donderdag 11 april 2013

een wereldreis in Petit Pan.

Ok, ik weet het.  Het is vakantie en ik ging twee weken niet bloggen.  Maar ik kan het niet laten...  

Voor de verjaardag van Phebe, één van de vriendinnetjes van onze jongste dochter Anna, kochten we "Het grote Google Earth kijk- en zoekboek".  Een leuk boek, waarbij op elke dubbele pagina een tekening staat van een unieke plek ergens op de wereld.  De coördinaten van die plek staan erbij, deze geef je in op Google Earth, en op die manier breng je een bezoekje aan New York, Tokyo, de piramides van Egypte, enzovoort...  Een interactieve reis om de wereld dus, gestaafd met heel wat interessante weetjes en zoekopdrachten.

phebe 5'

Om het boek af te geven, werd een tas gemaakt.  De Vink tas die ik eerder al maakte in een oud retrostofje, maar nu in een mooie Petit Pan stof.

phebe 1'

phebe 3

De tas kreeg iets extra door een ritsvak aan de voorzijde.  Een vak over de volledige breedte van de tas, handig om extra spullen in op te bergen.  Anna stak er een verjaardagskaart voor haar vriendin in.

phebe 8

phebe 4

Phebe, we wensen je een mooie virtuele reis rond de wereld!

37 opmerkingen:

  1. je kan het niet laten he :-) Maar da's niks, 'k begon je al te missen ... Weeral een supercadeau!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooie tas!
    Al jouw naaisels zijn altijd zo netjes afgewerkt, ben ik wel een beetje jaloers op :).

    Altijd welkom om een kijkje te nemen op mijn blog, je wordt erin vernoemd!
    www.billiepop.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi hoor, zéker in die prachtige PP-stof!
    (En ik moet me ook wel inhouden om niet te bloggen ... :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuk stofje! Waar heb je dat gevonden?

    Iedereen kan trouwens helpen om mijn lijstje aan te vullen. Hoe vollediger, hoe leuker voor iedereen!
    http://missfabuleus.blogspot.be/2013/04/listomanie-wie-zoekt-die-vindt.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht het stofje over van iemand, maar bij bambiblauw hebben ze het ook.

      Verwijderen
  5. Zoals altijd... mooi! Geniet nog van de laatste vakantiedagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk! Dat boek is precies ook een leuke tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ritstasje aan de voorkant is een mooie upgrade van de tas!
    Phebe gaat ongetwijfeld nog veel plezier beleven aan haar mooie petit-pan vink tas!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind je tasje echt geweldig. En dat BOEK!! Ohw, wat enorm gaaf voor mijn jongens! Bedankt voor deze supertip.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n cadeautjes mogen ze hier ook altijd afleveren! Idem voor Petit Pan-stofjes. Ik heb er onlangs nog een paar stukjes van bij Hexagoon meegebracht (zie mijn blog). En ik eu... durf er niet in knippen. Veel te schoon. Help!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zoals altijd een prachtige tas! En ook een geweldig kaartje. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige tas, superleuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een prachtige tas! Stofjes, band, rits, garen,..het past weer allemaal perfekt samen!
    Mooie vakantie nog,
    Sepia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie tas!
    Die stof van P.P. is super.
    En dat boek: een goede tip. Het lijkt me leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een geweldig cadeau! Je hebt een heel mooi stofje gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk boek en wat een leuk tasje!
    op de school van je kinderen gaan de meisjes binnenkort allemaal met een elisannatasje rondlopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gaaf boek en super mooie tas! Liefs Maai

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er een tof boek uit! Dat ga ik onthouden! En die tas is leuk! Dat ritszakje is zeker leuk voor een meisje, om allemaal 'geheime' spulletjes in op te bergen... :)

    En ik blijf zo verliefd op de petit pan stofjes... heb er wel nog nooit één in m'n bezit gehad... schrik om ze te kopen en dan de schaar erin te zetten, want goedkoop zijn ze helaas niet...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is een leuk cadeau, of eigenlijk cadeaus!! Mooi stofje, welk printje dan ook, ik vind ze prachtig!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een super kado's maak jij toch altijd!! Mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha, ha, kan je het niet laten om te bloggen!
    Goed, want ik ben altijd benieuwd naar wat je allemaal maakt!
    Mooie tas, I love the fabric!
    Groetjes, stikplezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super! Dat stofje is echt top!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ziet er mij een supercadeau uit!!!!ik denk dat er veel kindjes blij mee zouden zijn!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een super leuk cadeau. Ga ik zeker onthouden

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Weer zo'n mooi cadeautje kunnen afleveren !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mooie tas en bedankt ook voor die boekentip. Lijkt mij inderdaad een leuk boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Leuk boek en super mooie tas!

    Nog een fijn lang weekend met veel zon :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi, en dat extra zakje met rits vooraan geeft het weer net iets extras! Het boek wordt hier ook genoteerd, ziet er geweldig leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een prachtige tas met heel leuke inhoud. Wat een leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Over zoiets schoons moet ge gewoon bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen