dinsdag 30 april 2013

flamingo's voor een klein meisje.

Mijn zus vroeg me een klein tasje te maken voor het dochtertje van vrienden van haar.  Een tasje in klein formaat, want het meisje is amper enkele maanden oud. Nu zal ze er dus nog niets aan hebben, maar eens ze kan rondlopen, kan ze het tasje meenemen op haar speurtocht door het huis, en er al haar gevonden schatten in verzamelen.

anais 1'

Het flamingo stofje uit de nieuwe stoffencollectie van Veritas werd gebruikt, gecombineerd met felblauw.  De naam van het meisje mocht er niet op ontbreken, tasjes met naam, ze blijven het hier goed doen.

Het is een eenvoudig klein model, met in de voor- en achterpanden een stolpplooi in het midden.  Het geeft het tasje een wat pofferig en speels effect, ook al omdat de stof iets stijver is dan een doorsnee katoentje.

anais 5'

De paspel in dezelfde stof die gebruikt werd als voering van het tasje, maakt het geheel af.  Een echte kleine meisjestas, Anaïs kan haar eerste stapjes leren zetten samen met de flamingo's!

anais 3''

38 opmerkingen:

  1. Prachtig!
    Ik heb ditzelfde model gemaakt voor grote meisjes, foto's te zien op mijn blog.
    Anaïs zal er zeker blij mee zijn eens ze het zal beseffen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. supermooi met de stolpplooitje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja schattig! en dat zal zeker gebruikt worden door de kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig tasje, zal ze blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh geweldig! Ik vind die flamingo's wel leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik HOUOUOU van flamingos!!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi ! Die kleuren zijn prachtig en het stofje nog meer.Ik heb al verschillende keren staan twijfelen voor die flamingootjes.Prachtig tasje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. I love it! Superleuk stofje!
    Zal ze heel blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk weer! Ik heb het stofje gisteren nog uit mijn stoffenstapel gevist, me afvragend wat ik ermee zou aanvangen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooi tasje alweer. Jij maakt tasjes met naam EN faam!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zooo leuk! Die stof is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een pareltje! Is er ergens een patroontje van verkrijgbaar?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nele, dit tasje maakte ik zonder bestaand patroon.

      Verwijderen
    2. waw, dubbel knap dan ;-)

      Verwijderen
  13. wat een schattig lief tasje!!!! mooi zo dat rood en blauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weeral een prachtige tas!
    Die stolplooi voor poeferig effect vind ik een top-bedenksel van je!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooi gemaakt en wederom een prachtig stofje !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel erg leuk geworden. Jammer dat we in Nederland geen veritas hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heel erg leuk geworden. Jammer dat we in Nederland geen veritas hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oh heel mooi! En n mooi stofje ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi. En die stolpplooi doet precies wat ze moet doen. Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Zo schoon! En dat blauwe contrast is weer goed gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een heerlijke "Elisanne"-bag!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh ja en dat vinden die kleine meisjes zo leuk, met zo'n tasje door het huis. En dan ook nog zo'n mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hey Elisanna,

    Prachtige tas die je maakte! Het meisje zal er heel mooi mee paraderen :)

    Creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  25. superleuke tas, en wat een tof stofje, dat moet ik misschien ook eens gaan scoren binnenkort :-)

    BeantwoordenVerwijderen