donderdag 18 april 2013

helemaal meisje-meisje.

Anna vroeg een echte meisjestas voor haar vriendinnetje Tara, die dit weekend haar verjaardagsfeestje geeft.  Tara houdt van roos en paars, en omdat paars zo niet echt mijn ding is, en er gewoon geen paarse stofjes hier in de kast liggen, koos de dochter voor een zachtroze aardbeien stofje (dat oorspronkelijk gekocht was om er een babydekentje van te maken).
Gecombineerd met fel groen werd het helemaal meisje-meisje!

aardbei a

Het model maakte ik al eerder voor een ander vriendinnetje van de jongste dochter.  Het is een heel ruime tas, dus makkelijk bruikbaar om te gaan logeren of naar de dansles te gaan bijvoorbeeld.

aardbei c

aardbei b

aardbei d

In de tas zit nog een klein cadeautje, en samen werd alles gestoken in een witte papieren zak.  Uit restjes van de gebruikte stoffen knipte ik stroken van 1 cm, bovenaan in de witte zak werden gaatjes geperforeerd en daardoor maakten we strikjes met de stoflinten om de zak mooi dicht te houden.  Feestelijk verpakt, op een snelle en eenvoudige manier!

aardbei e

49 opmerkingen:

  1. daar zou ik als volwassene zelfs blij van worden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk gevonden, en die tas is (weeral) zo schoon, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. So girly! Er gaat er eentje zo blij zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. die verpakkingen van u zijn toch altijd zó uitnodigend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. leuk gedaan! Ook de verpakking is echt mooi en origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooo wat doe je dat toch telkens zo netjes en knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een snoes van een stofje heb je gebruikt voor het stofje en dat groen erbij staat prachtig. De verpakking is ook al zo leuk met die strikjes potdicht gemaakt.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zag die tas precies op de Lungo-foto op facebook. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie tas! En wat een leuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai! Niet helemaal mijn ding zo roos maar wel heel mooi ze! En zo mooi in dat zakske gestoken! Ik zou al blij zijn met het zakske! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal meisje-meisje! En zo leuk verpakt. Ik onthoud weeral.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo mooi ik wil ook graag en cadeautje voor mijn verjaardag van u :)

    Verpakking super leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh nee paars is ook mijn ding niet!!
    Afgelopen jaren werd ik gek van al dat paars en zilvergrijs! Prachtig cadeau dat vind elk meisje leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ferm! De groene paspel steekt mooi af met het roos.
    Heel tof ingepakt, eentje om te onthouden. ;-)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De combinatie fris groen met roos is echt geslaagd! !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi! (en zo jammer dat ik die mooie stofjes niet kan gebruiken voor mijn jongens... ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat de tas mooi was, wist ik al! Maar je maakt er ook telkens zo'n mooie fotoreeks van. En dat simpele witte tasje wordt direct speciaal op deze manier. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze tas vind ik ook mooi zowel voor mijn dochters als ...... voor mijzelf!
    Groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een mooie stof en tas! Ik ben gek op roze en ook absoluut niet op paars, laat paars nu net mijn oudste haar lievelingskleur zijn, haha

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Weer een erg leuk stofje!
    Wat een leuk idee om restjes stof zo te verwerken. Deze "leen" ik alvast van je voor de verjaardag van mijn nichtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Weer zo mooi ! Toffe cadeautjes geven jullie altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een prachtige tas. Leuk cadeau is dat geworden. En zo origineel verpakt. super.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een feest om dat te krijgen zeg! prachtig gewoon! pascale X

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het meisje meisje in mij wordt er helemaal vrolijk van en ik ben nochtans niet zo rozig. Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. als ik ze daar zo zie hangen krijg ik heimwee naar wanneer je die gemaakt hebt :-) het blijft een prachtige tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Toffe verpakking! En dat tasje, supermooi! Daar gaat een meisje heel blij mee zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. nu ik een meisje verwacht word ik op een onverklaarbare manier aangetrokken tot al wat roos is: ik ben dus fan :) inderdaad leuk stofje voor babydeken of luiertas ofzo mee te maken

    www.mamajulesbrussels.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Leuke tas, hier werd dat stofje een jurkje voor de dochter-in-de-roze-fase-en-zot-van-aardbeien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mieke Timmermans19 april, 2013

    Zeer mooi!

    Gebruik jij vlieseline voor zo'n tas en zoja welke? Het patroon schrijft dat voor denk ik, maar ik gebruik dat eigenlijk zelden in een tas als dit...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik strijk tegen de buitenstof dikke vlieseline H640. Zo houdt de tas mooi zijn vorm.

      Verwijderen
  30. Leuk, dat contrast tussen roze en groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. zo mooi afgewerkt!
    daar zou ik nog wat van kunnen leren

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Super mooi.Ik heb wel een vraagje hoe maak je die plooitjes?
    Het patroon heb ik afgedrukt,hoeveel moet ik bij tellen om plooitjes te maken?
    Groetjes Katleen

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Erg leuk! Een van mijn eerste naaisels was ook zo'n tasje voor een meisje-meisje, helemaal niet mooi gemaakt (zou nu beter kunnen in ieder geval) en toch draagt ze het altijd bij haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Oh zo ontzettend mooi! Die wil ik! Voor mijn meisje en mezelf. LOL. prachtig hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Geweldige tas! En mag ik vragen waar je dat stofje vandaan hebt?? Die is echt zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen