vrijdag 15 maart 2013

fluo en petit pan.

U kan er tegenwoordig niet naast kijken in de winkels.  Het regent fluokleuren in kleding, accessoires en interieurspullen.  Bij deze twee dames zag u het ook al.

fluo Collage 2'

En ook ik liet me verleiden door de fluo van petit pan.  Bij de Hanaco Blanc en de Junko Gris Clair spatten de fluo-roze bloemen van de stof af (moeilijk op foto vast te leggen, maar geloof me, het is echt fel fluo).  Van beide lappen maakte ik een groot kussen.  Voor op ons terras.  Stel het u voor: witte meubels, fluogetinte kussens, water en zon.  Vakantie toch?  Dat gevoel wil ik in onze tuin, eens de zon schijnt!

fluo4

fluo8'

fluo5'

fluo6'

Van de twee stoffen hield ik net nog één strook over van 10 cm over de volledige lengte van de stof.  Ik stikte er een snel lint van, om te strikken in het haar, rond een cadeautje, aan de handtas, op een brochespeld....  Dat restje stof was gewoon te schoon om weg te gooien!

fluo c

fluo a''

Hieronder even kort een manier om de uiteinden van je lint mooi af te werken. Knip een hoek schuin af, knip daarvan het bovenste topje 1 cm af.  Speld de naad 1 cm naar binnen en stik dicht op de rand vast.

fluo Collage

43 opmerkingen:

  1. Heerlijk! Die hanako blanc is ook naar mij onderweg. Het ademt gewoon lente, zomer, ZON!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie het al helemaal voor me: de witte meubels, fluogetinte kussens, water en zon. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Mooi ook die nieuwe labels! Krijg helemaal zin om ook aan de slag te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ooooooooooooooooooooooooooh zoooooooooooooooooooo gaaf ! Toevallig heb ik net boven in de kast gekeken naar mooie stoffen om kussenhoezen van te maken maar ik ben bang dat ik toch voor deze geweldige stoffen ga, zucht... prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. OOooh, die zijn zo schoon. Ik zie ze zo voor me liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. These are so beautiful!!!
    Love them!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! Met zo'n kussens haal je onmiddellijk de zon in huis...zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtig ! (en wat heb je je labeltjes zo leuk verwerkt in die kussens ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat leuk!!!! Je wordt er fluo vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi, en bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik zie het al helemaal, die meubels, kussen en zon! En een cocktail in de hand!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zooo mooi,die kleuren zijn prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Doe dat lint maar vast in je haar, dan is het instant lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi, Wat leuk, ik had eigenlijk het zelfde idee ! Ik heb helaas geen witte tuin meubels Maar op bruin kan het ook wel denk ik!
    Ik verkoop sinds een paar weken Petit Pan stoffen op mijn web winkeltje (keet) en heb dus een soort snoep winkeltje in mijn tuin staan! Het weer wil alleen niet mee doen dus echt werken in de keet is niets nu. veel te koud...
    Maar als ik de blogs zie langs komen met Petit Pan wordt ik helemaal blij!
    Groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat voor een stof! Ik vind het fantastisch! Ik kan het me al goed voorstellen hoe het zal zijn op jullie terras, mmm...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een goed idee om daar nog lintjes van te maken.
    Ik zou dat al vlug in de vuilnisbak kieperen ;o)
    Ga ik zeker ook eens doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waauw ja, wat een stof! Helemaal zomers, wat kijk ik er naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal fan! Ik heb het eerste stofje ook al verwerkt... En ook nog een lapje over. Nu weet ik wat te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weer helemaal af en nog mooier in de zon:)

    labeltjes aan de kussens zijn ook mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Och zo vrolijk! Ik wil ineens ook zon en water en Junko in de tuin :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Die petit pannekes die blijven toch geweldig he.....en goed idee van die restjes-linten ( bedankt voor de heldere uitleg van de mooi hoekjes...:). )

    BeantwoordenVerwijderen
  22. mooi! volgens mij gaat de zon vanzelf schijnen als je die buiten legt... (eens proberen?)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Deze stofjes doen ons al wegdromen! Inderdaad, ze zullen je een vakantiegevoel kunnen geven. Wat moet een mens nog meer hebben?! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Prachtig! En het moet gezegd ik geniet echt van alle mooie dingen die jij maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw! Om jaloers op te zijn! Zal inderdaad heel mooi zijn bij mooi weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Mooi!
    Wat een leuk idee van die strikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Maar geweldig zeg! De zon, een heerlijk terras, witte meubels, deze kussens, een cocktail, een barbecuetje... zalige vooruitzichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Fris, kleurrijk, vrolijk,...nu inderdaad de zon nog! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een vrolijke blog! Mooie maaksels. Ik lees gauw verder..
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Mooi!
    Die Junko Gris kocht ik vorig jaar al om een kleedje te maken voor mn metekindje. Ze droeg het op het huwelijk van haar ouders.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ben helemaal fan! En slim van die linten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Weer super mooi gemaakt!! Ik ben ook helemaal fan van fluo :-) dat kan je ook zien op mijn blog!
    Liefs madame Volt

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige kussens! Ik heb al helemaal zin om op uw terras te komen zitten :)

    En merci voor de linten uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Zo'n lintje ga ik zeker eens maken, bedankt voor de uitleg!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen