verwijderen
  31. Prachtig! ! Inderdaad niets meer aan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Van deze ben ik helemaal weg !!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Beauty!!! Zou zo een kooppatroon kunnen zijn bij Ithinksew.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik sluit mij aan bij de reacties hierboven. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Tuurlijk ben je hier supertevreden over !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Weer knap gedaan, een heel mooi stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wat een geweldige clutch! De stof is ook super!!Ik kan alleen de binnenkant jammergenoeg niet zien...:O(
    Maar een geweldige tas!
    Ga je deze ook verloten?
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de binnenkant kreeg ik niet mooi op de foto, te licht. Is gewoon basis ecru stof van ikea (zoals het lusje aan de zijkant), heel simpel dus ;-)

      Verwijderen
  38. Alles is al gezegd geloof ik! Maar ookvan hier: complimenten! Top tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. heel mooi, word je stil van zo mooi en zelf bedacht. Misschien een patroon??
    jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Het is weer TOP!!!, ik wilde al stof bestellen, maar die is denk ik al op bij Annamarieke.
    Mag ik weten van wie is de stof?
    Patroon zou heel leuk zijn, iets voor Moederdag???
    Groetjes Kasia

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Schoon clutchke! Het woord clutch is sinds enkele maanden een nieuw woord in mijn vocabulaire, leren kennen via jouw blog. Ik ben dan ook geen tassenmadame. Maar zoals al eerder geschreven, jij bent me hier serieus aan het ombuigen!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. wederom schoon gerief! :)

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Hey Elisanna,

    Wauw! Wat een prachtige clutch. Leuk voor de komende zomerdagen ;)

    Met creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Opnieuw zeer mooi!!
    Mooi stofje en mooi model!!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Heel mooi! Kan ik ondertussen ergens het patroontje vinden?

    BeantwoordenVerwijderen