dinsdag 12 maart 2013

'The Katie bag' voor kleine jongens.

Een tijdje geleden ging ik op zoek naar een leuke jongensstof.  Om een tas voor de jongste zoon mee te maken, enige stevigheid was dus wel een vereiste.  Geen eenvoudige zoektocht.  Maar dan kwam ik dit prachtige helikopterstofje van Cosmo tegen.  Een stofje dat behoort tot de canvasachtigen.  Ik bestelde het hier en kreeg snel mijn pakje in de bus.  De stof bleek nog mooier te zijn dan op de site, en ze voelde heel stevig aan, helemaal wat ik nodig had dus.

Het patroon voor de tas lag al even klaar.  Het is eigenlijk bedoeld als luiertas, maar daar vind ik hem wat te klein voor.  Maar wel helemaal geschikt voor kleine jongens, die niets liever doen dan overal waar ze naartoe gaan al hun schatten en bovenal hun lievelingsknuffel mee te sleuren.  De tas is niet te groot, niet te klein, perfect dus.  En ook een leuk model voor jongens vond ik, een beetje stoerder en sportiever dan de doorsnee meisjestas.

helikopter a

helikopter b

helikopter k

Binnenin is de tas helemaal gevoerd en voorzien van heel veel zakjes.  Veel opbergruimte dus, voor al die kleine schatten (en de knuffel uiteraard, hier op de foto 'woef-woef', de hond van Lukas).

helikopter d

helikopter f

helikopter g

De tas sluit met een rits, en heeft twee korte hengsels van stevige tassenband. Rondzwieren, over de grond slepen, gooien, het kan er allemaal mee, de tas kan wel tegen een stootje.  En dat is net wat onze jongste nodig had!

helikopter c

helikopter i

helikopter e

72 opmerkingen:

  1. prachtig zeg! Mooie stof en mooi model tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw Sofie, echt mega mooi gemaakt !!!
    Prachtig patroon in een super stofje gestoken !!
    Klasse !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. lijkt me perfect voor vierjarige kapoentjes! supermooi

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een pracht exemplaar! Echt een leuk modelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Ik ben er helemaal weg van: de kleuren, het model.. Het plaatje klopt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maak met plezier jurken voor jouw huishouden in ruil voor zo'n tas. Manman, zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. die komt op mijn lijstje voor De Zoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooie stof en een heel mooie tas !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige tas! en ook erg praktisch lijkt me! Heb je het patroon zelf bedacht?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooooo, ik wil er ook eentje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk patroon en wat een mooi jongens stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, dat is een ideaal model als luiertas inderdaad. Die kan ik nog gebruiken. Maar je zegt dat het daarvoor te klein is?
    Kei-mooi is ze, in deze helikopterstof!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De tas is ongeveer 42cm breed en 24cm hoog. Je geraakt er wel wat in kwijt aan pampers en flesjes enzo hoor, maar ik zou de tas toch iets vergroten als het als luiertas moet dienen.

      Verwijderen
    2. Is hij makkelijk te maken? Ik ben immers niet zo handig in het maken van tassen als jij.

      Verwijderen
    3. Op zich is het niet moeilijk, maar het vraagt wel enige concentratie. Binnenin is de tas afgewerkt met biais aan de naden, en dat vraagt wel wat werk.

      Verwijderen
  13. Wauw, wat een gave tas. Het is inderdaad moeilijk om leuke jongensstoffen te vinden. Of je vervalt al gauw in legermotieven, en dat komt er hier niet in. Dus alle tips voor stoere jongensstoffen voor een manneke van 4,5 jaar zijn welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Weer een schot in de roos ! Prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw deze zou ik meteen kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, ik ben vertederd door woef-woef!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. waauw weeral een knappe tas. van waar heb jij dat patroontje?
    En dikke poot (ipv dikke duim) voor het model woefwoef hij heeft dat schitterend gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooie tas! Toevallig heb ik net afgelopen weekend hetzelfde stofje besteld om een rugzak van het maken, vond het een prachtig jongensstofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hij is schitterend! Ik heb het patroon ook al een tijdje liggen, maar had me nog niet in de formaten verdiept. Fijn te weten dat 'ie perfect kidsformaat is!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Reacties
    1. Vree leuk, idee voor volgend weekend :)

      Verwijderen
  21. Waauw, dat is echt heel erg mooi! Superschoon stofje en een heel leuke en toch ook stoere tas, ik ben - alwéér - helemaal fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ah, daar zijn de helicopters waar we al even op moesten wachten ;) SUPERTOF!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een geweldige tas, echt superknap! Ook een leuk stofje hebt je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Oh, die is echt ge-wel-dig mooi! Ik zei het toch al : Queen of Tasjes! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. SUPER FENOMENAAL GEWELDIG ...

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat mooi!!!!!!
    En dat stofje is super!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat zien jou tassen er toch elke keer gelikt uit! Zo ontzettend netjes en mooi in elkaar gezet! En altijd hele leuke aparte stofjes... Je bent elke keer weer een inspiratie voor velen, ook voor mij! Dank je wel...
    En succes met nog veel meer moois maken! Warme groetjes, Joyce.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Super mooi! En inderdaad eindelijk ook eens een super jongensstofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. super tas! Ik heb toevallig sinds vorige week hetzelfde patroontje, hier zal het wel een meisjesversie worden denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  30. goh knap zeg: stofke & model van tas!
    liefs, mimi xx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Mooi zeg ! Daar gaat hij heel zijn schoolcarrière mee kunnen uitdoen (zwemzak, turnzak, ...)
    Was ik nu ook maar eens handig ... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik heb het patroontje ook al effe liggen. Maar nu ik die van jou zie kan ik al bijna niet meer wachten om er aan te beginnen. Het is er echt een mooie!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Perfect voor kleuter-logeerpartijtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Prachtig stofje! Jij vindt toch ook overal de perfecte stof voor hé ;-) Mooi gedaan! Daar zal Lukas nog lang veel plezier aan beleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Wauw, zo stoer en supermooi! Onze Lukas zou er ook heel blij mee zijn. Ik zet het alvast op mijn to-do lijstje, want zijn valiesje dat hij nu heeft, wordt stilaan te klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Prachtig zeg. Wat een mooi model, maar het ziet er mij best ingewikkeld uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Wauw! Zou ook een schot in de roos zijn bij mijn Lukas.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Mooi! Hier ook een bijna-vierjarige en de hond in huis... Ik toonde de tas aan de kleuter en hij keek al onmiddellijk rond van 'waar is mijn nieuwe tas?'. Mercikes voor de inspiratie dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. De tas klinkt vrouwelijk maar is toch lekker jongensachtig geworden ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Hoe mooi alweer! En ook een prachtig stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Aaaaaahhhh! Zo tof! Ik heb het patroontje gelijk besteld! Die wil ik ook maken. Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Echt schoon. Ideaal voor een jongen: lief maar toch wat stoer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Moedig! Ik heb dit en soortgelijke patronen in mijn mapje zitten maar die biais afwerking binnenin is iets wat ik nog nooit proper heb kunnen doen. Heel mooi gedaan! Heb je H640 gebruikt of een flanel/fleeceachtige tussenvoering?

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Toffe tas zoals al je tassen! En dat zeg ik de anti-tasser!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Daar zou mijn zoontje voor smelten! Hij heeft dringend ook zoiets nodig! En die stof dan, wow! Voor jongens is het altijd wat moeilijker (vind ik) om het gepaste stofje te vinden, maar dit is fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dat er eentje die ierdere jongen toch wil, zelfs ik zou er mee op reis gaan, zo schoon!!!

    BeantwoordenVerwijderen