vrijdag 22 februari 2013

mijn lentelunch van vandaag.

Het boek fresh+fast is voor het moment één van mijn favoriete kookboeken.  Bijna dagelijks grijp ik ernaar, om op een snelle manier een gezonde maaltijd op tafel te zetten.  Met weinig ingrediënten en niet al te ingewikkeld, toch iets overheerlijks maken, waarbij je de puurheid van de gebruikte producten nog ten volle proeft, daar ben ik altijd voor te vinden.

lunch 5

Ik deel graag met u één van mijn favorieten, de ultieme lentelunch.  Ook al is het buiten nu bitterkoud, op mijn bord leg ik graag toch een beetje zon.  Denk er zelf nog een warm terrasje en een fris drankje bij ... bij deze geitenkaastosti.

lunch 4

lunch 3

Op dit bord ligt een lunch voor twee personen, maar omdat ik zo'n grote honger had, maakte ik voor mezelf een dubbele portie.

voor een lunch met zijn vieren heb je nodig

4 sneden donkerbruin brood
150 gr geitenkaas
125 gr kerstomaatjes, gehalveerd
1 gele paprika, in kleine blokjes
100 gr gemarineerde artisjokharten, in vieren
10 blaadjes basilicum
handvol blaadjes bladpeterselie
2 el extra vierge olijfolie
1 tl balsamicoazijn

zo ga je te werk

Verwarm de oven voor op 200°C.
Leg het brood op een bakplaat en verdeel de geitenkaas erover.
Zet in de oven tot de geitenkaas licht begint te kleuren.

Doe intussen voor de tomatensalade 
de rest van de ingrediënten in een schaaltje.
Breng op smaak met zeezout en versgemalen zwarte peper.
Hussel alles goed door elkaar.

Leg het brood op vier borden
en lepel de tomatensalade erover.

SMAKELIJK!

lunch 2'

29 opmerkingen:

  1. MMMMMMMMM, smakelijk!!!!
    Ziet er overheerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geitenkaas ... nog steeds niet mijn ding ... maar dat ziet er een geweldig kookboek uit! fresh+fast ... zegt genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MMMMMmmm, geitenkaas!! Mijn allergrootste favoriet, dat kan ik echt elke dag eten. Alleen artisjokharten, ik weet niet of ik dat lekker vind.
    Ik pin!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh, dat is gewoon ongelofelijk lekker, die artisjokharten!

      Verwijderen
  4. Leeeeeeekkkkkkeeeer, zoveel zon op je bord!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er heerlijk uit! En ik krijg het er direct al wat warmer van

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heerlijk uit! (in tegenstelling tot de flauwe boterhammetjes die ik vandaag meeheb naar 't werk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er super uit! maar voor mij zou dat altijd zo een portie mogen zijn ze :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. OOOO grommende magen mochten dit niet zien! mmm

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Enthousiast begon ik te lezen tot ik.......de geitenkaas zag staan.
    Maar goed, het kan natuurlijk vervangen worden door een andere kaassoort. Ieder het zijne, zullen we maar zeggen.
    Wat ook lekker (maar een stuk minder verantwoord is!!):
    Bruin pistoletje doormidden snijden, op 1 helft plakjes brie leggen, walnoten fijnmalen en deze over de brie strooien en dan bloemenhoning erover heen doen. Andere helft van het pistoletje er op doen, 8 minuutjes in de oven en.....smullen maar! Heerlijk met een frisse salade!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klinkt inderdaad ook heerlijk!
      En, misschien de geitenkaas vervangen door fetakaas? Die is ook heel lekker als die even in de oven heeft gestoken.

      Verwijderen
  10. Ik bakte gisteren je overheerlijke wafeltjes ! Zelfs de oudste zoon die eerst zei : "ik lust geen wafels", proefde toen toch en at er meteen nog maar eentje extra :-) Of ik dit zou uitproberen ? ... misschien als het allemaal zonder paprika's kan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zonder de paprika's blijft het even overheerlijk!
      En tof om te horen dat de wafeltjes in de smaak vielen.

      Verwijderen
  11. Och Sofie dat ziet er gewoon zalig uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, dat ziet er goed uit! Misschien vriendlief dit weekend eens mee verrassen...
    Zag dat je een 'afdeling give-aways' hebt staan, misschien kun je eens een kijkje nemen bij de mijne? (www.miafaa-met-keintjes.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga het pinnen... ken het boek niet ga het zeker opzoeken!
    Ik eet vis nog vlees dus voor mij een prima gerecht!
    Weer veel dank!

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zozo ziet mijn lunch er regelmatig uit......ook die dubbele portie. ;)
    En daar nog een groot glas tomatensap bij of op koude dagen een grote mok groene thee....
    HEERLIJK!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk die ga ik ook maken! Marie Claire heeft altijd heerlijke kookboeken en mooie plaatjes. Lieve groet, pAscale

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er heerlijk uit. En het is dan ook nog eens gezond! Gaat ten huize Pluisje zeker en vast eens gemaakt worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, lekker! En leuk om die artisjokharten ook eens te zien passeren. Ik heb dat àltijd in huis, maar verder dan op en pizza of in een tomatensaus raken ze nooit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hmm helemaal mijn ding .. deze moet ik zeker eens uitproberen.
    Bedankt voor het delen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. We are a recipe search engine and I would like to invite you to join our site and make your recipes available to many people. If you liked it, you can join through the top blogs on the right of the page.
    Please, contact me if you any question :) at info@volrecepten.be

    BeantwoordenVerwijderen