donderdag 21 februari 2013

twee soorten blauw en bruin.

Een tijdje geleden trok ik naar Pauli voor wat kleine lappen kunstleder.  De keuze was moeilijk, er lag een heel arsenaal aan mooie kleuren.  Uiteindelijk maakte ik deze combinatie van twee soorten blauw en bruin. (op de foto's lijkt het alsof de twee soorten blauw praktisch hetzelfde zijn, toch is de ene meer van het hele lichtblauwe en de andere van het donkerturquoise)

leer 5'

De bedoeling was om er een tasje mee te maken volgens deze handleiding van lightbluegrey.  Een omkeerbaar schoudertasje, in mini formaat.  Veel werk is er niet aan, het zat dan ook snel in elkaar op een korte avond tijd.

leer 1 collage

Enkel, dat kunstleder blijkt veel te slap te zijn.  Het tasje blijft op zich mooi in vorm, maar als ik er iets in steek, verdwijnt die mooie vorm meteen en gaat het wat 'doorhangen'.  Volgende keer dus, of stevig leer gebruiken, of het 'slappe' kunstleder zelf verstevigen.
En dat ik het nog eens moet maken staat vast, want wat blijkt, het is net het formaat van de iPad-mini van de dochter, alsof het tasje ervoor gemaakt is.  Een steviger exemplaar voor haar staat dus nog op de planning!

leer 4

leer 3

21 opmerkingen:

  1. Oooh, wat mooi!! Goed gedaan!
    Eshter.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb zo'n homemade lightbluegreytasje gewonnen en het is echt superhandig. Goeie keuze dus om ook eentje te maken.
    Merci voor de Paulitip trouwens, want ik ben al een hele tijd op zoek naar leder in mooie felle kleurtjes. En ik zoek vooral lap nepleer, dus wat voor jou vervelend is, is net wat ik wil :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. goh ja, dat nepleer van bij pauli heb ik me ook al aan mispakt. heel mooie kleuren, dat zonder meer, maar echt niet stevig genoeg voor een tasje...
    het resultaat is wel heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kunstleer stikt wel veel gemakkelijker dan echt leer, dat is dan het enige voordeel van kunstleer denk ik ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, dat produceer jij gewoon in de kleine avond uurtjes....ik zou er wel een dag voor nodig hebben, vrees ik, ha, ha!
    Ik vind ze beiden erg mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige kleuren! Erg naar mijn smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaw! Ze zijn echt prachtig! Mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik wil hetzelfde tasje ook al een tijdje uitproberen, maar durfde geen echt leder onder mijn machine te schuiven (iedere keer als ik leer probeer te verwerken, breken er naalden). Vol nieuwsgierigheid las ik je blogpost, waarom had ik dat nog niet geprobeerd met kunstleer ? Maar als ik het goed begrijp verstevig ik dus gewoon dat kunstleer en dan moet dat wel lukken ... (ik heb wel enkele lapjes leer liggen, maar die zijn echt niet soepel genoeg voor dit tasje)
    Ik vind jouw kleurtjes echt super bij elkaar passen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb nog geen tweede versie gemaakt, maar met het verstevigen van het kunstleer denk ik wel dat het moet lukken hoor!

      Verwijderen
    2. Dat denk ik ook als ik je verhaal lees ;-)

      Verwijderen
  9. Ik heb hier ook twee lappen kunstleder liggen van bij Pauli, al wist ik niet wat ik ermee ging aanvangen. Deze zijn wel heel mooi, ik bewonderde ze ook bij Lightbluegrey. Bedankt voor de tip ivm het verstevigen, want ik zou het zelf ook niet gedaan hebben in eerste instantie.
    Mooie kleuren ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende kleuren zeg. Een erg mooi tasje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk om te zien. Veel mooier dan the original ;)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap! Als je machine het aankan, zou ik niet twijfelen om het in echt leer ook eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Handige tasjes, en ze zien er ook nog superleuk uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen