vrijdag 10 mei 2013

een bloemenbloesje.

Ik nam uit de kast: een klein lapje stof en een mini patroontje voor een bloesje/jurkje voor een zes maanden oud babymeisje.  Voor Lili dus, die nog geen zes maanden is, maar wel zes weken en dus nog geen fotomodel kon spelen voor dit kleine bloemenbloesje.

bloemenkleedje 6

Het patroontje kocht ik een hele tijd geleden, ergens rond de periode dat ik te horen kreeg dat ik meter mocht worden van een klein meisje.  Dit leek me een makkelijk kleertjesproject voor iemand die daar niet echt veel ervaring mee heeft, kleertjes naaien.  Ik dus.

bloemenkleedje 2

bloemenkleedje 4

En inderdaad, dit was echt makkelijk.  Ik heb nog nooit zo snel een kledingstuk in elkaar gestoken.   Geen ritsen en knopen, maar wel een elastiek in de halsopening en aan de mouwen.  Eenvoudiger kan het haast niet, maar het geeft wel een heel leuk meisjesachtig resultaat.  En het leuke is: het kan als bloesje gedragen worden, maar evengoed als jurkje, zo zal Lili er langer plezier aan hebben!

bloemenkleedje 3

bloemenbloesje c'

48 opmerkingen:

  1. Oh, het is werkelijk prachtig! En dit soort klefingstukken zitten vaak het fijnst!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk stofje! En dat komt altijd van pas, zo'n meter die kan naaien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi stofje en 't ziet er super uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi modelletje in een mooi stofje! Weet je nog welk patroon dit is en of ze het voor meisjes van twee jaar hebben? Ik zou het geweldig vinden om dit voor mijn dochter te maken.

    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een patroontje van ithinksew (the ella raglan blouse). Kijk eens op hun website https://www.ithinksew.com/ProductsList.aspx?pgCategoryID_int=18&pgCurrentPageIndex_int=1&pgNoOfRowsInPage_int=12, daar kan je het patroon kopen in drie versies van verschillende maten. Het patroontje van mij gaat van 6 maanden tot 2 jaar. Het volgende is van 3 tot 8 jaar. En dan heb je er nog eentje tot 14jaar.

      Verwijderen
  5. jij bent de tasjesgenie en nu ook al kleedjesgenie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ben gek op dit soort blouse/jurkjes ...'''
    En wat een mooi fijn stofje heb je gekozen....echt heel lief!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtig modelletje en zo`n lief stofje. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi! Watvoor stofje is het? Tricot of katoen? En kan je het gewoon naaien of moet je overlocken?
    Ik kan nl nog niet zo goed met tricot werken. Als het een katoentje is, schaf ik me het patroon onmiddellijk aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is in katoen. Je kan het gewoon naaien, en eventueel de naden afwerken met een zigzagsteek als je geen overlock hebt. In de handleiding wordt ook niet met de overlock gewerkt.

      Verwijderen
  9. Wat een prachtig stofje en leuk model!!
    Da's trouwens een goede tip: binnenkort jurkje en later een bloesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oh dat gaat super zijn met zo'n klein pamperpoepje onder :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Superschattig! Het kan niet anders dan dat Lili er goed mee staat (enfin ... ligt). Lief stofje ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heel mooi!

    Wat een schatje die kleine Lili!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. OOOhhhh Wat een schattig bloesje. Sweet.
    Liefs Angela

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauwie Sofie .. Super mooi gemaakt !!! Je bent geweldig !
    Liefs , Bie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke meid!
    Het bloesje zal haar beeldig staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een schattige baby! het bloesje/kleedje gaat haar héél mooi staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een schattige baby in een schattig jurkje/bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. wat een dotje!!!...zowel Lily als het kleedje! Ze gaat er prachtig mee zijn! Fijn om zo'n creatieve tante te hebben!
    Als je zin hebt om 's op mijn blogje te komen kijken, 'k heb eindelijk "jouw" clutch gemaakt en vind het zo'n plezant ritstasje dat nr 2 ook al af is en nr 3 al klaar geknipt ligt om in elkaar te stikken! Tof, mercikes! (trouwens, ik zie die clutch heel vaak verschijnen, o.a. ook in ons handwerkclubje "de knappe knoopjes") Fijn om dat te delen met ons!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. 't is een prachtig blousje, maakte een kleine maand geleden ongeveer zoiets, leuk modelletje hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een heel fijn kleedje/bloesje! Die kleine meid zal er zeker de show mee stelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi zeg! En die foto is cute! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. prachtig. Nu maar wachten tot ze het aan kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Mooi en wat een mooi stofje, fijn he kleertjes voor kleintjes, zo klaar en altijd ene super resultaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik kijk al uit naar de aan-foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh zo mini-mini, maar oh zo maxi-mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Erg mooi! Moeten we zelf ook eens uitproberen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat een liefie zowel het meisje als het bloesje.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtig in zo'n mooi stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ach toch wat een scheetje,zowel het bloesje als de kleine Lili!!
    Echt lief!!
    Het stofje is ook zooo leuk,weet je nog waar je het vandaan hebt?
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  30. *Smelt* Wat een schatjes. De kleine Lili èn het jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ze is inderdaad superschattig! (en het jurkje ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. aaah, zo mooi!! alleen daarvoor zou ik stiekem nog wel een dochtertje willen. hihi...

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Marie Danneels26 oktober, 2013

    Heeft de kleine Lili de jackpot gewonnen met een meter die zo goed kan naaien ? Ik denk het wel -))
    Marie Danneels

    BeantwoordenVerwijderen