zaterdag 30 maart 2013

een pennenzak voor lukas.

Een tijdje geleden maakte ik voor onze jongste een tas om al zijn spullen mee te kunnen nemen als we ergens naartoe gaan.  Zo heeft hij altijd iets mee voor verveelmomenten.  In de tas steekt hij zijn knuffel, en in de binnenvakjes gaan zijn auto's.  Omdat hij ook een kleine kunstenaar is, en dolgraag tekent en kleurt, steken we er ook een kleurboek bij.  Om de potloden en stiften dan weer deftig op te bergen, maakte ik nog een pennenzak voor hem, in datzelfde prachtige helikopterstofje.

pennenzak e

pennenzak b'

pennenzak c'

De tas is nu mooi gevuld, en oh ja, ik ben de laatste dagen, tijdens onze ziekenhuisbezoekjes aan nichtje lili, al dolblij geweest dat hij mee was om mijn jongste bezig te houden!

pennenzak a''

21 opmerkingen:

  1. Prachtig, zo in combinatie met al dat geel komt dat stofje gewoon nog meer tot zijn recht !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is echt een heel schoon stofje! Mijn oudsten zou dat ook wel kunnen gebruiken! Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. da stofke s super schoon!
    mooi!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat stofje is echt niet te doen hé. (die tas en diene pennenzak ook eigenlijk niet, zo schoon!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuke combi! De kleine kunstenaar zal wel in de wolken zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het geel haalt de stof nog meer op, echt mooi!
    Hoop dat Lili met Pasen lekker thuis is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat stofje is toch ongelooflijk mooi he!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Jullie gaan maar chic op pad! En alsnog gefeliciteerd met de kleine meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zeg, vooral de combinatie van stof en rits!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat kan jij mooi naaien! ik ben een grootmama van 66 en heb pas de naaimachine ontdekt.
    Heb voor mijn kleindochtertje van 6 het "Fynn-tasje" gemaakt. Maar je pennenzak lukt mij niet. Ik gebruikte het patroontje van "Sierstiksels".
    Ik zoek iemand in de streek Turnhout - Beerse die samen met mij éénmaal een pennenzakje wil maken.
    Vriendelijke groeten
    Lieve

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Lieve, voor deze pennenzak gebruikte ik de handleiding van spiegelstiksels. Maar op de blog van oon staat een eenvoudigere versie daarvan, met flapjes binnenin de pennenzak http://oontje.blogspot.be/2011/02/hoe-maakt-u-de-pennenzak.html
      Probeer anders eerst die eens?

      Verwijderen
  11. Mooi geheel zoals altijd!

    Fijne Pasen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat helikopterstofje is echt in mijn geheugen blijven hangen (zo mooi!) en nu verschijnt het opnieuw. Goh, Lukas heeft echt wel geluk met zo'n mama die weet te combineren en dan ook nog eens handig is!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi !!! Ik heb vanmiddag het pennenzakje ook gemaakt en na veel passen en meten, zwoegen en zweten is het gelukt. Nu we de kneepjes onder de knie hebben zullen er al vlug meer volgen. bedankt voor de leuke patroontjes en ideetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ga me hier binnenkort eens aan m'n eerste pennenzakje zetten, kwestie van het onder de knie te krijgen tegen september :)

    BeantwoordenVerwijderen