zondag 17 maart 2013

de lijst van al mijn wensen.

Toen Julia van Orlando uitgevers me een tijdje geleden vroeg of ik mee wou doen aan een blogtour voor de lancering van de Nederlandstalige uitgave van het boek 'La liste de mes envies' van Grégroire Delacourt, moest ik geen twee keer nadenken.  Want één, ik lees ontzettend graag en veel.  Twee, de verhaallijn sprak me heel erg aan (de hoofdrolspeelster is een blogster!).  Kon dat dan niet anders dan een schot in de roos zijn?  En dus, begon ik te lezen, in 'De lijst van al mijn wensen'...

boek a

Jocelyne geniet van een eenvoudig leven, heeft een fourniturenwinkeltje en besluit om een blog te schrijven "tiengoudenvingers.com", waar ze over haar vak vertelt. Terwijl de internetters zich massaal op haar blog storten, wint Jocelyne 18 miljoen euro in de lotto.  Wat zal ze doen met het geld dat haar leven voor altijd kan veranderen?  Ze besluit om er met niemand over te praten en eerst een lijst te maken van al haar wensen....

Het is een mooi verhaal, vlot geschreven, dat je in één ruk uitleest.  Het is zo'n soort verhaal dat je zelf ook aan het denken zet.  Wat als?  Wat als er opeens een duizelingwekkend bedrag op je rekening staat?  Ben je dan gelukkig(er)?

boek Collage a

Toch, een lijst opstellen van al mijn wensen, lijkt niet zo eenvoudig, want eigenlijk zijn al heel veel van mijn wensen vervuld (en daarbij laat ik even mijn wens om ooit die onbetaalbare droomjurken uit de etalage in mijn kast te zien hangen buiten beschouwing).

boek tekst 1''

Mijn gezin is mijn allergrootste rijkdom.  En op twee staat mijn vrijheid om creatief bezig te kunnen en mogen zijn en al wat daarbij hoort.   Neem mij dat allemaal af, en ik ben mijn geluk kwijt.  Het is iets wat je in het boek ook heel goed aanvoelt, waarom alles veranderen, als je nu al zoveel genot hebt van hoe het is. De garantie op meer en beter is niet noodzakelijk de juiste weg.  Onze dromen maken we zelf, met of zonder.  Je hebt al het moois van de wereld in je vingertoppen.

boek tekst 3'

Dus ja, ik vind het eerlijk waar echt moeilijk om een lijst van al mijn echte wensen op te stellen.  Als het slecht weer is, wens ik dat de zon schijnt.  Als ik een tegenslag heb gehad, wens ik voor een leukere dag morgen.  Als mijn kind verdrietig is, wens ik dat ze snel terug zal lachen.  Ja, zo'n dagdagelijkse wensen zijn er natuurlijk wel, menselijke wensen, waar we alleen zelf voor kunnen zorgen of waarbij we het moeten nemen zoals het is en er gewoon het beste van maken, en echt, daar heb je niet de lotto jackpot voor nodig.
Maar ok, ik beken, ik heb misschien wel enkele, echt grote wensen, sommige compleet onhaalbaar of zelfs onrealistisch (hieronder staan er enkele), en eigenlijk zijn dat meer dromen dan wensen, maar hé, dromen is en blijft leuk, en ik ben er nog niet helemaal zeker van of ze nog even leuk zouden zijn als ze realiteit worden (alhoewel, de eerste en laatste zie ik wel volledig zitten!)....

boek wensen

Wilt u graag ook genieten van het verhaal van Jocelyne?  De lijst van al mijn wensen ligt nu in de boekenwinkel (en zal zelfs verfilmd worden!).

boek voor u

Het boek dat ik kreeg van de uitgever, geef ik zelf graag met veel liefde door. Wil je het dus graag van mij opgestuurd krijgen, laat dan een reactie achter onder dit bericht.  Morgenavond pik ik er iemand uit, die krijgt het boek van mij toegestuurd.

Ik heb er alleszins van genoten, ik hoop u ook!

boek  Collage 4boek Collage b

PS: wil je graag zelf een stoffen notaboekje maken zoals op de foto's hierboven? In een volgend blogbericht leg ik het u graag uit!

187 opmerkingen:

  1. Tja... dat wil ik natuurlijk heel graag lezen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit boek lijkt me heerlijk leesvoer, ik waag graag een kansje om 'm te winnen! En ik kijk al uit naar jouw volgende blogberichtje, want die boekjes heb je weer prachtig gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, zo tof! Ik wil ook graag lezen en doorgeven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil het ook wel graag lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier heb je een echte boekenworm enorm nieuwschierig gemaakt. Dus ik zou heel graag je boek in mijn brievenbus vinden zodat ik er net zo van kan genieten als jij hebt gedaan. Het lijkt me dan leuk om als ik het gelezen het op mijn beurt via mijn blog weer naar iemand anders te sturen zodat ook die er weer van kan gaan genieten. Groetjes en een fijne zondag Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat lijkt me dat een leuk boek en wat schrijf jij zalig ;-)
    Graag win ik het boek!.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lijkt me heerlijk om te lezen! En die dromen en wensen, als je echt begint na te denken, is dat inderdaad geen gemakkelijke opdracht. De eerste waar je aan denkt zijn inderdaad de banale zoals: als iedereen maar gezond mag blijven, als de kidneren maar goed terecht komen. Ik wens dat ik ooit de lotto win ;-) (niet dat ik ooit meespeel) maar echt dromen en wensen is toch iets waar je even wat dieper voor moet duiken. Geweldig idee wel zo een boekje, de handen beginnen al te jeuken

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ja deze zou ik ook wel graag lezen, kan ik zodra de lente zon op komt met deze boek (als ik zou winnen) op men terrasje zitten lekker genieten van dit leesboek en lekker genieten van de eerste mooi lente zonnestralen en een lekker fris glas ice thee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat kan je dat toch mooi verwoorden...
    ik heb ook bijna al het geluk dat een mens kan wensen. Nu nog een gezond kleintje erbij en mijn lijstje is zowat volledig. Er blijven inderdaad menselijke, dagdagelijkse wensen, zowat dezelfde als die van jou 'de zon die mag schijnen', ' kindjes die stoppen met zeuren'.... Maar he, die worden vaak genoeg ingelost ook!
    Naar het boek ben ik heel benieuwd en zou het graag lezen en daarna doorgeven!
    En het notitieboekje ga ik ook maken, voor de wekelijkse to-do lijstjes in te noteren!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik doe graag mee! Lijkt me ideaal leesvoer voor tijdens mijn zwangerschapsverlof nu ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lijkt me leuk om te lezen en weg te dromen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lijkt me zeer leuk om te lezen alleen zou ik er de tijd voor moeten zoeken. Dus ik doe graag mee en geef hem dan ook door.
    Dragonfly-mh.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lijkt me heerlijk om dit te lezen. Vraag me al een tijdje af of ik men al dan niet realistische dromen moet nastreven, of toch gewoon maar, voor de zekerheid gaan. Misschien vind ik wel een antwoord. De Lotto winnen, of n Win for life, zo elke maand een extraatje op de bankrekening, zou die beslissing wel iets eenvoudiger maken... Maar ja, dan is de uitdaging weer veel kleiner.
    Ben nieuwsgierig naar het boek! Dus stuur maar op! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De lijst van al mijn wensen ...
    natuurlijk wil ik dit boek lezen ...
    en doorgeven aan al mijn vriendinnen ...
    zo maak ik ook keer op keer
    één van mijn wensen waar ...
    vriendinnen gelukkig maken ...
    en dat maakt mij dan ook gelukkig!!

    Een leuke dag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk om te lezen, nog leuker om er over na te denken. Misschien een rustpunt in mijn drukke leven, dat me 'verplicht' om eens na te denken over hoe ik bezig ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, nu moet ik dat boek ook lezen! En hoe grappig, 2 stofjes die jij hebt gebruikt heb ik onlangs gekregen en al eens gebruikt! Misschien gebruik een van de stofjes voor het boekje uit de volgende uitleg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh dat lijkt me dus echt een boek om in een ruk uit te lezen. Ik denk er ook wel eens over na hoe het zou zijn als we miljoenen zouden winnen.
    Heb na het lezen van The Secret een vijfje gemaakt met 15 miljoen, bij nader inzien zou 5 miljoen natuurlijk ook genoeg zijn geweest whahhaa. Maar destijds wilde ik er ook lieve vrienden en familieleden blij mee maken. Ik heb zoveel goede doelen om me heen, lieverds die het ook zouden kunnen gebruiken.
    Maar de laatste tijd ben ik eens wat meer erover gaan nadenken, zou ik wel gelukkig zijn in dat grote droomhuis wat ik me wens. Zou manlief niet altijd in de garage zitten als we er eentje in de achtertuin hadden met al zijn vrienden.
    Als je zoveel geld hebt ben je ook zoveel malen gevoeliger voor mensen die het niet goed met je voor hebben.
    Ik voel me nu al ontzettend rijk met al die lieverds om me heen in blogland. En weinig geld hebben maakt je juist heel creatief. Als je een nieuwe rok wilt maar die simpelweg niet kunt betalen dan maak je er toch een al recyklerend ;).
    Ik laat het aan hierboven over of het voor ons in het verschiet ligt om ooit dat droomhuis te kunnen kopen. Daar weten ze wel of dat voor ons hoogste goed is!
    Maar ben nu natuurlijk heel benieuwd hoe de hoofdpersoon uit het boek daarmee omgaat en zou het graag willen winnen.
    Warme groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lijkt me een heerlijk boek! Maar ik ben al even benieuwd naar de tutorial die op komst is...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hé, die laatste wens op jouw lijstje, dat ga ik in juli echt doen. Echt, ik kan het zelf nog niet helemaal geloven

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Inspirerende woorden, die komt op mijn boekenlijstje... ! Ik kijk ook al uit naar de tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, heerlijk. Dat boek wil ik wel graag winnen! Meer nog, ik zou het zelfs delen aan alle Cafee Couture vriendinnen... Leuk dat je de primeur had.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb pas nog met het boek in mijn handen gestaan, wat grappig. Ik zou het graag winnen!
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. aha, dat boek staat op de lijst van al mijn wensen, een haalbare kaart !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aangezien ik nooit meedoe met de lotto, is er weinig kans om 18 miljoen te winnen (hmmm, een huisje met zicht op zee?), maar dat boek lijkt me anders ook best leuk om te winnen ... Bedankt voor de kans!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. O die lijkt me héél erg leuk...ik lees heel graag... en deze zou ik zo ie zo een willen uitlezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Onlangs dacht ik nog dat bij mijn volgend bezoek aan Belgie ik dit boekje maar eens moest gaan inslaan...en voila...jij geeft het cadeau...ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. ooh, dat boek zou ik heel graag winnen. Ik ben gek op lezen en op blogs lezen..
    groetjes Helen

    BeantwoordenVerwijderen
  28. OOh dat lijkt me een mooi boek. En ik kijk uit naar de handleiding !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik kan niet wachten op de uitleg voor dat notaboek :) Het boek lijkt me erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh dit lijkt me een fijn boek :-) Tof tof tof! Dit zou ik graag eens lezen. Dus als ik hem niet win, zet ik hem op mijn lijstje ;-) xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ook ik sluit me graag asn in de lange rij.... Super zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik wil ook graag meedoen! Ook al zit het geluk in de kleine dingen, soms vraag ik me ook af wat als...
    Nog een leuke zondag gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Ik wildat ook heel erg graag lezen en doorgeven! Heel tof idee om het in blogland te laten doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik lees ook enorm graag. Het verhaal lijkt ons op het lijf geschreven en ik hou wel van wat stof tot nadenken.
    Dus ik kom graag in aanmerking om het boek van jou over te nemen.

    En weet je Hooverphonic with orchestra is mijn favoriete muziek tijdens mijn creatieve bezigheden.

    Lieve groetjes,

    CreativEls
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Die wil ik ook graag wel eens lezen, om lekker bij weg te dromen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dat boek lijkt me super om in te verdwijnen en te beginnen dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt als heerlijk, inspirerend leesvoer voor dit leesbeest met creatieve kriebelvingers, want binnenkort lanceer ik mijn nieuwe blog. En ik kijk al uit naar de tuto voor het notaboekje!

      Verwijderen
  38. Ik wens, ik wens... een stukje van jouw durf om te verzinnen, te creëren. Ach, dat ik mijn eigen angsten overboord kan gooien en het lef uit mezelf put. Het lef om gewoon te doen en niet in te zitten met het resultaat.
    Ik ben benieuwd wat er in het boek te lezen valt over wensen. En natuurlijk geef ik het daarna door aan een andere blogster, "wenster", droomster!

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik heb zelf geen blog, maar geniet van alle blogavonturen die er op het wereldwijde web te vinden zijn. Dus hoop ik dat ik bij de gelukkigen ben en dat het boek mijn richting mag uitgaan. Gewoon om te lezen, te dromen, even te fantaseren en dan weer met beide voeten op de grond: genieten van alles om me heen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  40. graag, ik lees de laatste tijd weer veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Lijkt me een leuk boek. ik doe graag mee.
    Joanna

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Ik wil, Ik wil, Ik wil....mocht ik het niet winnen ga ik het boek sowieso halen en in stuk uitlezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Ik ben over tien dagen in Belgie dus ik waag graag mijn kans. En moest ik winnen, dan geef ik hem vast door vooraleer ik uit Belgie vertrek. Goede boeken, die vragen om doorgegeven te worden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Nu heb je mij wel heel benieuwd gemaakt met je boekentip, ik zou 'm heel graag lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Wauw, dit boek wil ik graag lezen, ik heb mijn lijst met wensen opgemaakt zonder de lotto gewonnen te hebben.
    Zit nu midden in dit proces en ook al volg je je keuzes met heel je hart, toch slaat de twijfel in de aanloopfase vaak toe...
    Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Ik zie dat ook wel zitten! 't Is bijna vakantie, dus dan heb ik weer wat meer tijd om met een boekje in de zetel te kruipen... Ik heb er al zin in!

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Ik wil het ook graag lezen en als ik het uit heb geef ik het weer door aan een andere blogger

    BeantwoordenVerwijderen
  48. ooh... hier doe ik echt heel graag aan mee.
    Eén van mijn wensen is alvast dit boek winnen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Zelf geen blog, maar ik lees graag alle verhalen, vertelsels,.. van al degene in blogland.
    Ik ding dus graag mee..!

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Ik zou graag het boek lezen omdat ik zelf vaak fantaseer over wat ik zou doen als ik de Lotto won.
    Mijn man zegt dan altijd, dat ik de Lotto al gewonnen heb, met ons gezinnetje. :-)
    Groot gelijk heeft hij, maar een beetje extra tijd en geld om te doen wat je graag doen en nieuwe dingen te proberen is denk ik altijd welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  52. lijkt mij een heel leuk, feel-good boekje, zou dit graag lezen en doorgeven...en ik wacht vol wpanning op de uitleg van uw notaboekje....een volgend projectje:)

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Ja, ik wil! Ooit moet ik toch eens een give away winnen he ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Dat ziet er een leuk boek uit! Wil ik ook wel eens lezen :) Ik heb daar ook al over nagedacht, over hoe het zou zijn om de lotto te winnen. En eerlijk gezegd, weet ik niet of ik gelukkiger zou zijn. Als je alles kunt kopen wat je maar wilt, dan is de fun er gauw vanaf denk ik. Dromen en verlangen naar iets is soms nog leuker dan het echt bezitten.

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Graag wil ik zo een mooi boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Dat boek wil ik ook wel eens lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Ziet er een héél mooi boek uit! Vroeger als ik ook veel, maar wegens tijdsgebrek is het eigenlijk al veel te lang geleden dat ik er nog eentje vasthad ... Met de lente en zomer in het vooruitzicht heb ik al een wens: eens de tijd nemen en vinden om met een boek buiten te gaan zitten... Moest ik het boek winnen, zou ik het erna ook terug doorgeven, zo zouden nog mensen kunnen meegenieten!
    En ja, ik ben nu al fan van je boekjes en kijk al uit naar je volgend blogbericht!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Ik doe ook mee. Lijkt me fijn om even bij weg te dromen.

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Ik doe graag mee,lijkt me heerlijk boek om te lezen.Daarna terug doorgeven vind ik eigenlijk ook wel een leuk idee.Doet me beetje denken aan "Sisterhood of the traveling pants" .Maar dan met een boek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  60. OOOO waw en jouw tekst lezen...klopt helemaal!!! Ik wil het ook wel heel graag winnen en ben super curieus naar den uitleg over de boekjes want ze zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Lijkt me een zalig boek! Heb massa's wensen maar met stip op één staat toch wel het vinden van een droomjob

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Oh ja, ik waag graag mijn kans!
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  63. Hey, Ik doe niet mee (ik lees niet graag) maar een leuke initiatief! Stannel

    BeantwoordenVerwijderen
  64. als ik dat allemaal lees ... ik begin ook al te dromen ... natuurlijk wil ik het boek ook lezen !! Ik doe mee !!

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Oh ik doe héél graag mee ... lezen is een luxe geworden tegenwoordig, maar eentje waarvan ik zo kan genieten (al duurt het vaak maar een paar minuten dat ik de tijd ervoor vind ;-) !!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Dat klinkt als een heerlijk boek om te lezen, ik waag graag een poging tot winnen...

    BeantwoordenVerwijderen
  67. spijtig genoeg geen tijd om te lezen (en als er al tijd is, kruip ik liever nog eens achter mijn naaimachine), maar lijkt me wel een mooi boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. Ik begin al na te denken maar wil ook graag het boek lezen.Ik maak graag een kans ... Myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  69. KEEP ON DREAMING! Dat is mijn motto... Dromen van grote, maar vooral van kleine dingen, mijn hele leven lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Ik heb eigenlijk geen materiële wensen, wij hebben al zo veel. Maar net zoals iedereen wil ik graag gewoon gelukkig zijn, liefhebben en bemind worden. En lezen! Ik wil dat boek wel winnen.
    Vraagje: waar heb jij zo mooi leren schrijven? Schoonschrift was niet mijn sterkste vak op school en ik bewonder het mooie handschrift van anderen in de hoop dat ik het ooit eens kan leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Dat boek zou ik graag winnen. Ik heb al tijden geen boek meer gelezen en ik wil graag weer eens voelen hoe het is om met een goed boek op de bank te kruipen ;).

    Liefs,
    Hanneke maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  72. een boek om bij weg te dromen daar zeg ik geen neen tegen. ik doe graag mee om dit leuke boek te winnen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Nu ik weer meer tijd heb, lijkt het me wel een leuk boek om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Oh, die wil ik ook wel voor op vakantie. En daarna weer doorgeven, lijkt me een tof idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Ik waag ook een gokje om het boek toegestuurd te krijgen, kan me helemaal "verliezen" in een boek als ik er in duik.....ZALIG!!!!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Ook in waag graag mijn kans ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  77. Ik doe graag mee! En als ik niet win, ga ik het boek kopen (komt toch wel uit in Nederland, hoop ik).

    BeantwoordenVerwijderen
  78. Lijkt me een heerlijk boek. Ik doe mee.

    Mijn lijst van al mijn wensen is kort: Ik wens "alleen" dat ik gezond zal blijven zodat ik mijn kindjes kan zien en helpen opgroeien...

    Liefs Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  79. Je maakt me nieuwsgierig, ik wil dat boek ook wel graag eens lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Een boek dat tot nadenken zet, ja dat wil ik wel! Helemaal omdat ik jou verhalen op de blog graag lees. Haal veel inspiratie bij jou vandaan....
    Keep mmy fingers crossed!

    BeantwoordenVerwijderen
  81. Dat boek wil ik ook wel eens lezen en doorgeven :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  82. dat lijkt me een heel leuk boek. Ik waag hier graag een kansje en zet hem als ik pech heb op mijn verjaardagswensenlijstje !

    BeantwoordenVerwijderen
  83. Wauw, een tof boek! Ik doe graag mee want ik maak 's avonds graag eens tijd om te lezen -en met een goed boek is dat zeker geen verloren tijd!

    BeantwoordenVerwijderen
  84. Ik lees ontzettend graag.....en wegdromen bij een boek over wensen lijkt me heerlijk ( daar ga je zelf ook bij dromen he?!)
    Dus ik doe graag mee en ik kijk uit naar je tutorial over het stoffen notaboekske en ik WENS dat ik dat ook kan maken....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  85. Leuke boekjes maakte je! En ik maak heel graag kans op het boek, het lijkt mij leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  86. Ziet er een leuk boek uit om te lezen in het zonnetje! Laat die lente maar komen!!!
    Ik doe dus heeeeeeeeel graag mee :-)
    liefs madame Volt

    BeantwoordenVerwijderen
  87. Ik doe met veel plezier mee. Ziet er leuk boekje uit om lekker bij weg te dromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  88. Ik doe mee want het boekje is ONTZETTEND LEUK! wordt helemaal vrolijk van die kleuren.
    Liefs Jorian

    BeantwoordenVerwijderen
  89. Ook mij heb je nieuwgierig gemaakt naar dit boek. Lijkt me het ideale boek om mee te nemen op reis en aan de rand van één of ander zwembad te lezen.

    Seija

    BeantwoordenVerwijderen
  90. Klinkt als een verhaal vol creativiteit en hoop! En dat klinkt dan op dit moment voor mij persoonlijk als een warme zomerdag! Momenteel is alles bij mij zo'n beetje stilgevallen, en ik kan wel een portie inspiratie gebruiken! Ik ben geen veel-lezer, maar de sfeer die uit deze blogpost ademt is alvast aanstekelijk! Geen twijfel dus dat ik het boek snel zal uitgelezen hebben, en niet zal kunnen wachten om het verder te delen met de vriendinnen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  91. Het lijkt me echt een heerlijk boek met een heel herkenbaar thema. Ik wil het dan ook heel graag winnen!
    Ahja, ik kijk al uit naar je volgende blogpost over de notaboekjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  92. Lijkt me een leuk boek, wil ik zeker ook eens lezen!
    En die notaboekjes zijn super!

    BeantwoordenVerwijderen
  93. Ik ging het net vragen: 'Zeg eens hoe je die boekjes hebt gemaakt.' Tot morgen dan maar?

    BeantwoordenVerwijderen
  94. Tja: leesvoer over blog en stof kan ik niet laten liggen, dus ik doe graag een poging, bij deze! En die notaboekjes, superleuk!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  95. Aangezien lezen mijn lang leven is, doe ik ook graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  96. ja, ik wil ik wil ik wil! moet nog 20 blz lezen van het boek waar ik nu in bezig ben, dus een nieuwe ontdekking is hier meer dan welkom!

    BeantwoordenVerwijderen
  97. ik doe erg graag mee,wat een heerlijk gegeven voor een boek
    te gek

    BeantwoordenVerwijderen
  98. Juist op zoek naar een goed nieuw boek om 's avonds lekker mee in de zetel te ploffen :) Ik doe mee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  99. Na een paar boeken 'zware kost' honger ik naar iets lichters, dus ik doe ook mee. En ik ken al de geknipte persoon om hem daarna aan door te geven : mijn naai-maatje. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  100. Leuk hoor! Ik doe heel graag mee;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  101. Wat een leuk boek om bij weg te dromen in het eerste lentezonnetje...En anders heb ik al een leuk ideetje om aan men liefste vriendin te geven voor haar 40ste verjaardag...x

    BeantwoordenVerwijderen
  102. Wow, wat een hoop reacties!
    Ik vond je verhaal zo ongelofelijk mooi...en bescheiden.
    Een wens van mij zou zijn; ik wil het boek ook graag lezen( en zo'n leuke stoffen notaboekje bij willen maken om al mijn gedachten in op te schrijven).
    Een kleurrijke groet,
    Denise.B

    BeantwoordenVerwijderen
  103. Mijn eerste steekjes zette ik enkele maanden geleden
    Sindsdien ben ik door de naaimicrobe gebeten

    Onlangs heb ik jouw blog ontdekt en sindsdien
    kom ik hier geregeld naar je nieuwe creaties zien

    "De lijst van al mijn wensen" spreekt heel wat mensen aan
    Ook ik heb dit boek intussen op mijn verlanglijstje staan

    Daarom waag ik graag mijn kans in deze loterij
    en wie weet maak je deze lezende naaister wel blij?

    Maar ook voor de 'verliezers' heb je iets leuks bedacht:
    een tuto stoffen notaboekjes waar iedereen vol ongeduld op wacht ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  104. Goh, als je er zo lovend over bent, dan win ik dat boek graag :) En ik kijk alvast uit naar het blogbericht over het notaboekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  105. Oh tof, ik doe mee!
    het lijkt me een goed boek, dus wil het zeer graag lezen.
    toffe notitieboekjes ook! wacht op de tuto.
    Groetjes Alissa

    BeantwoordenVerwijderen
  106. Dat lijkt een leuk boek! Nog nooit van gehoord, maar het idee spreekt me wel aan! Leuke blogpost ook! Ik doe dus mee voor je wedstrijdje, en kijk zeker mee uit naar je tutorial, al weet ik natuurlijk wel weer niet wanneer ik de tijd ga vinden om dat boekje te maken, want ik wil eerst een paar andere projectjes afwerken :-)
    Maar toch alvast bedankt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  107. ja!!! hiero! dat lijkt me nou leuk. Met het zonnetje erbij van vandaag krijg ik overal zin in. Voor al in straks lekker in het park te lezen en te dromen! Zal ik dan nu voor het eerst in mijn leven iets winnen? Het doorgeven wordt een hele opgave, ik kan nu al 10 mensen opnoemen die dit graag zouden willen lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  108. Te veel ideeën en te weinig tijd.
    Mijn grootste wens : meer tijd ....

    Ik wil heel graag het boek lezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  109. Ik doe graag mee.... ..... het inspireerd mij enorm.........we gaan duimen.......... groetjes Linda kruijer

    BeantwoordenVerwijderen
  110. Hey,
    ik krijg meteen zin om het boek te gaan lezen! En wat een leuk idee, zo'n blogtour voor een boek! Ik ga de hele tour volgen. En natuurlijk, mooie notaboekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  111. Mijn wensenlijst is oneindig lang.
    Wensen en dromen hebben dat houdt u staande en scherp. (vind ik)
    Wij doen heel graag mee om dit boek te winnen, het lijkt me een leuk verhaal!
    Ik wacht ook af op uw tutorial van stoffen nota boekjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  112. Via Google kom ik hier, op zoek naar een bespreking over "de lijst van al mijn wensen".
    Et Voilà, je kan hetzelfde boek hier zelfs winnen!
    Heel graag doe ik mee aan 'de trekking.
    Ja, als man tussen al de dames hier :-))

    Prettige Zondag!
    Jacques

    BeantwoordenVerwijderen
  113. ik wens .. dat ik binnenkort het winnen van het boek van mijn lijst van wensen mag schrappen :)
    Superidee die vrolijke notaboekjes! Lente!

    BeantwoordenVerwijderen
  114. Klinkt als een boeiend thema én een herkenbare setting!
    Ik doe ook graag mee aan de trekking.
    groetjes,
    Brechtje

    BeantwoordenVerwijderen
  115. Oh, dat lijkt me een heel leuk boek! Ik doe dus ook graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  116. De lotto winnen zit er niet direct in, maar misschien dit boek...? Het lijkt me alvast een onuitputtelijke inpiratiebron voor deze befaamde lijstjesmaakster!

    BeantwoordenVerwijderen
  117. Ik hou van lezen! Elke avond lees ik mezelf een verhaaltje voor het slapen gaan. Echt, niet luidop natuurlijk, maar gewoon voor mezelf. Het maakt niet uit of ik weg ben geweest, ziek ben,... Ik lees sowieso een paar pagina's (soms moet ik die de avond erna wel eens herlezen :-)). Momenteel ben ik 'Zeg me wie ik ben' van Julia Navarro aan het lezen. In één woord woord: prachtig! Verslavend ook, ik kan er maar niet in stoppen. Helaas... het is bijna uit. Een nieuw boek zou dus heel wel gekomen zijn ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  118. Ik wil het boek graag winnen en ik heb ook wel interesse in het notitieboekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  119. Ooo. Hoe is is het mogelijk. Wat een leuk boek moet dat zijn. Een blogster die eens niet elke dag in de keuken rare dingen kookt maar naait. Yes! Ik sluit aan in het rijtje om het te willen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  120. Ik zag je blogtitel en begon meteen te dagdromen (twee kinderen aan t middagdutje, zalige me-time).Verder lezend bedacht ik me dat dit klonk als een boek dat ik ook maar eens moest gaan zoeken. En nog wat verder lezend zag ik dat je het doorgeeft. Jeehaa! Ik waag ook een kansje. (en ga nu nog even verder met in mn hoofd mn eigen wensenlijstje opstellen)
    PS: ik ben natuurlijk ook heel benieuwd naar je tutorial

    BeantwoordenVerwijderen
  121. Deze boekenwurm (met dromen) doet graag mee, groetjes Marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  122. Ja, die zou ik graag winnen! Lijkt me een heerlijk boek om bij weg te dromen en waarschijnlijk veel in te herkennen. Ben namelijk sinds kort zelf een blog begonnen, zie: kleurinhuis.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  123. Oh ziet er een heerlijk boek uit! Dat wil ik wel heel erg graag winnen! Om helemaal mee weg te dromen...

    BeantwoordenVerwijderen
  124. Ik doe graag mee!
    Een boek over een bloggende naaister, daar kunnen we toch alleen onszelf in herkennen???

    BeantwoordenVerwijderen
  125. oh, een tuto van zo'n mooi notitieboekje...daar kan ik-die-altijd-en-altijd-een-notitieboekje-in-haar-sjakos-heeft alleen maar vol verwachting naar uit kijken! Enne..ook ik ding heel graag mee naar het boek!

    Liefs,
    Victorine

    BeantwoordenVerwijderen
  126. Ik zou heeeel blij worden van dit boek:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  127. Waauw, wat een inspirerend bericht met heeeeel veel stof tot nadenken... Net zoals het boek, vermoed ik. Als ik het hier niet win, koop ik het wel, denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  128. Het leven is te kort om dingen uit te stellen tot 'later'. Daarom maken wij binnenkort één van onze dromen waar: een trip naar New York City! Om onze 3 kindjes, die niet mee gaan maar bij opa en oma gaan logeren, niet al teveel te missen, zou het lezen van een in-1-ruk-uit-boek tijdens de vlucht héél erg welkom zijn.

    Ik ding dus graag mee naar het winnen van het boek!

    Groet,
    Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  129. Inderdaad 'Wat als...?'. Ik doe mee. En ik kijk ook uit naar je volgende uitleg van het notaboekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  130. Klinkt als een heel leuk boek! Ben gek op lezen en hou me dan ook zeker aanbevolen :) Wat een leuk idee van je dit weer!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  131. Dit boek wil ik ook graag lezen.

    Lotto winnen is volgens mij geen zegen... doe je iets met het geld zullen mensen zeggen die gooien ermee doe je niks ben je gierig... ik zou graag winnen om mijn zoon, zus en broer iets te geven dan begint het al de andere kant van de familie denkt ook recht te hebben:)

    Denk dat ik veel zou weggeven:)doe ik nu ook al heel graag weliswaar geen geld:)

    BeantwoordenVerwijderen
  132. Dat boek koop ik deze zomer en komt mee naar hier in DE valies, ... of beter gezegd in 1 van de 9 valiezen die we elk jaar heen en weer zeulen.

