donderdag 30 mei 2013

de kamsnap en het tasje.

Ik liet me ook verleiden.  Door de kamsnaps.  Overal in blogland kom je ze tegen. Dus werd er hier ook een setje besteld, een tang en een verzameling gekleurde kamsnaps.
Bij de tang zat geen handleiding, dus werd youtube ingeroepen.  Ik vond er een duidelijk filmpje over hoe juist te werken met zo'n kamsnaps.  Klik hier om naar het filmpje te gaan.

oranje a

Om zo'n snap eens uit te testen, maakte ik een snel en klein tasje.  Weinig stof, dus moest de test verkeerd aflopen was er niet zoveel verloren.  Het patroon van het tasje staat hier.  Ik wijzigde hier en daar wat, zoals het achterpand dat in twee werd geknipt om de flap tot achteraan te laten doorlopen.

oranje 7'

Klein is het wel, heel erg klein, echt zo'n mini buideltasje voor een kleutermeisje. Volgende keer ga ik het patroon toch iets vergroten, want het was toch wat prutswerk om het deftig te kunnen afwerken.

oranje 2''

oranje 3''

oranje 5''

De kamsnap erin steken was daarentegen 'a piece of cake'.  Als vanzelf gaat dat ding erin.  De 'klik' waarover werd gesproken in het filmpje werd gehoord, een teken dat het meteen van de eerste keer goed zat.

Ik heb het nu nog maar één keer gebruikt, dus een echte beoordeling kan ik nog niet maken.  De kamsnap moest ook door een dikkere laag (met vlieseline).  Ik kan me voorstellen dat de snap bij een eenvoudige laag katoen nog beter ingedrukt geraakt.
Nu heb ik nog steeds het gevoel dat ik de snap eruit ga trekken, bij het open en dicht doen.  Toch, om uitvoerig te testen, is het tasje al ontelbare keren open en dicht gedaan, ook door de kinderen.  En de snap zit nog steeds op zijn plaats.
Het leuke eraan is dat je een uitvoerige keuze hebt aan kleuren en dat het zo immens makkelijk in gebruik is.  Eens zien of het ook de test zal doorstaan voor een hemdje of jurkje, één van de volgende projecten....

oranje b

45 opmerkingen:

  1. Oh, dankjewel! Ik vroeg mij al af of ik ze wel zou aanschaffen. Ja dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik gebruik ze ook heel veel. Ik heb inmiddels een aardige kleurenvoorraad
    (zie hier voor een opbergtip http://stipjesendatjes.blogspot.nl/2013/05/kamsnaps-opbergen.html ).

    In het begin kunnen ze wat stroef gaan, dan gewoon even je nagel ertussen om te openen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja dat werkt heel erg goed he die kampsnaps ! Ik heb er me ook ene aangeschaft en ik kan hem al niet meer misschien ...
    En wat een prachtig tasje weeral .
    Waar kan ik zo'n lief patroon vinden ?
    liefs,
    bie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. de link naar het pdf patroon staat ergens in de tekst. Hier heb je het nog eens http://www.barakossa.com/images/images_blog/PDF/sac-petite-fille.pdf

      Verwijderen
    2. Dank je wel ...
      en je kamsnaps heerlijk om ook te gebruiken bij een jurk ..
      ik deed het al bij verschillende jurken en echt makkelijk !

      Verwijderen
  4. Wat een leuk tasje, wel ienimienie zo te zien. Ik heb ook veel plezier van de kamsnaps. De eerste keer drukte ik veel te hard en daardoor vervormde de hele knoop. Het was een hele klus om die weer los te krijgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De verleiding is heel groot om ook zo'n tang en snaps aan te schaffen.....maar ik heb mezelf een koopstop opgelegd ( deze keer echt!)....en ik ben flink geweest, want sindsdien niets meer aangeschaft!
    Maar die tang en die snaps.....ge brengt mij dus ECHT in de verleiding he!
    Pffff..
    Prachtig tasje trouwens!!!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een fijn tasje. Tot nu toe gebruikte ik gewone, metalen drukknopen, maar de kamsnaps bieden wel heel wat mogelijkheden. En zoveel leuke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij staan juist op het punt om zo een set te bestellen, en nu ben ik het zeker!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De tang heb ik al even en ben wisselend tevreden, maar ik ga hem nog eens proberen met zo'n mooi tasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik had ook schrik dat ik de kamsnaps er ging uittrekken, maar ze zitten echt HEEL goed vast. Bij Valentine haar kleedje zat er eentje verkeerd en ik kreeg hem er op geen enkele manier meer uit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Even de punt van een (warme) lasbout op het binnenstukje (platgeperst puntje) en het geheel springt open.

      Verwijderen
  10. OCH die pied-de-poule stof binnenin de tas... Knap

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zie nu. Ik bestelde net weer een hoop kleurtjes dankzij jou :-)
    Heel mooi tasje, alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben er toch ook wel fan van, van die kamsnaps! Leuk tasje hoor! Heel vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi tasje! Welk lettertype gebruikte je op de foto's?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een schattig tasje! Eéntje om te onthouden... En kamsnaps op een hemdje, dat werkt prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ik vertrouw het nog steeds niet en gebruik drukknoopjes ook met een tang maar dan zo'n metalen knoopjes. ik kocht die ook in verschillende kleuren. maar ook hierbij denk ik soms dat ik dat knopke uit de stof ga trekken dus misschien is dat hetzelfde gevoel. Ik kijk uit naar je volgende ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel leuk!!! Ik ben al een tijd op zoek naar toffe drukknopen. Ik ga het ook zeker eens bekijken. Bedankt voor de tips!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooi tasje!!!
    Misschien een goed idee om te maken voor mijn metekindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is leuk! Het proberen waard. Ik ben benieuwd naar je volgende poging!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mooi gedaan! Ikzelf gebruik ook nog niet zo lang de kam snaps maar ben er al helemaal voor gevallen... Als je een foutje maakt bij het bevestigen, kan het er wel nog uit maar het is een serieus prutswerkje... Verder heb ik soms ook het gevoel van oei die gaat begeven maar tot nu toe nog nooit meegemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een geweldig leuk tasje!
    Ik heb de kamsnaptang ook en ben er ook zo tevreden over...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik gebruik ook graag kamsnaps. Zo makkelijk en tot nu toe is er nog niet een los gekomen (ook niet van kleding). Alleen opletten met strijken! Hete strijkbout worden die snapjes niet blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik gelukkig ook nog geen rampjes met de snaps, maar je hoort het toch wel, dus opletten blijft het devies denk ik.

    Wat een superlief en schattig en toch heel erg mooi uitziend tasje weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel leuk! Ik heb ook Kamsnaps gebruikt voor mijn A-lijn-kleedje en ben er echt heel tevreden van.
    Heel schattig tasje dat je daar gemaakt hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een leuk blog heb je! En zo ontzettend veel volgers :-) daar voeg ik me graag bij

    BeantwoordenVerwijderen
  25. dankjewel om mijn proefkonijn te zijn.
    prachtig resultaat zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk om te lezen, want de snaps liggen hier ook te wachten op een eerste projectje.
    En het tasje is ook heel leuk! Ga ik onthouden, of beter,.. pinnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Fijn zijn ze die snaps. Ik heb al wel twee jaar zo'n tang en doe nog steeds met mijn voorraadje snaps. En toch gebruik ik ze regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bij mij gaan de kamsnaps nog wel eens 'scheef', waardoor ze 'lam' lijken. Ik ben zeg maar 'gematigd enthousiast'. Maar voor kindjes is het echt wel ideaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. mooi tasje! leuk die kamsnaps!

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Al zoveel keer nagedacht of ik er nu ook zou bestellen of niet ... maar ik denk dat deze blogpost nu eens echt overtuigend is ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Het is een prachtig tasje geworden!
    Maar wat zijn die kamsnaps nu precies? Zijn dit een soort van drukknopen in plastiek?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal juist, het zijn drukknopen in plastiek.

      Verwijderen
  32. Heb ook al sterk getwijfeld over de aanschaf ervan! Momenteel nog niet over de streep getrokken maar sta er wel dicht bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Mooi!!! ik wacht nog even jouw volgende kam snaps projectje af :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Als je de variotang al hebt daar kun je nu een opzetstukken voor kopen dan je ook snap aanzetten

    BeantwoordenVerwijderen