zondag 10 maart 2013

de dochter neemt het van me over.

Een van de beste vriendinnetjes van de oudste dochter was jarig.  En geeft vanavond een logeerfeestje.
Onze dochter liet meteen weten dat zij dit keer zelf iets wou maken voor haar vriendin.  Dat ze zelf creatief aan de slag wil gaan, kan ik alleen maar toejuichen.
Ze onderwierp mijn stoffenverzameling aan een grondige inspectie en haalde er het varkensstofje van David Walker uit.  Want, zo vertelde ze, een varken is het lievelingsdier van Inez, de jarige vriendin.  Varkens zouden het dus worden, overal.

Haar eerste plan was een tasje.  We kozen het eenvoudige modelletje uit dat ik zelf pas had gemaakt, maar lieten de paspel en de genaaide hengsels achterwege. Zo werd het voor haar een makkelijke tas om helemaal zelf te maken.  En ja hoor, ik zit daar bij en leg haar hier en daar wat uit.  Ze stelt dan ook de hele tijd vragen over de knopjes van de naaimachine, heerlijk vind ik dat!

varkena

varkenb

De tas werd goed bevonden en het tweede plan van de dochter was een kussen maken.  Het was dan ook een logeerfeestje, en daar horen kussens bij!  Uit hetzelfde stofje maakte ze een eenvoudig kussen, met flap achteraan.  In die flap klopte ze ook nog twee drukknopen, en ik stond met een bang hart toe te kijken. Ze heeft er nogal op gemept, maar hé, ze zitten vast!

varken 1'

varken 4

We kochten er een knuffelvarken bij, en gepakt met haar zelfgemaakt varkens-cadeau trekt ze vanavond naar het feestje van haar vriendin.  En dat ze daar een ongelofelijke tijd zal beleven, hoef ik u vast niet te vertellen.  Kleine tienermeisjes, die amuseren zich toch altijd?

varken 7varken 2

varken 3

varken 8
creatie van elisabeth

44 opmerkingen:

  1. Oh, erg tof! En een knap varken :-)
    Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ma zo moooi! Je dochter is een echt talentje! Prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O zo schattig!
    Annick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die van mij zetten mij metveel plezier aan het werk, maar zelf komt er niet veel van....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een heerlijk cadeau is dat! Heel mooi, past perfect bij het thema en de smaak van de vriendin en zelfgemaakt. Wat kan je nog meer wensen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig,wat een creatief .
    Maarja met zo'n creatieve moeder kan het niet anders.
    Vind de tasjes enzo allemaal mooi.
    Groetjes en een fijne zondag.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze is er echt al goed mee weg, zo netjes genaaid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat goed van je dochter!!! knap gedaan, echt waar! fijn dat ze zo het geluk kan ervaren om zelfgemaakte dingen weg te schenken!
    nog een gezellige zondag allemaal.
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo tof seg! En heerlijk hoe trots ze dan zijn hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat ze een zelfgemaakt cadeau wou meebrengen! En wat een goede stoffenkeuze! Ik vind het zeer geslaagd! Dat ze zich maar amuseert! Maar dat zal waarschijnlijk geen probleem zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een heerlijk kado!
    dochterlief gaat vanavond ook uit logeren, mijn hersenen zijn geprikkeld,
    dus mss wordt er vandaag nog wel wat genaaid ;-)
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super gedaan, jouw Elisabeth zal snel in je voetsporen treden (voor zover dat al niet gebeurd is ...). Proficiat hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. amai ... k zou zooo fier zijn :-) prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. amai wat een flinke dochter ! Het wordt hier hoog tijd om dochterlief ook eens achter de naaimacine te zetten... Ze zaagt mijn in alle geval de oren van mijn hoofd :) en als ik dit hier zie , SUPER! Greetzzzz, Eva

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk, varkens, en dat je dat stofje had! Knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik zou wel eens een foto van uw stoffenverzameling willen zien :-) moet indrukwekkend zijn denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super! En wellicht samen een gezellige tijd gehad achter de naaimachine. Ze doet dat fantastisch zo te zien... zeker aanmoedigen in de toekomst. Ik ben benieuwd naar meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap gemaakt .....wat een creatieve dochter!
    En....ik wil jouw stoffenverzameling ook wel eens zien.....lijkt me heerlijk om naar te kijken en bij weg te dromen....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik kan me voorstellen dat je trots bent op jouw dochter. Heel leuk de cadeautjes die ze heeft gemaakt, mooie stofjes en toffe modelletjes. Prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De creatieve genen zijn overduidelijk doorgegeven. Echt prachtig wat ze gemaakt heeft, daar mag ze met recht TROTS op zijn (en moeders natuurlijk ook!).

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Geweldig cadeau! Knap van je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo moeder, zo dochter! Ze heeft dat talent in geen geval van vreemden. Wat knap gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super knap, jong geleerd....Enzovoort :)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mieke Timmermans10 maart, 2013

    Leuk zo moeder en dochter samen! Binnenkort nieuwe labeltjes bestellen, voor aan de dochter haar creaties te hangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heel mooi... proficiat voor de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Varkentje is zo leuk bij dit zelfgemaakt cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Prachtig, de fakkel kan later (of zelfs nu?) al overgedragen worden :)
    Heel mooi stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Amai dikke duim voor de dochter!
    Knap werk!
    (en hoeveel jaar is ze)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze is 1O jaar (in de zomer wordt ze er 11).

      Verwijderen
    2. Misschien leuk om haar dan eigen labeltjes te geven?

      Verwijderen
    3. dat wil ze zeker! eerst moet ze nog eens nadenken over een 'naam' ;-)

      Verwijderen
  29. Wow wat gaaf! Ik ben benieuwd of ik straks ook naast de naaimachine mag toekijken wat de dochter(s) maken. Zou ik supertof vinden! Wat heeft ze dit mooi gemaakt en wat een gave stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat knap zeg, kan me ook helemaal voorstellen dat je hartstikke trots op haar bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Oh zeg, dat heeft ze super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Amai, dat heeft Elisabeth super gedaan zeg! En dat varkentje is gewoon geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Een cadeautje in varkenstjesstijl bezorgt mij één grote big smile !

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Heerlijk! Ik kan alvast niet wachten tot Fien aan de slag wil gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Echt knap! Ik kan niet wachten tot mijn meiden oud genoeg zijn en hopelijk er ook zin in hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Zo moeder, zo dochter?! Ferm!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen