zondag 17 februari 2013

plaats voor twaalf.

Het was hier stil deze week.  We trokken er met ons zessen op uit, vijf dagen naar Madrid.  En genoten van de daar pas ontluikende lente.  Vijf dagen warmte en zon, vijf dagen terrasjes doen en lekker eten, vijf dagen rondkuieren en heel veel moois zien en bezoeken, het was zalig!

Voor we vertrokken zette ik me nog snel even achter de naaimachine.

Want plaats voor twaalf, dat had ik nodig: plaats voor 4 paspoorten, 4 sis kaarten, 4 world assistance kaarten.  Voor onze vier kinderen die geen eigen portefeuille meenemen, maar op reis wel de nodige kaarten mee moeten hebben.  De dag voor we het vliegtuig gingen opstappen dacht ik daaraan.  De paspoorten daar had ik wel eerder aan gedacht, niet waar ik die ging steken tijdens de reis.  En omdat de inhoud van mijn handtas meestal al vrij onoverzichtelijk is, was het dus wel verstandig ze ergens mooi bij elkaar te houden, al die kinderkaarten.

kaartenmapje1'

kaartenmapje5'

kaartenmapje8'


Het kaartenmapje van Hilde@home kwam als geroepen.  Helemaal op maat met zijn 12 vakjes.  Het zat snel in elkaar, en het is zo'n handig ding.  Geen één moment heb ik moeten zoeken naar de kinderen hun paspoort in die overvolle handtas van mij!

kaartenmapje3'

kaartenmapje7

kaartenmapje4'

40 opmerkingen:

  1. Wat een mooi en ordelijk mapje,hou ik van! Groetjes Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel handig! Die ga ik onthouden. Sis-kaarten moet je wel niet meenemen naar 't buitenland. Daar ben je niks mee ginder. ;-) (De apotheker vertelde trouwens dat ze ze hier volgend jaar ook afschaffen, alles komt op de chip van de identiteitskaart. ) Dan heb je nog wat plaats over voor bankkaarten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is inderdaad waar! Maar nu gebruik ik het hier ook, in de handtas, en de sis kaarten heb ik heel vaak nodig :-)

      Verwijderen
  3. Zo mooi. Die ga ik ook eens maken. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel interessant! Zal ik ook maken tegen deze zomer wanneer we naar Oostenrijk gaan..

    Waar komt dat mooi stofje vandaan?
    Ik zag het hier al eens op jouw blog...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht het op een stockverkoop van Hello Josephine.

      Verwijderen
  5. echt handig en nog mooi ook !

    liefs,
    Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  6. IDD heel handig om mee te nemen op reis
    onmiddellijk alles bij de hand!!

    heb pas een naaimachine gekocht ...
    als ik er een beetje mee kan werken
    zal ik dit toch ook wel eens proberen maken

    maar nu eerst leren stikken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een orde en als ze dan een eigen portefeuille hebben, vergeten ze die toch. Deze zet ik toch ook op mijn to do lijstje hoor.En wat een schoon stofke weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeer mooi en handig en dat staat wel leuk, die vier op een rij telkens :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Erg handig! Regelmatig sta ik op Schiphol te zoeken in m'n overvolle tas naar de paspoorten van manlief, 2 zonen en de mijne (Whaaahh, waar zijn ze nu?!?!). Ga ik dus zeker maken voor we op vakantie gaan!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. praktisch, én prachtig, ben weg van het stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nuttige dingen die nog mooi zijn ook.......daar hou ik nu ook wel van se!!!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb net hetzelfde nog op mijn tp-do lijstje staan...Voor vier kids heb je wel wat kaarten bij elkaar he!
    Leuk dat de kinderen mee waren, hebben ze er ook van genoten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ja hoor, ze hebben er even hard van genoten als ons! en de vliegreis op zich vonden ze al heel spannend, het was voor hen de eerste keer op een vliegtuig.

      Verwijderen
  13. Wauw dat is echt ordelijk! En nog mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Och zo goed georganiseerd!!!! Daar moet ik echt een voorbeeld aan nemen...
    Katrien.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weer mooi en zeer praktisch... ik zou zoiets wel willen maken voor de reis tickets in te steken heb nu een mapje van het reisbureau... eens over nadenken het formaat in in elke geval goed!
    ik ga het pinnen.

    Zal zeker een fijne reis geweest zijn zo met heel het gezin!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mooi mapje, zou ik ook eens kunnen maken met mijn resten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi mapje. Ik heb het ook eens gemaakt, maar net iets schever ... Maar het doet dienst!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh ja, geweldig praktisch he! Ik maakte ook zoiets voor de reispassen, idd nooit meer zoeken in de tas nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een goed idee! En nog mooi ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh, super idee! Ik had al eens gedacht om zoiets te maken voor de kaarten van mijn 4 kinders mooi bij elkaar te houden. En dit ziet er heel geschikt uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super weeral! En ik ben jaloers op jou georganiseerde handtas.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh, wat is dat leuk te zien dat er ergens een maaksel verschijnt naar aanleiding van een eigen blogberichtje! Héél mooi, jouw kaartenmapje! En ik kan mij zo voorstellen dat jullie een zalige madrid-trip gehad hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Maar dit is geweldig! Dit wil ik ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Heel praktisch en heel origineel !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo een ding staat, al eeuwen op mijn todo-lijst! Tijd om er nu ook maar eens werk van te maken! Merci voor de motivatie.

    BeantwoordenVerwijderen