    BeantwoordenVerwijderen
  133. Dat boek lijkt me zo hard de moeite waard...
    Ik hou er van om me mee te laten slepen dor een boek en volledig in het verhaal op te gaan. Soms droom ik er zelf van omdat ik er zodanig mee bezig ben.
    Heel erg leuk dat je het boek dan ook weggeeft, ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  134. Dit lijkt me idd een zalig boek om te lezen. Zie er mezelf een beetje in terug! Maar idd, je bent gelukkig als je content kunt zijn met alles wat er rond je is!
    Ik zou het heel graag eens lezen tijdens één van mijn vakanties.
    En misschien is het iets om daarna ook weer door te geven.
    Groetjes, Marita

    BeantwoordenVerwijderen
  135. Ideaal om mijn bevallingsverlof in te zetten en te beginnen dromen! I'm in!

    BeantwoordenVerwijderen
  136. Eigenlijk lees ik tegenwoordig vooral boeken als ik op vakantie ben. Een goede tip, dit boek. Lijkt me heerlijk om bij weg te dromen. Ik maak graag een kans om het boek te winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  137. Ik doe heel graag mee, wat klinkt dit boek ontzettend leuk! Ik hou ook erg van lezen! Ik zet een linkje op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  138. Lezen is een passie en ik sta altijd open voor leuke boekentips. Ik doe dus heel graag mee. Maar weet dat een uitgekomen wens een droom minder is.

    BeantwoordenVerwijderen
  139. Het lijkt me een heerlijk boek. Vooral om door te blijven dromen. Ik doe graag mee. Groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  140. Perfecte timing om een boek te winnen. Lig momenteel met mijn been omhoog na een domme uitschuiver afgelopen dinsdag in de sneeuw. Ineens zoveel "vrije tijd" die ik doorbreng in de zetel. Naaimachine blijft voorlopig in de kast, en zelf bloggen zit er dus ook niet in (als je niets nieuws kan maken). Dus een boek over bloggen kan de pijn hopelijk wat verzachten...

    BeantwoordenVerwijderen
  141. De lijst van al mijn wensen. Zo'n lijst zou ik ook eens moeten maken en gaan afstrepen als ik een wens vervuld heb. Inmiddels zit ik een half jaar thuis van een burn out en heb ik zoveel wensen die ik zou willen doen. Misschien dat dit boek me inspiratie kan geven... Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  142. Ik zou ook eens zo'n lijstje moeten maken. Gewoon om te zien waar ik uit kom. Met plezier haal ik inspiratie uit het boek... Karen

    BeantwoordenVerwijderen
  143. JAAAAAAAAAA, dat boek zou ik wel dolgraag lezen!!!
    Gr
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  144. Ziet er een zalig boek uit. Denk dat iedereen zo'n boek in huis zou moeten hebben, maar ik zal het lezen en dan doorgeven hoor als ik het win, da's beloofd!
    groetjes
    Petr@

    BeantwoordenVerwijderen
  145. Wat een geweldig boek lijkt me dit vooral omdat ik net een beginnende blogger ben!
    Dus is wil het dolgraag lezen is het ook al te koop?
    Vind jou blog super de sfeer kleur en tekst echt een voorbeeld voor mij als beginneling ga eens heerlijk lezen hoe jij begonnen ben.
    groetjes marielle hommel van kei hippe spulletjes

    BeantwoordenVerwijderen
  146. Een doorgeefboek wat een goed idee!Ik heb zelf ook een boek in de aanbieding, zal er ok eens over bloggen. Dit boek zou ik graag willen lezen dus ik doe mee!
    Blessings, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  147. Het lijkt me een superleuk boek!
    Maar al die reacties hier, pfff... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  148. Super leuke tip ( alweer ) en jouw nummer 1 van je lijstje is exact dezelfde als die van mij! Ideaal boek voor binnen 2 weken op skireis, zou ik het al kunnen kopen in de winkel? ( voor als ik dat van jou niet win :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  149. Sedert begin dit jaar beleef ik een grote wens, met heel ons gezinnetje ( kids en poes) zijn we naar het prachtige Zwitserland verhuisd. Met vallen en opstaan lukt het ons om ons hier thuis te voelen. Het is mogelijk om wensen te laten uitkomen. Een boek hierover lijkt me heel interessant.
    Groetjes Miss swiss

    BeantwoordenVerwijderen
  150. Wat een overweldigende belangstelling!
    Ik las vandaag op een andere blog over dit boek.
    Winnen maakt het wel speciaal natuurlijk .
    Leuk dat je zoveel bloggers HOOP geeft .
    Ik duim .

    BeantwoordenVerwijderen
  151. Dat boek wil ik ook wel eens lezen. Dus bij deze waag ik ook mijn kans...

    BeantwoordenVerwijderen
  152. Ik ben geen held in mijn eigen wensen laten uitkomen, omdat het me vaak aan moed ontbreekt om de nodige stappen te zetten. Maar ik bezit wél de kunst om tevreden te zijn met wat ik heb en daardoor dus eigenlijk niets écht heel heel heel hard te wensen.
    Maar nu heb ik precies toch een miniwensje: ik wil heel graag dat boek! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  153. Het doet me heel erg denken aan het boek Geluk. Een roman over een geluksgoeroe die weet hoe hij iedereen gelukkig maakt. Zijn succes maakt hem groot en heel gelukkig, tot iedereen weet hoe dit moet en de geluksgoeroe totaal in zak en as zit. Geluk zit hem in de kleine dingen.
    Zo'n heerlijk boek is er natuurlijk wel 1 van!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  154. Ik hou zo van boeken! Ik doe dus graag mee... Ook op mijn blog zijn boeken te winnen: http://mollekebolleke.blogspot.be/2013/03/een-eerste-giveaway.html

    BeantwoordenVerwijderen
  155. Ja natuurlijk wil ik dat boek winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  156. Ik ben ook een overtuigd boekenverslindster, dus dat boek lijkt me wel spek voor mijn bek! :)
    En die notitieboekjes zijn supermooi. Laat maar komen, die tutorial!

    BeantwoordenVerwijderen
  157. Dat lijkt me een heel tof boek! Ik doe mee

    BeantwoordenVerwijderen
  158. Ik wil graag meedromen! Count me in.
    PS de notaboekjes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  159. leuk! Ik zou ook heel graag dit boek lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  160. Je klinkt zo overtuigend enthousiast dat ik het boek ook wel zou willen lezen/winnen. Om dan -alvast beloofd aan mijn wanhopige echtgenoot wegens mijn verzamelwoede- het door te geven aan anderen om hen ook te laten genieten van het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  161. Ik wil ook wel lezen over dromen.. en het nadien ook doorgeven. Ik doe dus graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  162. o leuk! En zo fijn dat je 't boek gewoon doorgeeft. Ik doe graag mee, want dromen houdt me wakker!

    BeantwoordenVerwijderen
  163. Ok leuk! Ik wens dat ik dat boekje win ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  164. Ik doe heel graag mee, dit lijkt me ideaal leesvoer voor tijdens de komende skivakantie...daar zal ik vooral wensen dat mijn mini-Kotkedeikes zonder breuken de berg afkomen...
    Ik kijk ook uit naar je volgend berichtje trouwens.. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  165. Wat heb je dat weer mooi geschreven. Ik lees je blog al een tijdje met veel plezier en word altijd helemaal vrolijk van je prachtige foto's en geweldige stoffen. Het lijkt me een heel mooi boek, ik ga ook snel een kijkje nemen op haar blog. Bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  166. Mij hebt ge ook curieus gemaakt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  167. Goh ik zocht een nieuw boek om te lezen en dit lijkt me wel super leuk!
    Kathleen

    BeantwoordenVerwijderen
  168. dit boek ziet er fantastisch uit, ik wil het graag lezen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  169. Oeps............... ik geloof niet dat ik de enige ben die het wil lezen hahaha. Toch waag ik een kansje.... Fijne dag verder! Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  170. Katia Vermeulen18 maart, 2013

    Nu heb je me toch zo benieuwd gemaakt naar het boek! Uiteraard doe ik mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  171. Wat een leuke actie. Per 1 april geen werk meer, en dus zeeën van tijd. Naast heel veel plannen als, muren verven, veel heel veel naaien, wil ik ook lekker veel gaan lezen. Er ligt nog een stapel ongelezen te wachten, maar daar kan deze heel mooi bovenop!

    BeantwoordenVerwijderen
  172. Heerlijk... boeken die je in 1 ruk wil uitlezen... Met de zomer die eraan komt wil ik het ook heel graag lezen (en natuurlijk weer doorgeven als het uit is ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  173. wauw dat klinkt absoluut als een superheerlijk boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  174. Ik houd heel erg van lezen en nog meer van wensen/dromen/hopen/...
    Het lijkt alsof dit boek daar wel aan tegemoet komt! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  175. Ik houd veel van lezen, maar spijtig genoeg weinig tijd :-<
    Maar voor dit boek zal ik wel wat tijd maken :->

    BeantwoordenVerwijderen
  176. Net je blog ontdekt... en ik hoop dat ik nog niet te laat ben...
    Klinkt als een inspirerend boek... (net zoals ik nog veel inspiratie zal ontdekken op deze blog)...

    BeantwoordenVerwijderen
  177. en ik zo blond als ik ben op zoek naar het blog, blijkt het een stukje uit het boek te zijn hiihihi, revieuws bekeken en lijkt mij een heel leuk boek die je in 1 ruk uitleest.
    met dit gure weer, kruip ik heel graag met een dekentje en dit boek op de bank. en daarna uiteraard een vriendin blij maken met dit boek

    BeantwoordenVerwijderen
  178. http://www.kayasieraden.nl/nl/ Welkom! Onze levens zijn gevuld met kleine momenten van geluk; de geboorte van je dochter, haar kleine vingertje om jouw vinger of haar eerste verjaardag

    BeantwoordenVerwijderen
  179. Children jewelry online For special moments like birth, batism, birthday, communion or brides mades Pearls Gemstones Swarovoski Crystal

    BeantwoordenVerwijderen
  180. Welkom! Onze levens zijn gevuld met kleine momenten van geluk; de geboorte van je dochter, haar kleine vingertje om jouw vinger of haar eerste verjaardag

    BeantwoordenVerwijderen