zondag 24 maart 2013

negen jaar.

Zoveel jaar wordt ze vandaag, onze jongste dochter.  Gisteren kwamen haar vriendinnen vieren, vandaag doen we dat nog eens onder ons (en hopen stiekem dat er nog een mooi verjaardagscadeautje aankomt, haar nieuwe nichtje dat elk moment kan geboren worden!).

Anna ponste een tijdje geleden rondjes uit leuk papier.  2OO stuks.  We plakten ze twee aan twee aan elkaar, zodat er aan beide kanten een print is en ze wat steviger zijn.  Vervolgens stikte ik ze met 50 aan elkaar, zodat we twee lange slingers hadden.  Ze hangen nu prachtig in onze keuken, de slingers vol kleur. Samen met 9 bloemen uit crêpe papier, gekocht in de hema.

rondjes''

verjaardag3

verjaardag4

verjaardag2

We bakten samen een verjaardagscake, die Anna rijkelijk versierde.  De taart viel in de smaak ...

taart1

net als de gigantische snoeptaart die we voor de gelegenheid maakten.

taart2'

Het vriendinnenfeestje werd een crea-feest, waarbij we vogelstokjes knutselden met reepjes stof en papieren bloemetjes (een ideetje dat ik vond op pinterest)

taart3

verjaardag f

verjaardag l

verjaardag a

en met washi tape maakten de meisjes de mooiste potjes die ze ze daarna vulden met kleurrijke bloemen.

verjaardag i

verjaardag e

verjaardag c

Vanochtend verwenden we haar met een kleurrijk verjaardagsontbijt met verse zelf gebakken croissants.

verjaardag h

En van haar twee broers en haar zus kreeg ze een grote papieren verjaardagstaart met negen kaarsjes. Ze hebben er deze week samen hard en in alle stilte en geheimzinnigheid aan gewerkt met hun gedrieën.  Is ze niet prachtig!

verjaardag k

En nu, nu gaan we gezellig verder feesten!

62 opmerkingen:

  1. superleuk die vogelstokjes! waar heb je de vogeltjes gehaald?
    volens mij heeft iedereen ervan genoten, kan moeilijk anders!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik bestelde ze hier http://www.pompoenzaden-decoshop.nl/vogeltjevogeltjes-kuikentje-voor-bloemschikken/1811687--vogeltjes-gemengd-berk--7-cm-per-12-stuks.html
      Super service, vrijdagavond besteld en zaterdagnamiddag al geleverd!

      Verwijderen
    2. heel erg mooi allemaal. bedankt om te delen.

      Verwijderen
    3. amai inderdaad snelle levering! een sgaan piepen dus, mercikes voor de link!

      Verwijderen
  2. Wat een feest bomvol kleur! Happy birthday, Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een feestje vol kleur! En weeral helemaal af (zoals wij jou kennen)!
    Leuke knutsels ook!
    Gelukkige verjaardag, Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik kijk mijn ogen uit wat prachtig allemaal.......jeetje wat goed. Mijn dochter wordt over 2 weken 7 jaar, wat een leuk idee. Die snoeptaart is ook zo leuk. Zijn ze ergens op vastgeplakt? Echt mijn complimenten, wat ziet het er allemaal mooi uit. Lieve groet Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De ondergrond is isomo ingepakt in aluminiumfolie. De snoepjes worden er dan ingeprikt met tandenstokers.

      Verwijderen
  5. hoera voor je meisje ! Wat heb je er een feest van gemaakt, zooooooooooo leuk !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw! Wat een ultiem vrolijk feest!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. dat ziet er uit als een hele fijne verjaardag! Geniet nog verder van het feest!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gelukkige verjaardag en veel feestplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd! En wat een kleurige gezelligheid. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De ultieme verjaardag voor een kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een super verjaardag! Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Amai, echt geweldig!! Mijn oudste dochter die gaat ook 9 worden, dit zou ze ook fantastisch vinden!
    De kids van het feestje, gingen met iets heel moois naar huis!

    Echt super!

    grtjs, Katrien ladyladette.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Het ziet er daar vrolijk uit. Zelfs bij een feestje ziet alles er gestructureerd uit. Volgens mij ben jij een perfectionist

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een vrolijk en kleurrijk verjaardagsfeest was/is dat daar zeg!!! Die vogeltjes, love it! Anna zal een fantastisch weekend gehad hebben!
    PS je croissants zien er heerlijk uit! Mag ik vragen waar je je recept haalde want ik zou dat zo graag ook eens proberen ;-)
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hilde, ze zijn zelfgebakken, maar komen uit het vriesvak van aveve ;)

      Verwijderen
    2. hahaha groot gelijk heb je, ik doe dat ook altijd, maar ze zagen er zo verrukkelijk uit dat ik hoopte het ultieme recept gevonden te hebben ;-)

      Verwijderen
  15. Wauw,wat een leuk feestje,ik zou bijna willen dat ik erbij was :)
    Nog veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het ziet er allemaal SUPERGEZELLIG, SUPERMOOI EN SUPERKLEURRIJK uit!
    Geniet nog van het weekend met z'n allen!
    Grts,
    Debora

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een feest, de vogelstokjes maakte ik vorig jaar ook in de klas. Alleen vond ik toen geen goedkope vogels, dus gebruikte ik vlinders.
    Geniet ook vandaag van het feestje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Van harte gefeliciteerd! Wat een leuk feestje! En nog veel plezier vandaag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Die vogeltjes zijn leuk zeg, waar haal je die vandaan?? En die potjes zijn ook errug leuk geworden. Ik word helemaal vrolijk van deze foto's!
    Oh ja, en nog gefeliciteerd met zo'n mooie grote dochter!!

    Groetjes van Ellebel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ik zie het antwoord op mijn vraag nu in de eerste reactie staan.....

      Verwijderen
  20. Amai, de hoorn des overvloeds! :) Dat zag er heel leuk en gezellig uit! Dikke proficiat voor de jarige!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een kleurrijk feest! Van harte gefeliciteerd!
    Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow! Dit was wellicht een fantastisch feest! Wat een mooie slinger en dan die vogelstokjes, SUPER!
    We hebben geen lente buiten maar alvast hebben jullie de lente binnen!

    GELUKKIGE VERJAARDAG!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ontzettend leuk, al die zelfgemaakte projectjes. Daar zal Anna later met een warm gevoel aan terug denken....
    Nog een fijne dag verder.
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Jullie hebben de lente in huis gebracht met al die vrolijkheid en kleurtjes. Wat een mooie creaties maakten de kinderen. Lief van broers en zus die mooie papieren taart. Vieren jullie maar lekker door. Het zal haar leven lang bijblijven deze 9e verjaardaag waarop het nog sneeuwde toen jullie feest vierden.

    Lieve groetjes,

    CreativEls

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat een kleurrijk creafeestje! Altijd leuk dat de kinderen zelf wat kunnen maken als herinnering aan het verjaardagsfeestje. Proficiat aan de grote meid.
    Mag ik nog vragen waar je die grote pons gevonden hebt?

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Bij jou kom ik graag inspiratie opdoen voor de komende verjaardagsfeestjes in ons huisje... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oh zeg, dat is daar pas lente in huis, héérlijk! Van die vogeltjes-knutsel-tip ga ik trouwens dankbaar gebruik maken volgende keer! Geniet er nog van!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. HaPpY bIrThDaY
    En het zag er een leuk kleurig feest uit!
    Die grote pons waar heb je die gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh Elisanna wat leuk! en gefeliciteerd met je mooie dochter.
    Hier drie meiden die dit jaar allemaal nog een feestje
    zullen gaan geven, ben erg blij met deze inspiratie!!
    De vrolijke kleurrijke vogeltjes zijn enig, hier in huis zitten ze
    gezellig samen op een tak.
    De webshop waar je deze vogeltjes hebt besteld bezoek ik regelmatig even,
    ze verkopen er echt van alles...

    xx fijne zondag

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Van harte gefeliciteerd met jullie prachtige dochter! En wat heb je er weer wat prachtigs van gemaakt, ik vind het weer super allemaal!
    Hartelijke groetjes
    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Van harte en wat een super feest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Gefeliciteerd met de jongste! Wat een geweldige leuke dingen hebben ze gedaan op het feestje met prachtige resultaten! En die chocoladetaart ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. maar seg, zo tof! proficiat voor Anna!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Dat zag er een geweldig feestje uit! Die vogelstokjes ga ik zeker eens proberen met mijn klasje. Ik krijg ook een instant warm lentegevoel bij het zien van je foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Amai ... dat ziet er super gezellig uit .. en zo heel creatief .. je dochter heeft vast een mega feest achter de rug... proficiat aan de mama !!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Proficiat aan Anna... wat fijn dat de kinderen zo hebben kunnen knutselen... leuk dat ze thuis nog kunnen na genieten van de vogeltjes en bloemen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  37. gefeliciteerd. Wat een leuk idee van die rondjes slinger. Ziet eruit als een leuk feestje.

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wauw! Prachtig! Dus daar zit de lente verstopt: bij jullie in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Prachtig zeg, allemaal leuke ideetjes voor volgende feestjes hier!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Gefeliciteerd!!
    Wat een leuke dingen hebben jullie gemaakt, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Gefeliciteerd Anna!
    Dit werd ongetwijfeld een fijne 9de verjaardag, met zoveel leuks!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dat is allemaal zooo geweldig, die slinger en bloemen, die snoeptaart, die vogeltjes, moet een heerlijk verjaardagsweekend geweest zijn voor je dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dat ziet er allemaal zo gezellig uit! Ik was al benieuwd wat jullie gingen maken. Heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  44. De feeststemming spat zo van het scherm ! Zalig !

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Geweldig!!! En waar blijft die baby??

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Super, zoveel kleur! Ik word er helemaal goed gezind van!
    En die vogeltjesdingen zijn prachtig, nog mooier dan die van Pinterest!!
    ... en dan las ik nog zelfgebakken croissants ... dat is er echt over :-) wat een opluchting dat ik hier nog las dat ze van Aveve komen :-)
    Topweekend denk ik!!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Hip hip hoera voor die flinke grote dochter!! Het ziet er allemaal echt ongelooflijk prachtig uit!! Ik krijg er zelfs een instant-lentegevoel van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Zoo, wat heb jij je best gedaan om je huis mooi te maken voor het feest!
    Ziet er erg gezellig uit allemaal!
    Groetjes, Josine.

    BeantwoordenVerwijderen
  49. De vogelstokjes vind ik super! Zou ik mogen weten waar jij de vogeltjes gekocht hebt? Vind het ook een superidee voor een feestje! Alvast bedankt! Groeten Anouk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kijk ook niet verder dan mijn neus lang is....... Zie het antwoord al staan!!

      Verwijderen