maandag 15 april 2013

de miniversie.

Een tijdje geleden maakte ik een miniversie van Anna's verjaardagsjurk.  Toen ik op die heerlijke zonnige maandag bij Griet (Emma & Mona) was, nam ik daar ook het kleinste patroon over.  Dat zag er gewoon zo ongelofelijk schattig uit, met dat mini bovenlijfje en mini rokje.  Ik heb hier zelf geen twee-jarigen rondlopen, maar mijn pasgeboren metekindje Lili zal ooit ook wel twee jaar worden. Misschien past zij er dan wel in (of vroeger zelfs).

mini i


En eigenlijk wou ik het gewoon maken om te zien of het zonder Griet aan mijn zijde ook nog zou lukken, een jurk ineen steken.  De jurkdelen knippen op zich was al een leuk werkje, ik ga het misschien nog vaak zeggen, maar die mini patroondelen gaven al meteen weer hoe schattig het er allemaal wel uit zou zien. Tja, het cuteness gehalte van de jurk is echt wel hoog.

Het ineenstikken van de jurk ging heel vlot.  Met Griet haar raadgevingen nog steeds in het achterhoofd, ging ook de rits innaaien als vanzelf.  Zo'n mini-jurkje is trouwens heel snel klaar, instant voldoening dus!  

mini e
mini c


Het jurkje heb ik al vaak in mijn handen gehad.  Iedereen die hier binnenkomt moet ook even kijken naar dat over-schattige maaksel.  Enkel een lintje ontbrak nog.  Ik kwam er maar niet uit welk lint het beste zou staan.

Tijdens het voorbije Maakdagweekend (een zalige ervaring trouwens, ik heb daar ontzettend van genoten), zag ik het fluo biaislint van An (Paspelpoezen) die ook mee was.  In de oranje versie zag ik meteen het perfecte lint voor het jurkje.  Zij wou van het lint vanaf en ik kon er wel iets mee doen.  Een metertje ging dus met mij mee naar huis.  Nog eens dank-je-wel daarvoor An!

mini h


De fluo biais werd geplooid en dichtgeplakt met dubbelzijdige tape.  Ik had hier niet meteen fluogaren liggen, en dit werkte perfect.  Ik vind het er prachtig in staan.
En nu mag het jurkje nog even in mijn naaikamer ophangen tot Lili er in kan.  Zo kan ik nog een tijdje genieten van deze schattige miniversie!

mini d'

45 opmerkingen:

  1. zoooooo mooi! en dat fluo lintje erin, perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schattig. Mooi. Je hebt de smaak te pakken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor! Een derde jurk is ook al klaar en tijdens het maakdag weekend begon ik aan jurkje nummer vier ;-)

      Verwijderen
  3. Heel schoon! En mijn 16 maand oud dochtertje past al niet meer in de 92 van svdhz. Dus mss dat ze er sneller in past dan je denkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ZOOOOO Supermooi!
    Fluo past perfect.
    Hier is Gitte ook volledig mee in het "Fluo-gebeuren"

    ditzendatz.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, en dat stofje is prachtig.
    (fluo is de trend en vind het zelf dan ook fantastisch)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het supermooi!
    Welk stofje is het?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het stofje kocht ik bij Pauli in Leuven. Is geen designerstof.

      Verwijderen
    2. Pauli... al veel over gehoord, daar moet ik precies toch eens een daguitstapje van maken :)

      Verwijderen
  7. Zeer zeer zeer mooi! Kan je geloven dat ik me hier zat af te vragen welk patroontje je gebruikte nog voor ik de tekst las? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg schattig...helemaal mijn smaak!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi kleedje, ik ben fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik kan geloven dat je het nog even in de naaikamer wil laten hangen! Zo schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O wat een leuk kleedje... waar kan ik het patroontje vinden? Mijn jongste is net 18 maanden en het is überleuk om zo'n kleine kleedjes te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit is op basis van het jurkje uit stof voor durf het zelvers. Hoe je de mouwen eraan zet en de rok maakt, staat uitgelegd op de blog van Griet "Emma & Mona".

      Verwijderen
  12. Da's inderdaad heel schattig!
    Net als je maakdagmaaksel :).

    Ik vond het erg leuk je te leren kennen,
    hopelijk tot een volgende keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het is echt überschattig! Ik volgde jullie Maakdag Lungo een beetje dankzij Instagram en moet zeggen dat ik stiekem wat jaloers was dat ik er niet bij was: het zag er fantastisch uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een snoes van een jurkje... Inderdaad heerlijk om er naar te kijken tot je metekindje er in gegroeid is.

    Het bandje is er perfect bij :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo mooi, en ja, überschattig!
    Leuk dat je de smaak te pakken hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw liefde op het eerste gezicht! PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige jurk! TE schattig bijna ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Supermooi! Wat een prachtig stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oh, mooi seg! Dat bandje is idd. perfect. Blij dat het een goede bestemming vond. En ik hou van het volle rokje, dat golft zo leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super schattig!!! En heel stoer met rits.. Ik wring mij in allerlei bochten om daar onderuit te komen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. 't ziet er wel heel erg leuk uit hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Echt heul schattig! Jammer dat je geen model hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Schitterend jurkje! Mooi stofje en mooi lint.
    En heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig!! Vooral met riempje.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. inderdaad superschattig! Ik hou daar ook zo van, die minimaaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het riempje maakt het helemaal! Superschattig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. o zo schattig! Dat lintje is perfect, en ik ben ook helemaal weg van dat stofje...

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk stofje, superschattig jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi! Het patroon voor de maxiversie is altijd welkom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Zo'n schattig jurkje. En dat stofje is zo leuk, hé! Ik heb het hier ook liggen van op het stoffenspektakel in Leuven. Eigenlijk had ik het gekocht om het in een clutch te verwerken. Hier loopt helaas nog geen dochter rond, dus het zal voor een ander projectje zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een geluk heeft die Lilli zeg...helemaal met haar poepke in de stofkes gevallen met zo'n meter...
    Mooi kleedje !

    BeantwoordenVerwijderen
  32. ik zou graag het patroon willen van het jurkje met circelrok voor mijn kleindochter.

    BeantwoordenVerwijderen